Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietstechniek of techniek van het fietsen
#20
(10-Feb-2022, 06:08 PM)berth9999 schreef: Wetende hoe snel ik accelereer met mijn Klever en met mijn ex-Quest verwacht ik dat jij iedereen er nog harder uit rijd met een Klever. of Stromer. ;-) Schakelen die speed pedelec jongens en meisjes wel goed? Ik schakel zelf zoals je in de auto schakelt. Altijd wegrijden uit een lage versnelling en dan opschakelen als het toerental hoog genoeg is.
Zo schakel ik idd ook. In tegenstelling tot wat je met moderne turbomotoren kan doen, moet ik wel door tot een hoog toerental als het snel moet. op sommige SP's (met een trapasmotor) is dat nadelig, want het vermogen van de motor loopt bij hele hoge toerentallen vaak terug. 
Heb één stukkie op beeld, maar da's helaas verre van de mooiste/snelste situatie. Niet de sterkste speed pedelec, niet de sterkste sprinter erop, en zeker niet mijn snelste sprint. Ik wilde vooral de speed pedelec net voor blijven, niet zo hard mogelijk optrekken, want ik was nog een beetje voorzichtig met m'n QV. Had 'm net terug nadat ik de spider aan stukken getrapt had Rolleyes . Instagrammers onder ons vinden 'm hier - let ook even op het gezichtje van de Rotte Rijder in de spiegel. Hij was ook aan het optrekken  Wink

Die spider, dat was trouwens ook een onhandige situatie. Had m'n uk achterin, draaide na een klein heuveltje een dijkje op (op momentum naar boven, 10% dus je wil daar niet stil vallen met 30 kg "bagage"). Had echter de snelheid van een pelotonnetje wielrenners verkeerd ingeschat, ze kwamen toch wel heel snel dichterbij, dus ik wilde maken dat ik uit de weg kwam. Lukte niet, want de ketting vloog er eigenlijk vrijwel direct vanaf. Snel de berm in gestuurd en daarna een plekje gezocht om die ketting weer te monteren, maar die lag er direct weer naast. Duurde even voor ik door had dat het tandwiel heel schuin in de neus stond, en bij een beetje kracht dus de boom als derailleur liet fungeren. Zo'n QV heeft op twee wielen aandrijving (achter), en daar zit dan ook nog een kind recht bovenop; de grip is dus enorm. Je moet dan echt een beetje voorzichtig zijn met koppel.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fietstechniek of techniek van het fietsen - door 365cycle - 10-Feb-2022, 06:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Als je met een autom...Willeke_IGKT — 11:29 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Maar als de ligfie...365cycle — 11:16 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Zorg eerst maar voor...Hardloper — 10:21 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de ...datakneder — 10:12 AM
Naar welke muziek luister je?
Oh ja, Postmodern Ju...Oliver — 10:11 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ...Niels van der Wal — 10:08 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gev...Wim -de roetsende — 09:43 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de tr...Hardloper — 08:47 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gevol...Willeke_IGKT — 08:07 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada w...Wim -de roetsende — 07:49 AM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb dit toevallig...Victor — 06:41 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Dan zou je verwachte...Lopopodium — 11:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Milan heeft de ju...365cycle — 11:12 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ka...365cycle — 11:09 PM
VeloCam in Bülky
….Foto's van de ca...GertBr — 11:06 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik het handv...Jeroen S — 10:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tja, de voornaamste ...Jeroen S — 10:42 PM