Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#1
(09-Jan-2022, 03:09 AM)Bart Verbeek schreef:
Zou je de velomobielen willen ontsluiten voor senioren, dan moet je toch ook denken aan elektrische ondersteuning. Maar dan meer op het niveau van de speed pedelec. Het nadeel hiervan is dat je daarmee ook de regels van de speed pedelec krijgt. Dus helm- en verzekeringsplicht en niet meer overal op de fietspaden mogen rijden. In feite zou je een hybride vorm van ondersteuning (en regels) willen hebben: buiten de bebouwde kom als speed pedelec en binnen de bebouwde kom als e-bike. Door middel van geofencing zou je dat zelfs kunnen afdwingen.


Als ik de commentaren hoor van de vele dames op leeftijd die even met mij praten als ik de Quest parkeer denk ik dat het in en uit de VM 'stappen' veel makkelijker moet gaan zonder dat de VM daardoor zo langzaam wordt dat een brom bewijs nodig is.


Ik heb op TV eens een programma gezien waarin een paar Americanen (ik denk US maar het zou Canada geweest kunnen zijn) een VM ontworpen hadden die de trap kracht eerst omzette naar electriciteit en daarmee een motor aandreven. Dat lijkt mij een te omslachtige methode maar waarom ik de VM wel intersant vond was de 'deur' die vanaf de neus tot achter de rijder opende.
Het project werd niet gesteund door de financiele mensen achter het programma, ze vergeleken de prijs met die van een fiets, niet met die van een velomobiel. Het prijspeil was op $US 10000 tot $15000 gesteld en voor mij, gezien de actuele VM prijzen, is dat niet al te gek.
Ik denk dat zo'n grote deur voor veel dames de stap in een VM veel makkelijker zou maken, maar dan moet wel de veiligheid, het rijcomfort en de snelheid acceptabel zijn en de prijzen niet veel hoger dan van de huidige VM, liever een stukje lager.

Wat denken jullie dat een doorslaggevende verandering zou kunnen zijn?
Het hoeft (nog) niet mogenlijk te zijn, dit is dagdromen waar misschien ooit iemand een bruikbaar idee uit zou kunnen halen.

PS, ik heb dit zelf maar afgesplitst van dit draadje, het gaat niet echt in dat draadje passen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Lig-hen


Berichten in dit topic
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door Willeke_IGKT - 19-Feb-2022, 10:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker cal...365cycle — 11:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat ...LigZeeuw — 08:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat sp...Gideonaut — 08:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben heel erg blij...Lig-hen — 08:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met de Snoek-L van m...Hoekie — 07:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkst...LigZeeuw — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat ...Gideonaut — 07:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bel (volgende we...Veloquest — 07:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat vo...Hardloper — 07:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoek...365cycle — 07:06 PM
Medeliggers onderweg
Vanochtend een man o...Willeke_IGKT — 06:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb vandaag heel ...Gideonaut — 06:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoekie...Hardloper — 06:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het kostte wel beh...Hardloper — 06:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
waar ik wat dat be...365cycle — 06:44 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkste ...365cycle — 06:40 PM
Medeliggers onderweg
Iemand op een (gehee...ZoefZoef — 06:32 PM