Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welles Nietes
#5
(19-Jul-2022, 04:17 PM)365cycle schreef:
(19-Jul-2022, 03:38 PM)PietV* schreef: De discussie gaat hoofdzakelijk over de Ebike tot 25 km/h.
Deze post niet:
(17-Jul-2022, 08:34 PM)baron062 schreef: Het zou best kunnen zijn dat de typegoedkeuring voor speed-pedelec ligfietsen niet hoeft. De europesche regels voorzien in een uitzondering dacht ik. Zie https://www.raivereniging.nl/site/binari...Europe.pdf
Ik moet het document overigens nog altijd lezen.
Dat dacht ik al. De speedpedelec, een bromfiets, zou het eerste kentekenplichtige voertuig worden dat niet gekeurd wordt en zo maar een kenteken wordt afgegeven tegen betaling. Een soort omkoop kenteken.

(19-Jul-2022, 03:38 PM)PietV* schreef: Ik ken de route voor de speedpedelec. Keuringsafspraak maken, ééndaags kenteken aanvragen en een certificaat van overeenstemming overleggen met de nodige gegevens van fabrikant of bouwer m.b.t. sterkte van de onderdelen. Gelijk de keuring voor een bromfiets zonder kenteken. Zonder certificaat van overeenstemming zal de speedpedelec individueel gekeurd moeten worden. Je zult moeten aantonen dat jouw speedpedelec voldoet aan de EG eisen. Dat geldt in elke EG staat.
Als je geen WAM verzekering kunt overleggen op de dag van keuring kom je met het voertuig het terrein van de RDW niet meer af.
(19-Jul-2022, 04:17 PM)365cycle schreef: Dat laatste is alvast onzin. Je mag een voertuig gewoon bij de RDW meenemen zonder verzekering.
Je schreef dat je rijdend in jouw VM met een 750 Watt motor onverzekerd naar de RDW keuring gaat. Daar reageerde ik op. Op een afsleepwagen kan het wel. Als lading. Wordt vaak gedaan.
(19-Jul-2022, 04:17 PM)365cycle schreef: Heb dat al vaker gedaan dan ik vingers heb. Je mag er alleen niet op/in rijden, tenzij je een ander kenteken hebt waarmee dat nog wel mag. Om wel te rijden is verzekeren niet eens verplicht; dit is afhankelijk van waar het voertuig op dat moment (tijdelijk) geregistreerd is (of het verstandig is om onverzekerd in Nederland te rijden is overigens een andere vraag).

In dat geval heb je dus wel een in Nederland geldige verzekering voor een dagkenteken nodig, en daar zit ook het probleem: voor zover ik weet kan je wel een dagkenteken aanvragen voor een speed pedelec, maar er geen verzekeraars zijn die iets anders dan een motorvoertuig voor één dag verzekeren.
Dus toch een WA verzekering op een ééndaagskenteken?
}
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Welles Nietes - door PietV* - 19-Jul-2022, 02:11 PM
RE: Elektrische ondersteuning op velomobiel - door PietV* - 20-Jul-2022, 08:44 AM
Welles Nietes - door Willeke_IGKT - 21-Jul-2022, 06:00 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
achter derailleur afstellen
Derailleur houdt de ...blokdoorn — 12:01 AM
achter derailleur afstellen
Of een mede-ligfiets...kuŝbiciklo — 11:14 PM
achter derailleur afstellen
Dat klinkt inderdaad...LigZeeuw — 11:04 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik gebruik meestal K...Merijn — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zoefzoef, die mono ...ZoefZoef — 10:19 PM
achter derailleur afstellen
Tips gevraagd. Het l...Piet K — 10:10 PM
Quest "opbokken"
:)  ondertussen kett...=oNNo= — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb getekend maar...PieterTrapt — 08:16 PM
Gereedschap onderweg
Ik heb een zadelta...Fietsbennie — 08:14 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Iemand die ik ken he...Hardloper — 08:13 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Komoot heeft ook leu...Fietsbennie — 08:06 PM
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Ik zag laatst een ...Hoekie — 08:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zoefzoef, die mono a...Jeroen S — 08:05 PM
Quest "opbokken"
Ik heb geen quest du...Bob Hagendijk — 07:41 PM
Medeliggers onderweg
En de Groene Slach...Tom Fekkes — 07:34 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ja, ik. Dan heb je v...TimSch — 07:33 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik ben ook een Komoo...Tom Fekkes — 07:32 PM