Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#14
Dank voor je berekeningen Piet, ik denk dat die zeer goed aansluiten op de werkelijkheid. De Fujin is aerodynamisch duidelijk minder dan de CHR, veel rechterop zittend, ook het stuur en daarmee de arm positie is minder goed. Die 8 graden vlakker levert een merkbare verkleining van de frontale oppervlakte op. Daarmee liggen de wattwaarden bij een lagere snelheid al veel hoger. OP het Duitse Forum is iemand met zijn HP speedmachine aan het sleutelen. Die heeft ook een zithoek van 26 graden. daarmee kwam hij aan zo'n 300 watt voor 40 km/h en zo rond de 220 voor de CHR. ( als ik het goed onthouden heb)

Gisteren nog een mooi gesprek gezien op Youtube Velo Ads in gesprek met Mike Burrows over zijn Soup Dragon stroomlijner. Ook hij geeft aan dat uit gegevens van de UT Delft blijkt dat een schijfwiel in een zeer krappe gesloten kast de minste weerstand oplevert. Het levert echter wel problemen op met aanlopen van het wiel. Ik vermoed dat de ruimte tussen wielkast en wiel zeer klein zal zijn, zo klein dat dit in dagelijks gebruik tot problemen kan leiden. Bijvoorbeeld als er een takje of steentje ofzo tussen komt.

Mike showt ook de stroomlijnkapjes uit krantenpapier en houtlijm die hij om de wielopeningen plakt. De openingen zijn zeer klein, als het toch aanloopt, dan slijt het papier weg. Overigens is daar ook alles open in de fiets.

Verder moppert hij wat over het kiertje tussen de ruit en de body, wat diverse watt's kost. Dat moet echt anders, totaly unacceptabel. Over de geheel open ruimte om het achterwiel maakt hij zich niet druk.
Overigens wel een inspiratie, een man van 78 die in deze stroomlijn kan komen .

https://www.youtube.com/watch?v=sx2TI-LQGMY
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door Jeroen S - 28-Aug-2021, 10:03 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Look up
Bart Verbeek — 12:36 PM
wat ze zeggen
Ze zeggen op de radi...Willeke_IGKT — 10:10 AM
Look up
Dit las ik vandaag i...Bart Verbeek — 08:19 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik gi...Mauricem — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb getekend maar...Roepers — 07:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ging vooral AAN...melle z — 05:30 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik ging...Raymond — 05:22 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Maar gelukkig heb ...365cycle — 04:42 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
ik heb ook getekend....Veloquest — 04:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoe gebeurd vind ik ...Hardloper — 03:58 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
De NS wil gewoon hee...365cycle — 02:49 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Alsof de treinen ove...Mauricem — 02:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar bij het insta...Wim -de roetsende — 01:58 PM
Spezi 2024
Ginkgo Hebel für ...Hoekie — 12:06 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Naar mijn mening is ...Raymond — 11:58 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Het is toch al tri...melle z — 11:12 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Raymond — 10:56 AM