(2 uren geleden)datakneder schreef: Ik bedoelde dat ik in een nieuwer model fiets (Bülk) heb gereden en die duidelijk sneller was dan een oud model zoals de WAW. Ik maakte de referentie naar Bülk omdat ik niet heb proefgereden in een Tuna met tankstuur. Het was dus geen vergelijk tussen Bülk en Tuna. Mijn excuses voor de onduidelijke formulering.Ik vatte 'm goed op hoor. Mijn opmerking was puur omdat de Tuna en de Bülk vergelijkbaar snel zijn, en het verschil met de WAW dan blijkbaar best fors is.
(2 uren geleden)datakneder schreef: En een reservewiel lijkt me wel handig in die situaties waar je aanwezig moet zijn op een bepaalde tijd. Ik weet ook niet of ik die mee zou nemen op een gewoon rondje lekker fietsen. Maar gezien mijn luiheid kan het ook zijn dat ik de moeite niet neem om hem er weer uit te halenEen reservewiel zou nog sneller wisselen, maar in de zomer heb ik een binnenbandje ook in 3 minuten gewisseld + het kans op lekken is veel kleiner.
Sinds vorige vakantie heb ik m'n reservewielsteun niet meer voorin zitten en zonder vind ik met mijn enorme voeten toch wel lekkerder uitklikken.
In de winter wint het wisselgemak het, mijn vingers doen het slecht bij kou en het rubber is dan zoveel stugger dat een band vervangen lang duurt en pijnlijk wordt. Zeker bij wat langere ritten neem ik dan vaak het reservewiel mee.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.