54 minuten geleden
(1 uur geleden)Jeroen S schreef: Dat vrees ik ook. Er zijn gewoon heel veel auto's op de weg en van sommige types best veel. Daarnaast nog allerlei kleurvarianten die soms dicht bij elkaar zitten. En als ze de eigenaar hebben, weet je nog niet altijd zeker wie er reed.
Ik hoop dat je de camera niet nodig zult hebben.
Ik denk ook dat polarisatie een rol speelt.
Mensen zitten in hun eigen 'bubbel' en zien anderen als vijand. Een fietser kan gezien worden als kritisch op een automobilist. een velomobiel heeft ook het negatieve imago van klimaatbewuste keuze. De types die je noemt zullen beïnvloed zijn door de stemming in hun bubbel; dit bevestigd zien op de weg en soms vanuit die emotie reageren.
Ik denk dat het ook hierdoor onveiliger is op de weg. (De andere nieuwe onveiligheid is nieuwe media, zoals de telefoon achter het stuur.)
Niels, fietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek