19-Mar-2020, 04:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Mar-2020, 04:44 PM door Roepers.)
Het was vandaag weer drukker op straat. Hier en daar haast gezellig. Ook waren er meer fietsers. Geen medeliggers. Die 1,5 meter afstand is echt meer dan mensen denken. Ik heb een duimstok van een meter vanaf mijn borstkas gehouden. Schokkend hoe ver die al van mij af ging. En dat is nog maar een meter. Het is meer dan een stapje verder van elkaar staan. Het voelt echt heel onnatuurlijk. In Nederland heeft men dat niet zo in de gaten, de politie zegt dat mensen zich er goed aanhouden (wat dus niet zo is). Op de site van de Frankfurter Algemeine Zeitung staat echt een heel venijnig stuk. Zo hoeft het voor mij ook weer niet. Ik heb geleerd dat de stappen van gedragsverandering in drie etappes gaat. Opvattingen - attitude - gedrag. En met social distancing zitten we nog in het eerste vlak van opvattingen. We vinden social distancing goed maar als we elkaar op straat tegenkomen dan realiseren we ons niet wat dat betekent.
Ik fiets nu gewoon door zonder praatje te maken. Op fietspaden is het onmogelijk om 1,5 meter afstand tot elkaar te houden. Ik fiets dan maar snel door. Het blijft heel lastig om de principes van social distancing te vertalen naar de praktijk van de openbare weg.
Ik fiets nu gewoon door zonder praatje te maken. Op fietspaden is het onmogelijk om 1,5 meter afstand tot elkaar te houden. Ik fiets dan maar snel door. Het blijft heel lastig om de principes van social distancing te vertalen naar de praktijk van de openbare weg.