08-May-2017, 09:20 PM
[B&M spiegel]
Ik heb ze zelf ook in verschillende variaties al jaren in gebruik, vroeger op mijn ups, later op de liggers en ook de FAW en de Mango hadden/hebben er twee. Ze verkleinen wel duidelijk omdat het groothoek spiegels zijn - anders zou je met zo kleine spiegels niet veel zien. Maar dat went snel.
De versies met de lange arm (heb ik op Orca en Condor) zijn "out-of-the-box" beslist niet trillingsvrij. Het voetje waar ze mee op het stuur vastgezet worden is veel te zacht (de bar-end bevestiging is wat gunstiger). Maar dat kun je met een passende buisklem van de bouwmarkt en een M5-schroef met een zylindrische inbuskop een stuk verbeteren. De versies met de korte arm (en zeker zoals ze op een VM over het algemeen gemonteerd zijn) werken in dat opzicht stukken beter.
Cheerio,
Thomas
(08-May-2017, 09:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Erg goed. Goed beeld, heldere spiegel, verkleint/vergroot niet.
Ik heb ze zelf ook in verschillende variaties al jaren in gebruik, vroeger op mijn ups, later op de liggers en ook de FAW en de Mango hadden/hebben er twee. Ze verkleinen wel duidelijk omdat het groothoek spiegels zijn - anders zou je met zo kleine spiegels niet veel zien. Maar dat went snel.
(08-May-2017, 09:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Op de XS zijn ze trillingsvrij :-)
De versies met de lange arm (heb ik op Orca en Condor) zijn "out-of-the-box" beslist niet trillingsvrij. Het voetje waar ze mee op het stuur vastgezet worden is veel te zacht (de bar-end bevestiging is wat gunstiger). Maar dat kun je met een passende buisklem van de bouwmarkt en een M5-schroef met een zylindrische inbuskop een stuk verbeteren. De versies met de korte arm (en zeker zoals ze op een VM over het algemeen gemonteerd zijn) werken in dat opzicht stukken beter.
Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75