Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Touwtje?
#1
Photo 
Hoi,

Ik vond gister dit dyneema-lijntje in de fiets, iemand enig idee waarvan het is?
[Afbeelding: 20240506_091647.jpg]
http://hansfix.nl/images/20240506_091647.jpg
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Het ziet er voor mij uit als een watersport touwtje, misschien gebruikt om een onderdeel uit de weg te houden bij werkzaamheden.
Ik heb mijn stuur uit de weg geparkeerd zien worden met zoiets tussen de spiegels.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: twilwel
#3
(06-May-2024, 11:44 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb mijn stuur uit de weg geparkeerd zien worden met zoiets tussen de spiegels.
 Uh?
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Je bevestigt touwtje aan een spiegel, haalt touwtje onder stuur door en bevestigt touwtje aan de andere spiegel.

In mijn fiets blijft het stuur niet goed zitten zonder die hulp.

Kan ook voor het stoeltje gebruikt worden, als die anders terug valt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Omdat er twee keurige oogsplitsjes in zitten is dit ofwel van iemand die heel goed kan knopen, en dit speciaal voor zijn fiets gemaakt heeft, of het is een gekocht dingetje wat voor iets heel anders is, maar wat toevallig in de fiets is blijven liggen.

Met mijn tankstuur denk ik gelijk aan een handrem. Ik gebruik een toeclip riempje om de remhendel en het stuur. Maar goed de fietsen met Tankbesturing zijn niet heel dik gezaaid. Misschien dat zo'n lusje precies om de remhendel past en dan achter het handvat en weer vast aan de hendel?

Ik denk dat de lusjes te klein zijn om om het spiegeltje te passen, maar dat is een visuele inschatting en die kan er fors naast zitten. Zoals ik ooit ontdekte nadat mijn zwager een macroopname stuurde van de carbonschade aan zijn drone.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
De lusjes zijn erg klein, beide hebben denk ik om iets metaligs van 5 à 6 mm doorsnee gezeten, gezien de afdruk. Waarbij die rechter dan als een soort knoop er omheen zat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Hans, hoort dit touwtje niet toevallig bij "It Paradyske"? Wink
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(06-May-2024, 09:20 PM)TvWijk schreef: Hans, hoort dit touwtje niet toevallig bij "It Paradyske"? Wink
Smile
Zat ik ook te denken, alleen ik kan me niet herinneren waar ik dat gebruikt zou hebben...

Wacht even! Ja toch!!
Het verlenglijntje van de giekneerhouder!
Wim TvWijk, je bent geweldig!!!
Pfff, Soms is mijn geheugen net een ehh...
ehhh...
ehhh...
Zo'n ding met gaatjes in de keuken!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(06-May-2024, 09:53 PM)LigfietsWilsum schreef: Het verlenglijntje van de giekneerhouder!


D'as wel een erg dun lijntje voor een giekneerhouder. Maar goed als tie knapt is er niet veel loos.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Mijn eerste indruk, watersport touwtje klopt dus.

Kan evengoed in de fiets terecht gekomen zijn als tijdelijk hulpmiddel bij werk.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(06-May-2024, 09:53 PM)LigfietsWilsum schreef:
(06-May-2024, 09:20 PM)TvWijk schreef: Hans, hoort dit touwtje niet toevallig bij "It Paradyske"? Wink
Smile
Zat ik ook te denken, alleen ik kan me niet herinneren waar ik dat gebruikt zou hebben...

Wacht even! Ja toch!!
Het verlenglijntje van de giekneerhouder!
Wim, je bent geweldig!!!
Pfff, Soms is mijn geheugen net een ehh...
ehhh...
ehhh...
Zo'n ding met gaatjes in de keuken!
...en ik heet geen Wim Big Grin
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
Ah, sorry, dacht dat Wim de roetsende het had  Doh geschreven!

(06-May-2024, 10:30 PM)datakneder schreef:
(06-May-2024, 09:53 PM)LigfietsWilsum schreef: Het verlenglijntje van de giekneerhouder!


D'as wel een erg dun lijntje voor een giekneerhouder. Maar goed als tie knapt is er niet veel loos.


Dat lijntje is 4 mm dyneema,  dat heeft een breeksterkte van ongeveer anderhalve ton, daar kan je een autootje aan ophijsen

(06-May-2024, 10:32 PM)Willeke_IGKT schreef: Mijn eerste indruk, watersport touwtje klopt dus.

Kan evengoed in de fiets terecht gekomen zijn als tijdelijk hulpmiddel bij werk.

Mijn fiets wordt ook gebruikt voor woon-boot verkeer,  dus dat lijntje is denk ik achter het tasje gevallen, en nu weer tevoorschijn gekomen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich w...Status Quooh — 08:07 PM
Optimalisatie van een WAW.
Ik kijk nu naar mijn...Status Quooh — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De regen op zich was...Willeke_IGKT — 08:04 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest z...melle z — 07:50 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Wat ik het meest zou...ZoefZoef — 07:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snak juist naar e...ZoefZoef — 07:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Regen  :huh: :huh: :...Wim -de roetsende — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Terug naar blij.... ...Willeke_IGKT — 06:21 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Mooi verhaal, leer...TrapGast — 05:17 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Die Hollowtech cups ...Jeroen S — 04:49 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Veruit de meeste Hol...melle z — 03:54 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Als ik de vraag goed...Martin van Mourik — 03:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer ...Niels van der Wal — 03:03 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Toen was het weer oo...LigfietsWilsum — 02:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik kan me niet heuge...Lopopodium — 01:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik snap niet dat e...Wim -de roetsende — 01:29 PM
Andere trapas en crankstel monteren
Hollowtech is geen...ZoefZoef — 01:29 PM