Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De man met de hamer en voeding onderweg
#27
Hier wilde ik nog ff op reageren:

(24-Dec-2020, 02:59 PM)Frutsel schreef: Daarnaast duurt het ongeveer een kwartier voordat je lichaam doorheeft dat je maag voldoende gevuld is. Je kan dus langza(a)m(er) eten, waardoor je minder kans hebt om teveel te eten.
Dit wist ik eigenlijk wel, maar is ook een nuttige tip. Ik wacht vaak tot ik enorme trek heb en dan eet ik ook snel.

(24-Dec-2020, 02:59 PM)Frutsel schreef: Een mens is van nature een omnivoor. Een omnivoor kan goed leven op een voornamelijk plantaardig dieet (niet 100%, zie het vitamine B12 gebrek dat Piet ook aanhaalt).

Een gebalanceerd dieet is het beste. En dat betekent op z'n minst af en toe dierlijke producten.
Dit is feitelijk ook wat ik nastreef. Ik wil niet op zoek moeten naar een vervanger voor bijvoorbeeld vitamine B12. Echter mis ik de structuur van een stukje vlees (nog?) wel als ik dat weglaat uit m'n dieet, dus heb ik vaak wel een vleesvervanger (iets op basis van kikkererwten, jackfruit, af en toe soja etc.).
Mijn wens om grotendeels (maar niet helemaal) vegan te leven komt deels voort uit de wens de kans op kanker en hart- en vaatziekten te minimaliseren (die lading suiker in snoep helpt ook niet, I know). Het andere deel heeft te maken met wat ik op de wereld zie gebeuren - in mijn ogen kunnen we onze consumptie van dierlijke producten op deze manier écht niet voort blijven zetten, en die betere wereld begint mijns inziens toch echt bij mezelf.

(25-Dec-2020, 12:35 AM)Frutsel schreef:
(24-Dec-2020, 09:22 PM)365cycle schreef: Wat betreft soja: Is het verbouwen van soja dan onlosmakelijk verbonden aan het optuigen van een monocultuur?
Zo goed als alle commercieel verbouwde gewassen zijn monoculturen. 
Ja oké, maar houdt feitelijk toch in dat ons eten nu gewoon onmogelijk goedkoop is. Een beetje welvaart inleveren voor duurzamer voedsel kan hier mijns inziens best.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: De man met de hamer en voeding onderweg - door 365cycle - 25-Dec-2020, 03:36 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Dus sommige eigena...Merijn — 02:52 PM
Velion / Code naam: VM45
Dat is toch echt w...JanBurp — 02:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Wim -de roetsende h...Hardloper — 02:26 PM
Medeliggers onderweg
gideonaut ik heb b...Gideonaut — 02:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor...Wim -de roetsende — 02:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor. ...Hardloper — 01:59 PM
Medeliggers onderweg
Ja hardloper wist he...Veloquest — 01:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vorige maandag brak ...qv-tester — 01:32 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgekn...Gideonaut — 01:29 PM
VM45
In heuvelachtige str...qv-tester — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Dat ziet er leuk u...Wim -de roetsende — 01:15 PM
Medeliggers onderweg
Ja ik ben de gene ...Hardloper — 01:11 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Veloquest — 01:08 PM
VM45
Sales of this type c...Hardloper — 01:03 PM
VM45
Dat is toch echt wel...Wim -de roetsende — 01:02 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Wim -de roetsende — 12:52 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknapte...Gideonaut — 11:36 AM