Aanvullend (je hoofd zal wel al vol lopen met informatie)
Een velomobiel zonder E-Assist is al een groot verschil vergeleken met een open fiets. Met name bij sterkere wind. Belangrijk voor als je gepland ergens moet zijn.
Ik zou zeggen, ga eens proefrijden. Bij velomobiel.nl kan je al snel bij een doorgaande weg komen. Rij die in beide richtingen. Met windkracht 4 merk je al groot verschil. Een pre is dat wel dat je route wel redelijk geschikt moet zijn voor een velomobiel. Maar dat zijn >15km routes al snel.
Aanvullend over E-Assist: Wat E-Assist ingewikkeld maakt, is dat het voor velen lastig om te begrijpen/uit te leggen is hoe je E-Assist persoonlijk kan gebruiken.
Voor de meeste is het namelijk 'je hebt E-Assist en trapt dus nauwelijks/niet' of 'je hebt geen E-Assist en trapt dus zelf'. Dat is veel te kort door de bocht.
Je kan nota bene gewoon alles zelf trappen en de E-Assist uitzetten. Of afwisselend alles zelf trappen en een deel op stand 1. Met een velomobiel, zeker vergeleken met de bukfiets modellen, krijgt E-Assist een andere dimensie. Het resultaat uit 25 km/u 'power' kan je per direct vervangen door >50 km/u ebike. Maar die bestaat niet. Dat is heel lastig bij mensen aan het verstand te brengen. En dat is inclusief medeliggers. Dat hoeft ook niet, maar maakt discussies lastig/vermoeiend. Dat aspect is eigenlijk het grootste nadeel van met E-Assist ingebouwd rijden. En de NL/EU wetgeving/de praktijken op het fietspad natuurlijk.
Een velomobiel zonder E-Assist is al een groot verschil vergeleken met een open fiets. Met name bij sterkere wind. Belangrijk voor als je gepland ergens moet zijn.
Ik zou zeggen, ga eens proefrijden. Bij velomobiel.nl kan je al snel bij een doorgaande weg komen. Rij die in beide richtingen. Met windkracht 4 merk je al groot verschil. Een pre is dat wel dat je route wel redelijk geschikt moet zijn voor een velomobiel. Maar dat zijn >15km routes al snel.
Aanvullend over E-Assist: Wat E-Assist ingewikkeld maakt, is dat het voor velen lastig om te begrijpen/uit te leggen is hoe je E-Assist persoonlijk kan gebruiken.
Voor de meeste is het namelijk 'je hebt E-Assist en trapt dus nauwelijks/niet' of 'je hebt geen E-Assist en trapt dus zelf'. Dat is veel te kort door de bocht.
Je kan nota bene gewoon alles zelf trappen en de E-Assist uitzetten. Of afwisselend alles zelf trappen en een deel op stand 1. Met een velomobiel, zeker vergeleken met de bukfiets modellen, krijgt E-Assist een andere dimensie. Het resultaat uit 25 km/u 'power' kan je per direct vervangen door >50 km/u ebike. Maar die bestaat niet. Dat is heel lastig bij mensen aan het verstand te brengen. En dat is inclusief medeliggers. Dat hoeft ook niet, maar maakt discussies lastig/vermoeiend. Dat aspect is eigenlijk het grootste nadeel van met E-Assist ingebouwd rijden. En de NL/EU wetgeving/de praktijken op het fietspad natuurlijk.