(11 uren geleden)Jeroen S schreef: Tja, dan wordt het wel even lastig. Waarschijnlijk heb je cranks met een vierkante trapas. Dat kan je waarschijnlijk zien als je voor tussen het frame en de cranks kijkt. Het is ook wel handig om dan even te kijken naar de maat van de cirkel die de waarschijnlijk 5 boutjes maken waarmee de cranks en de kettingbladen aan elkaar zitten. Daar zit ook nog wel verschil in. Als je een foto van je crankstel kan delen helpt dat ook bij het herkennen. Van de zijkant, van de kant waar de ketting zit.
Stoeltje een stukje naar voren is vaak ook wel mogelijk en is dan een kwestie van 4 nieuwe gaatjes. Wel even vooraf uit proberen of de onderkant dan nog wel mooi op z'n beugeltjes past.
Bedankt voor je reactie, Jeroen.
Ik zie alleen maar ronde dingen als ik het crankas bekijk, maar ik ben echt een leek...
Zelfs foto´s op dit topic zetten is mij nog niet zonder hulp gelukt, haha! Ik dacht: ik probeer het dan wel via de laptop, maar zelfs dat gaat niet.
Stoeltje naar voren heb ik inderdaad geprobeerd en gekeken of het nut heeft om gaatjes erbij te maken, maar dan leunt het stoeltje te veel op de ketting, waardoor die niet meer in een rechte lijn zit, dus dat gaat helaas ook niet. Ik heb hem zo ver mogelijk naar voren gezet.
Is er een andere manier hoe ik een foto zal kunnen plaatsen?
Ha Wim,
De maat van de stoel is perfect. In dit geval helaas, haha. Ik zal eens kijken naar je tips, of het voldoende oplost en de zit niet te klein wordt! Zal wel heel fijn zijn!
Ja, dat is het nadeel van geen verstand hebben van ligfietsen.. Het zal idd nog best wel wat kunnen kosten. Dan wordt het een hobby project en blijft het lekker bij de Mistral. Mijn wens is ook weg om uiteindelijk een kleine hurricane te hebben, want wat rijdt die Mistral toch heerlijk (rechtdoor, haha)!