Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie
#17
Ik zie dat er ondertussen redelijk wat reacties zijn met duidelijke meningen. Als studenten van Ondernemerschap & Retail Management houden wij ons voornamelijk bezig met het positioneren van dit product, zodra deze volledig is ontwikkeld, in de markt. Technische aspecten laten we aan onze opdrachtgever over. De Windwheeler is ondertussen al ruim 6 jaar bezig met het ontwikkelen en verbeteren van dit product en is hierbij ook al tegen de meeste van de bovengenoemde punten aangelopen. Er hebben tot op heden ook al 3 studententeams van de HU meegekeken bij de ontwikkeling hiervan in de afgelopen 2 à 3 jaar.

Op de website is het niet heel duidelijk wat er allemaal over de jaren is veranderd en dat er nog aan een nieuw prototype gewerkt wordt. Zo was het originele idee een fiets met een mast van 4 meter hoog maar dit is al verlaagt ivm fietstunnels e.d. Uit mijn hoofd heeft de nieuwste versie een mast van 2.4m en wettelijk gezien moeten fietstunnels minstens 2.5m hoog zijn. Verder maakt de windrichting bij het huidige design niet uit, de voordelen werken zowel bij wind tegen als bij wind mee. Het enige moeilijke puntje wat nog wel aanwezig is, is de breedte.

Fietsen met meer dan 2 wielen mogen niet breder dan 1.5m zijn om op een fietspad te kunnen rijden. Dat zal dus betekenen dat er met deze fiets op de weg gereden moet worden. Dit is voornamelijk in steden ongunstig, dit zijn echter ook precies de plekken waar deze fiets niet tot zijn recht komt. Deze fiets heeft windkracht 4 nodig voor optimaal gebruik maar kan ook functioneren bij lager (Bij een veel hogere windkracht wordt het wel gevaarlijk maar dan fiets je ook niet voor je plezier buiten). Deze voordelen van deze fiets komen steeds meer naar voren naarmate de rit langer duurt. Je zou bijvoorbeeld een volledige fietsvakantie kunnen doen op een elektrische fiets hiermee doordat je gaandeweg oplaadt.

Wat betreft het frame is onze opdrachtgever hier ook nog over aan het twijfelen. Hij kan het op twee manieren uitbrengen: Zelf een frame ontwikkelen of inkopen en daarop de Windwheeler plaatsen of de module Windwheeler los verkopen en dan kan dit vervolgens op elke andere ligfiets geplaatst worden. Dan heb je dus het frame van je favoriete ligfietsmerk maar wel de accu en het zeil van de Windwheeler hierop geplaatst.

Zo zijn er nog veel meer aspecten om rekening mee te houden, en waar onze opdrachtgever, Frank, al rekening mee heeft gehouden. Er zijn al ruim 200 pagina's door studenten van Werktuigbouwkunde hierover geschreven en talloze iteraties voor toegepast. Nu zijn wij alvast in de toekomst aan het kijken en een plan voor Frank aan het opzetten hoe hij de marktpositionering en verkoop het beste kan toepassen zodra hij klaar is met zijn ontwikkelingsfase en de Windwheeler klaar is om te verkopen. Momenteel denken we dus voornamelijk na over hoe we de Windwheeler het beste kunnen adverteren en mensen geïnteresseerd kunnen krijgen. Het is een redelijk complex product en onze uitdaging is dus eigenlijk precies wat er in dit topic gebeurt: Het product wordt al snel afgewimpeld doordat men hier snel zelf conclusies over trekt. Dit is ook zeker iets wat we mee zullen nemen in ons marketingplan. We zijn echter wel nog steeds opzoek naar mensen om mee te doen met onze creatieve sessie. Het doel hiervan is dat we met een groepje gevarieerde personen gaan kijken hoe we die communicatie het best kunnen aanpakken. Hierbij zijn experts nodig maar ook potentiële eindgebruikers, vandaar dus ook het oproepje hier Smile
Antwoord }
Bedankt door: HansNL


Berichten in dit topic
RE: Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie - door Bryan. - 23-Apr-2021, 10:36 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM