Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#6
(19-Aug-2021, 08:35 PM)Pmlucas schreef: Ik heb vaker gelezen dat een intern afgesloten startpunt pas echt voordelen geeft. Wie heeft er ervaring mee? Wat voor winsten zijn daarmee te behalen? Enig tips over hoe je het dan gedaan hebt?

Hij is idd van de voorkant goed strak op mijn lichaam gevormd, ook de kleine gaten onder de stoel tussen ventisit en de kuip zijn afgesloten. Dus de extern zijdelings en bovenkant luchtstroom is zo goed mogelijk geleid. Dus dat is Gewoon goed strak gesealed. 

De onderkant, dus gewoon de binnekant is echter volledig open, je moet natuurlijk een gat erin snijden om de wiel en frame erin te kunnen laten passen. 
Er is dus vaker sprake  op engelstalig forums dat deze wielgat afdichten (aanzienlijk) snelheidsvoordeel kan leveren. Ook op de site van novo sport stond vroeger (ze lijken hun open staartpunt te hebben verwijderd van de site?) dat de staarpunt pas bij volledig afsluiting voordelen bood.

Dus overweeg ik met een spatbord als "ruggengraat" , de zijkanten tussen spatbord en achtervork af te sluiten, om de lucht rondom de wiel ook af te sluiten. Ik ben nog aan het uitzoeken welke semi-rigide en lichtgewicht materiaal hier het beest voor zou kunnen dienen. 

Heeft iemand dit een eerder gedaan, en hebben ze daar voordeel van kunnen ervaren?
Ook hoor ik graag, hoe ze het hebben uitgevoerd? 

Momenteel zie ik tussen mn Hichracer - een Optima Cougar proto die aanzienlijk meer op snelheid is afgericht dan de productieversies (22 graden stoel, superman stuur, 571 60/80mm wielen, geen staartpunt, Stoelhoogte 60 cm onderaan, 97 boven) maar 1,5kph gemiddeld snelheidscherschil met mn midracer (Fujin tour, 26 graden stoel, staartpunt, 451/60mm voorwiel, 622/80mm achterwiel, hamster stuur, stoelhoogte 42cm onderaan, 74 boven). Ik zou toch iets meer voordeel van de staartpunt en lager positie verwachten. 

Ja idd de achteras hangt onder de staarpunt uit met de Fujin, ook op deze heb ik een HB dus Henri startpunt. (Bij de Baron steekt het er ook onderuit, maar misschein 4cm minder) Eenmaal ingeveerd op "sag" zit de achteras voor lucht van vooraf net achter de frame onder de stoel, dus in reeds tubulent gemaakt lucht. Raar kussentje stond er om met de TT helm wat prettiger op langere afstanden te rijden, klein extra steun onderaan de schedel.

Met de midracer haal ik ~37.5kph gemiddeld over 100km op openbaar wegen. Met de higracer ~36. Best weining verschil, vind je niet?
*even tussendoor, ik weet dat de Fujin tour met zn vering geen Baron Xlow of Birk Comet is, geen pur sang racer..... maar ik zou toch wat meer voordeel verwachten.

dit is de fiets - van mijn ander thread over de highracer.
[Afbeelding: ACtC-3eBLey-0kl9wlmI5iRezAQf2Ed-P79nkYcw...authuser=0]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door Pmlucas - 23-Aug-2021, 01:31 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Look up
Bart Verbeek — 12:36 PM
wat ze zeggen
Ze zeggen op de radi...Willeke_IGKT — 10:10 AM
Look up
Dit las ik vandaag i...Bart Verbeek — 08:19 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik gi...Mauricem — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb getekend maar...Roepers — 07:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ging vooral AAN...melle z — 05:30 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik ging...Raymond — 05:22 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Maar gelukkig heb ...365cycle — 04:42 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
ik heb ook getekend....Veloquest — 04:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoe gebeurd vind ik ...Hardloper — 03:58 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
De NS wil gewoon hee...365cycle — 02:49 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Alsof de treinen ove...Mauricem — 02:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar bij het insta...Wim -de roetsende — 01:58 PM
Spezi 2024
Ginkgo Hebel für ...Hoekie — 12:06 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Naar mijn mening is ...Raymond — 11:58 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Het is toch al tri...melle z — 11:12 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Raymond — 10:56 AM