Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
(06-Mar-2021, 08:13 AM)Niels van der Wal schreef: In Engeland gebruiken ze hier de volgende hier het volgende gezichtspunt voor:

Blame the victim
Komt hier weleens vaker voor  Big Grin Het plaatje in het artikel van Thalia Verkade spreekt boekdelen.

(06-Mar-2021, 01:02 PM)GertBr schreef: Daar ben ik het wel een beetje mee eens. We zijn, naast ligfietser allemaal wel eens voetganger en zelfs automobilist. Als we rekening houden met elkaar en de situatie, gaat en komt alles goed. Laten we voorkomen dat “men” (vaak terecht), naast tegen en over racefietsen, ook over liggers gaat mopperen. Krijg je ruimte, steek even je hand op! Hebben collega’s ook profijt van.
Ik roep "dank u!" tot ik schor ben als ik met de velomobiel rijd. Vooral omdat ik dan vaak vantevoren één of twee keer op de claxon gedrukt heb, en hoewel dat écht bedoeld is om te waarschuwen zodat mensen niet van me schrikken (want dat effect heeft een vm toch vaak..), komt dat soms wel wat lomper over dan het bedoeld is.

(06-Mar-2021, 05:16 PM)Willeke_IGKT schreef: Als ik dan als fietser een groep tegenkom die de hele breedte van het fietspad in beslag neemt over vele honderden meters, misschien zelfs meerdere kilometers (ik heb noch het begin noch het einde van de groep gezien) word ik behoorlijk kwaad. Zeker als het in de groep niet nodig wordt gevonden om elkaar door te geven dat er fiets verkeer op het pad is en men aan de kant moet. En er dan ook iedere 10 meter of zo iemand net voor je fiets stapt. (Nationaal park Zuid Kennemerland, een paar jaar terug, dus voor corona.)
Daarvoor zet ik de claxon dan wel op een vervelende manier in. Als anderen lomp doen, dan kan ik dat ook...

(06-Mar-2021, 05:16 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben erg voor splitsing naar snelheid, maar dan wel op het oordeel van de verkeers deelnemer. Als ligfietser ben ik niet sneller dan als rechtop fietser en langzamer dan vele anderen op de fiets. En ook snor brommers/scooters die zich wel aan de 25 km/u houden zijn voor mij welkom op het fietspad. 

Maar bukfietsers en snelle ligfietsers die zich niet willen aanpassen aan het tempo dat op dat moment op het fietspad gereden wordt moeten (naar mijn gevoel) de rijbaan kunnen nemen.

Yes! Ik rijd ook weleens met de velomobiel op een smal fietspad. De keuzevrijheid en de ruimte zou inderdaad heel fijn zijn. Niet alleen voor mij, maar ook voor een speed pedelec rijder; Die willen ook hun kind op kunnen halen en ernaast kunnen fietsen met de motor uit.
Eergisteren even wat werkstress van een pittige meeting eruit blazen, kruissnelheid 55-60 km/h over de ventweg naast de snelweg, heerlijk  Big Grin
Gisteren het andere uiterste; Ik ging m'n zoontje ophalen, die was bij een vriendje spelen. Op de heenweg lekker vlot, het grootste stuk over de weg, netjes 50 km/h (bebouwde kom). Op de terugweg naast m'n zoontje, 14-15 km/h, op m'n gemakje op het fietspad.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door 365cycle - 07-Mar-2021, 01:25 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Dus sommige eigena...Merijn — 02:52 PM
Velion / Code naam: VM45
Dat is toch echt w...JanBurp — 02:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Wim -de roetsende h...Hardloper — 02:26 PM
Medeliggers onderweg
gideonaut ik heb b...Gideonaut — 02:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor...Wim -de roetsende — 02:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor. ...Hardloper — 01:59 PM
Medeliggers onderweg
Ja hardloper wist he...Veloquest — 01:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vorige maandag brak ...qv-tester — 01:32 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgekn...Gideonaut — 01:29 PM
VM45
In heuvelachtige str...qv-tester — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Dat ziet er leuk u...Wim -de roetsende — 01:15 PM
Medeliggers onderweg
Ja ik ben de gene ...Hardloper — 01:11 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Veloquest — 01:08 PM
VM45
Sales of this type c...Hardloper — 01:03 PM
VM45
Dat is toch echt wel...Wim -de roetsende — 01:02 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Wim -de roetsende — 12:52 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknapte...Gideonaut — 11:36 AM