Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
(15-Mar-2021, 07:19 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben geen sterke rijder en nog minder een sterke 'met de armen opdrukker', een van de redenen dat ik een beetje verliefd was geworden op de Orka was de lage instap. Maar bij nader lezen over de VM heb ik moeten constateren dat het niet de juiste voor mij is. (Te breed en te zwaar.)

Ik zal gewoon een paar verschillende VM moeten proberen, zien of ik erin pas en eruit kan komen.
We gaan nu een klein beetje offtopic, dus voor de forumpolitie erbij is begin ik maar even over een velomobiel waarmee je niet op de weg mag rijden.  Wink 

Het is de moeite om dan eens naar een Milan SL te kijken. Dat is niet alleen een smalle maar ook een lage velomobiel, voor dagelijks gebruik zou ik 'm iets hoger op de pootjes laten zetten (gaat hij iets sneller van omkiepen, maar met een beetje normale rijstijl is dat niet direct een probleem). 
De in-/uitstap is echter enorm: de klep kan open tot voorbij je knieën, zoals je op dit plaatje kan zien. Daarnaast is het een heel erg rustig sturende velomobiel, die met weinig vermogen al heel hard gaat (dat is met mijn GT al zo, de SL is nog wat sneller maar daar pas ik niet in). 

Grootste nadeel van de vroege modelletjes is dat ze een tweezijdig opgehangen achterbrug hebben, en sommige zijn achter ook ongeveerd. Wat daarbij dus belangrijk is, is je beseffen dat een achterbandje wisselen lastig is (ik zou denk ik een Marathon o.i.d. onder zo'n fiets leggen en antilekvloeistof in de biba doen), en even een wat langere proefrit maken. Er schijnt voldoende flex in het staal van de achterbrug te zitten om de wegligging veilig te houden, ik heb een Mk2 GT (zonder vering) test gereden en dat reed best lekker. Maar meten proberen is weten ;-)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door 365cycle - 15-Mar-2021, 09:31 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet om leu...Hoekie — 10:20 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend do...Hardloper — 10:18 PM
Velion / Code naam: VM45
Ik heb even gemaild ...Hardloper — 10:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Had de Podbike niet ...Gideonaut — 10:11 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend door...Lopopodium — 10:06 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Oef, ben niet de e...Wim -de roetsende — 10:03 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben weer eens naa...Martin van Mourik — 09:58 PM
Velion / Code naam: VM45
Die stopt inderdaad....Hoekie — 09:50 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervaring ...Merijn — 09:36 PM
Velion / Code naam: VM45
Wellicht staat ie ...Hardloper — 09:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Laat ik het afkloppe...Tom Fekkes — 09:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Oef, ben niet de eni...Hardloper — 09:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo geb...Tom Fekkes — 09:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Mooi ding geworden, ...365cycle — 09:14 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Wim -de roetsende...365cycle — 09:12 PM
Quest xs nr 13
Ook speelt misschi...melle z — 08:44 PM