Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tijd
#8
Regen in het Boheemse woud, dus even voorbij met tuinieren, tomaten en blauwe bessen kunnen zich zelf wel even redden, en heb ik gisteren de werkplaats weer eens van binnen bekeken.
Daar staat een trike te wachten op een paar oplossingen.

"Het verstellen van de Alfine versnellingsnaaf; voor het verstellen van de naaf had ik van Shimano zo'n model gekocht met 2 handels  waarmee je up en down kunt schakelen, probleem is dat je bij een onderstuur, waarbij dus de stuurbuis bijna recht omhoog staat, die handels niet goed kunt bedienen, je moet hem dermate verdraaien, dat je vanaf de stoel, de display niet kunt aflezen, dan nog zit de display in de weg bij montage v d rem handel, ik heb van alles geprobeerd, maar geen oplossing kunnen vinden.
Nu had ik nog een draai versteller liggen van een Nexus, ook 8 versnellingen, en die heb ik gisteren gemonteerd, ik hoop dat het gaat werken, in ieder geval is draaien een natuurlijke manier om tegelijk het stuur vast te houden.

Dan was daar nog de ketting geleiding met rollen, dat liep nog niet helemaal goed, ik ben er nu wel uit, onder moet , voor de ketting op de naaf naar boven gaat, een rol komen , zodat hij er daar niet af kan lopen.
Bij de Panasonic motor, voor op de buis, loopt de ketting over een groot tandwiel v d trapas, naar een klein tandwiel v d motor, en dan over een kleine ketting rol die tevens de ketting spant.
Als ik daar nu een grotere kettingrol monteer, loopt de ketting mooi tussen de framebuis en het onderstuur terug, dus moet ik nog een kettingrol bestellen, en dan is er weer een probleem opgelost .

Dan ga ik me vandaag nog met de achterwielmotor bezighouden, die is 6 mm te breed voor de achtervork, die schijf waar de remschijf op zit is te dik, heb ik er zelf op gemaakt, het motortje had geen schijfrem adapter, en omdat ik niet met velgremmen wilde prutsen, heb ik er zelf een gemaakt.
Moet ik wel weer band en velg demonteren, en op de draaibank materiaal weg draaien, als het niet lukt moet ik een nieuwe 24 volt motortje kopen met gaten voor een remschijf, dus daar ga ik me vanmiddag mee bezighouden.

Verder verwacht ik niet zoveel problemen meer, ik heb kabels bestelt voor het aansluiten van de solar panelen, moet nog wat alu en rvs buizen bestellen voor het dak,  en dan moet het eigenlijk in een paar maand tot een einde komen,       groet uit het Boheemse woud.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , Bacchus


Berichten in dit topic
Tijd - door PlantageBohémien - 04-Jun-2022, 07:21 PM
RE: Tijd - door Bacchus - 13-Jun-2022, 09:21 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 29-Jun-2022, 03:11 PM
RE: Tijd - door Jeroen S - 30-Jun-2022, 11:00 PM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 03-Jul-2022, 11:03 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 21-Jul-2022, 09:28 PM
RE: Tijd - door Jeroen S - 22-Jul-2022, 12:09 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 21-Aug-2022, 10:35 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 31-Aug-2022, 08:53 AM
RE: Tijd - door sjefke - 31-Aug-2022, 05:33 PM
RE: Tijd - door gideon - 31-Aug-2022, 09:41 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 18-Sep-2022, 10:32 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Zo moeilijk zou het ...Gideonaut — 01:31 AM
Spezi 2024
Het kan altijd beter...Merijn — 11:25 PM
Spezi 2024
Ik ben het helemaal ...melle z — 11:15 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Geniet ervan Jeroen,...Fietsbennie — 10:43 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Arend-Jan — 10:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Was je op je Giant C...melle z — 10:32 PM
Spezi 2024
@Hoekie heb je ook...Hoekie — 10:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Schitterend!!!! Blij...Tom Fekkes — 09:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij omdat de...Jeroen S — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ben net terug van 2 ...Jeroen S — 08:37 PM
Look up
Ik ben benieuwd wann...Fietsbennie — 07:21 PM
Spezi 2024
@Hoekie heb je ook e...Hardloper — 06:52 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik kreeg de volgende...Mauricem — 06:01 PM
Look up
Een groot gedeelte...Bart Verbeek — 04:44 PM
Look up
En nu met beeld: ...Roepers — 04:35 PM
wat ze zeggen
Op dezelfde dag:  1...365cycle — 03:20 PM
Look up
Bart Verbeek — 12:36 PM