30-Nov-2021, 08:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Nov-2021, 08:03 PM door Roepers.)
Objectief, objectief. Het wordt hier vanuit een ander gezichtspunt bekeken waarbij de gebruikelijke vanzelfsprekendheid van de auto in twijfel wordt getrokken. Overigens denk ik ook dat de autoloze maatschappij wel ver weg is. Ik moet ook bekennen dat ik wel graag met mijn Dafje rij. Ik denk wel dat een ander autogebruik zou kunnen helpen met het omgaan van maatschappelijke problemen maar dat de auto voorlopig niet zal verdwijnen, evenmin als het fietspad. Daar overhad ik een wat andere zienswijze hier geplaatst op het forum. En die discussie is nu pro auto of pro fietser geworden. En dat is ook wel voorstelbaar, want veel fietspaden zijn er omdat er auto's zijn en niet alleen omdat er fietsers zijn. Op dat punt heb ik dus gelijk in mijn eerste posting van dit draadje. Ik vind wel dat als fietspaden worden aangelegd vanwege de veiligheid van de fietsers en niet om de automobilist ruim baan te geven, dit tot uitdrukking moet komen in de wijze waarop die fietspaden worden vormgegeven. Dus geen plaatsen meer waar de fietsers van de ene kant naar de andere kant van de rijbaan moeten. Ik blijf vinden dat het veiligheidsaspect voor de fietser op deze paden onduidelijk is.
Groet,
Marco -van het padje af- Roepers
Groet,
Marco -van het padje af- Roepers