Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regen, wind, donker en geen racekap. Wat zijn nu de allerbeste tips?
#8
Een hoge ruit heb ik precies een halve regenrit gebruikt (het begon pas halverwege de rit te regenen). Die besloeg meteen van de binnenkant toen het ging regenen en ik kon er niet overheen kijken. Wel heb ik op dit forum de tip gehad om een stukje in het zicht uit de ruit te knippen. Geen idee meer welk topic, maar we hebben het er blijkbaar al eens over gehad.
Pet met klep helpt al veel, maar met een zeikmiezer regen is je bril nog steeds nat.
Mijn ervaringen met 2 kappen zijn tot nog toe hetzelfde als met de hoge ruit. Beslaat van alle kanten (als je je adem niet in kan houden).

Met donker in de regen rijden blijft tot nog toe een ellende voor mij als brildrager. Papieren zakdoekjes mee en onderweg vaak stoppen om de bril weer schoon te krijgen is nog steeds mijn devies. En ver vooruit kijken en af en toe op de gok rijden als de bril weer een complete lichtwaas is van in de regendruppels reflecterend tegenligger licht.

Toch heb ik voor mijn Milan weer een kap besteld. Nu eentje met brommervizier waar ook een pinlock in kan en die ook een nacaduct heeft waarmee hopelijk een luchtstroom achterlangs de ruit zal gaan. Ik hoop heel hard dat ik daarmee fatsoenlijk in de regen kan rijden zonder regendruppels op mijn eigen bril en met zicht op het verkeer. Ik lees net dat een gele pinlock nog wat extra kan helpen. Ik hoop dat de kap er voor de lente is.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Regen, wind, donker en geen racekap. Wat zijn nu de allerbeste tips? - door berth9999 - 24-Oct-2022, 09:01 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Zo moeilijk zou het ...Gideonaut — 01:31 AM
Spezi 2024
Het kan altijd beter...Merijn — 11:25 PM
Spezi 2024
Ik ben het helemaal ...melle z — 11:15 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Geniet ervan Jeroen,...Fietsbennie — 10:43 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Arend-Jan — 10:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Was je op je Giant C...melle z — 10:32 PM
Spezi 2024
@Hoekie heb je ook...Hoekie — 10:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Schitterend!!!! Blij...Tom Fekkes — 09:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij omdat de...Jeroen S — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ben net terug van 2 ...Jeroen S — 08:37 PM
Look up
Ik ben benieuwd wann...Fietsbennie — 07:21 PM
Spezi 2024
@Hoekie heb je ook e...Hardloper — 06:52 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik kreeg de volgende...Mauricem — 06:01 PM
Look up
Een groot gedeelte...Bart Verbeek — 04:44 PM
Look up
En nu met beeld: ...Roepers — 04:35 PM
wat ze zeggen
Op dezelfde dag:  1...365cycle — 03:20 PM
Look up
Bart Verbeek — 12:36 PM