(3 uren geleden)Roepers schreef: Woont Jan weer in Nederland? Dat had ik even gemist.
Groet,
Marco
Ja. Hij heeft dit volgens mij een paar maanden geleden op Instagram of YouTube aangekondigd. Zijn familie wilde terugverhuizen naar Nederland. Ik geloof dat hij de helft van zijn tijd hier doorbrengt en de andere helft in de fabriek.
(34 minuten geleden)Hardloper schreef: Ik was een beetje aan het denken. Al hoop ik persoonlijk voor Jan het beste, maar dat hoop ik ook voor Daniel, ICB en VM.nl. Jan zijn keuze om toen der tijd VM.nl af te storen en nu de andere 2 partijen. Heeft hij best wel een concurrerende markt gecreëerd. VM.nl bewees dat er productie kan zijn zonder Jan. En dan ook nog met concurrerende prijzen van Jan. Dit biedt hoop voor Ymte / Peter en Daniel Fenn.
En dan hebben we ook nog de WAW. Straks zijn er veel meer VM's uit andere stallen. Die concurreren met Jan zijn modellen. De Urban zal concurrentie hebben van de Quest /Strada 3 / Tuna / WAW. Misschien een Alpha 7 model? En dan hebben we de Race, ook daar heeft Daniel Fenn, vm.nl antwoord op. En tot op zekere hoogte is de Tuna ook een concurrent.
Ik hoop dat deze situatie goed uitpakt voor Ymte en Daniel. Uiteindelijk denk ik dat de impact op Velomobiel NL niet zo groot is geweest als mogelijk was geweest. Wat me geruststelt aan Theo, Allert en Ynte, is dat ze dit al heel lang doen en hun bedrijven zo hebben ingericht dat ze kunnen blijven bestaan, zelfs als de markt slecht draait. Ik denk dat ze allebei hun inkomen halen uit reparaties en dat ze ontwerpen omdat ze nieuwe ideeën hebben. Katanga heeft een divers portfolio en een klein team (eigenlijk alleen Stéphane). Ik denk dat dit model het enige echt praktische is. Als ik slim was geweest, had ik niet in Velomobiel SH geïnvesteerd en was ik bij mijn mantra van minimale investeringen gebleven. Velomobielen zijn geen lucratieve business. De snelle inkrimping van Velomobiel World baart me zorgen. Het is een heel ander businessmodel dan de andere, met veel meer personeel en hogere overheadkosten. Ik ben benieuwd of deze reductie de financiële situatie zal verbeteren.