1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Lopopodium.)
Ik heb net even gekeken bij mijn eigen fiets. Een Nazca Gaucho. Die hebben meestal zo'n kettingwieltje in zo'n driehoekig zwart onderdeeltje zitten. De mijne heeft dat niet. Ik heb ook gewoon een buis met een bocht erin. Maar die loopt niet zo extreem rond als de jouwe. De mijne heeft een bocht van ongeveer 20-25 graden. Die van jou gaat al snel richting 45 graden (de helft van een haakse hoek) en dus tweemaal die van mij.
ACE in Winterswijk heeft bij mijn kettingbuizen aan het eind en het begin ook een beetje een tompetvormig tuitje gegeven, zoals Jeroen het beschrijft. Ik kan me herinneren dat ze dat ook hadden opgewarmd (met een brandertje?) en er wat rond tegenaan hadden geduwd om een deel van het kunststof vanuit de binnenzijde naar buiten te buigen.
ACE in Winterswijk heeft bij mijn kettingbuizen aan het eind en het begin ook een beetje een tompetvormig tuitje gegeven, zoals Jeroen het beschrijft. Ik kan me herinneren dat ze dat ook hadden opgewarmd (met een brandertje?) en er wat rond tegenaan hadden geduwd om een deel van het kunststof vanuit de binnenzijde naar buiten te buigen.