Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question.
#55
Ik zie op dit moment vooral meer heil in een hogere fiets, zowel qua eigen zicht als zichtbaarheid. Hoewel de VM wel echt een unieke smaak fiets is met allerlei specifieke voordelen (droog, stabiel, droge bagageruimte, zeer goed te gebruiken op middel-tot-lange afstanden) worden die steeds minder belangrijk voor me.

Ik heb al een tijdje een zwak voor de Flevobike Greenmachine, simpelweg omdat het voor mijn idee écht een volwassen ligfiets is. Misschien kan ik wel een ruil voor elkaar krijgen? Maar dan nog, een Greenmachine is ook "maar" 120cm hoog, dat is een 30 centimeter meer dan de top van de muts. Door het stoeltje zal ik nog wel een halve kop hoger zitten, dan heb je het ineens over 50cm totaal... Dat zal ik echt moeten proberen. Eerst maar eens goed laten kristalliseren dit.


(15-May-2023, 10:47 PM)Tom Fekkes schreef: En ik gebruik mijn armen bij een kruising. Helpt ook.

Ik stak de afgelopen keren mijn hand recht in de lucht bij het naderen van een kruising, dat gaf ook wel wat zichtbaarheidsverbetering  thumb ik kon duidelijk zien dat andere aanrijdende fietsers me daar beter van gingen opmerken.

(07-Jun-2023, 11:16 AM)Hardloper schreef: Tja verkopen , hoeveel afschrijving ga je dan hebben? Is het niet iets waar je spijt van gaat krijgen? Ik las ergens dat paar jaar geleden een tweedehandse quest duurder was dan een nieuwe. Wat wil je als je 3 jaar op een nieuwe moet wachten. Maar aan de hand van je model moet je ook nu nog verschillende maanden wachten. Maar toch denk ik dat je niet gelijk moet verkopen

Niet zoveel hoor, ik heb mijn Mangootje tweedehands gekocht voor een licht-boven-redelijke prijs Cool

(07-Jun-2023, 11:52 AM)Bacchus schreef:
(07-Jun-2023, 10:52 AM)ThijsR schreef: Daarbij opgeteld dat ik nu slechts 8km enkele reis naar kantoor heb in plaats van ruim 20, en het nut van de VM is tot een minimum gedaald. Ik zit dan ook stevig na te denken om hem te verkopen.

Als dit nu je primaire argument is, dan snap ik dat wel een beetje. Uiteraard afhankelijk van je route maar op acht kilometer is de kans groot dat je relatief veel manoeuvreerwerk hebt en weinig op kruissnelheid rijdt met een VM. Van de andere kant is in de winter, met koud en nat weer en kort gras, de VM misschien juist alsnog wel prettig.

Inderdaad, met de woon-werk-route die ik nu heb zijn juist de lange stukken waar je ongestoord door kunt zoeven niet meer aanwezig. Precies daar zit de kracht van de velomobiel natuurlijk! Sterker nog, de twee fijnste routes zijn respectievelijk geblokkeerd en voorzien van twee "tijdelijke" bouwbruggen. Die krengen zijn met 20 inch wieltjes en knallende vering niet fijn om te nemen, en doordat de platen in de lengte in de rijrichting zijn gelegd ook domweg gevaarlijk als je met een voor- of achterwiel in een spoor belandt. Angry

(07-Jun-2023, 12:08 PM)Willeke_IGKT schreef: Je hoeft je VM niet alleen voor woon werkverkeer te gebruiken.
Een voorbeeld is Pé Komen. Volgens mij geen enkele km ww maar jarenlang ruim 1000 km per maand.

Ik hoef maar 5 km naar het werk maar ben blij met de VM, vooral voor langere tochten als ik vrij ben.

Wie weet neem/krijg ik daar ooit nog eens tijd voor... Maar voor fietstoeren is qua comfort een open ligger ook een prima optie. Als het hondenweer is ga ik ook in een VM niet voor de lol de deur uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question. - door ThijsR - 07-Jun-2023, 03:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Touwtje?
Hoi, Ik vond gist...LigfietsWilsum — 09:34 AM
VeloCam in Bülky
Kan je met de camera...365cycle — 10:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat vroeg ik me bij ...365cycle — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nummer 2 is meer een...Gideonaut — 10:04 PM
Performer Highracer?
De kettinglijn is du...Jeroen S — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bez...Tom Fekkes — 09:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sterkte, en velomobi...Jeroen S — 09:42 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik was er ook, heb b...Jeroen S — 09:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bezig...Gideonaut — 08:38 PM
Laka verzekering
Net even premie bere...Hoekie — 06:54 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Kosten naar aanleidi...365cycle — 06:52 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 109...Lopopodium — 04:27 PM
RDW baan Lelystad 1997
In 1994 werd in een ...Tom Fekkes — 03:40 PM
RDW baan Lelystad 1997
Pas bij de finish va...datakneder — 03:27 PM
VeloCam in Bülky
Henning vertelde...twilwel — 03:19 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik kwam dit filmpje ...GHOOGEN — 02:21 PM
Laka verzekering
Op een WhatsApp groe...Willeke_IGKT — 02:13 PM