Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prijsverhogingen nieuwe velomobielen
#25
(16-Mar-2022, 09:29 AM)Roepers schreef: Bij Katanga kan ik niets vinden over prijsverhogingen van de WAW. Ik vraag mij af of de levertijd van een WAW niet korter is dan van veel andere velomobielen. Het probleem is namelijk steeds dat velen steeds dezelfde velomobielen willen (of van dezelfde fabrikant). Andere velomobielen zijn in hun ogen namelijk inferieur (het Volkswageneffect). Ik denk dat dat best meevalt en dat meer diversiteit de velomobielmarkt goed zou doen.
(16-Mar-2022, 09:49 AM)pietandringa schreef: Het aanbod van diverse modellen velomobielen is nog nooit zo groot geweest. Bijna alles komt uit de fabriek in Roemenië, zeker als je naar verkoopaantallen kijkt. 
Heb het tegen 3 van de 4 ontwerpers al eens gezegd: Gezien ze met een steeds grotere omzet bouwen op één onderneming in Roemenië zouden ze hun risico moeten spreiden. 
Eerder was het met de grote vraag naar slechts een paar modellen niet zo logisch, gezien je dan ook meer mallen moet gaan maken. Nu levert alleen velomobiel.nl 5 en straks 6 modellen. Ook Intercity Bike heeft straks twee modellen met verschillende hoofdmallen, die ook nog eens eenvoudiger te bouwen zijn dan bijvoorbeeld een QuattroVelo. Het zou niet gek zijn om op twee ondernemingen te bouwen die die dingen kunnen maken. Je kan dan kiezen voor:
- dicht bij elkaar (Breaza en Câmpina), zodat medewerkers met specifieke vakkennis een keuze hebben en dus niet direct verloren zijn bij een vertrek;
- geografische risicospreiding (Roemenië en Polen, ik noem maar wat);
- een combinatie van beide (Breaza in Roemenië en Ruse in Bulgarije, verschillende landen maar minder dan 200 km ertussen), zodat je nog wel aan onderdelenuitwisseling etc. kan doen.

Stel je eens voor dat Poetin niet (alleen) Oekraïne, maar (ook) Roemenië was binnengevallen; dat zou voor de aantallen vluchtelingen etc. weinig uitgemaakt hebben, maar het zou wel direct betekenen dat de stroom aan velomobielen in één klap opdroogt. Voor ons misschien niet direct rampzalig, maar voor de ondernemers mogelijk wel. 

Daarnaast kan een tweede fabriek laten groeien de eerste scherp houden; mits goed afgesproken hoeft dat niet negatief te zijn, ook niet voor de eerste fabrikant.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , pietandringa


Berichten in dit topic
Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door berth9999 - 01-Mar-2022, 09:45 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 01-Mar-2022, 10:45 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 02-Mar-2022, 03:52 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door PietV* - 01-Mar-2022, 11:34 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 02-Mar-2022, 12:17 AM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 02-Mar-2022, 11:06 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 03-Mar-2022, 12:48 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door Hoekie - 03-Mar-2022, 09:42 AM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 15-Mar-2022, 06:30 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door Coen__ - 15-Mar-2022, 08:18 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 15-Mar-2022, 10:20 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door Coen__ - 15-Mar-2022, 09:04 PM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door Roepers - 16-Mar-2022, 09:29 AM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door 365cycle - 16-Mar-2022, 10:07 AM
RE: Prijsverhogingen nieuwe velomobielen - door GertBr - 24-Mar-2022, 03:44 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Gereedschap onderweg
Ik heb ook een norma...Jeroen S — 11:33 PM
Wat weegt ie?
Als ik de fiets-beri...Bart Verbeek — 11:18 PM
Medeliggers onderweg
Ik reed vandaag rond...Frutsel — 10:31 PM
Gereedschap onderweg
Voor nieuwe, goed on...Gideonaut — 10:26 PM
Gereedschap onderweg
Ik heb een zadeltasj...Fietsbennie — 10:13 PM
Wat weegt ie?
Ligt eraan hoeveel i...Fietsbennie — 10:10 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Ik vind de presentat...Merijn — 09:58 PM
Fietsen van Wim
Zijn het echt de...Wim -de roetsende — 09:44 PM
Fietsen van Wim
Volgens mij blijft e...LigZeeuw — 09:43 PM
Fietsen van Wim
Volgens Bram p...Wim -de roetsende — 09:41 PM
Gereedschap onderweg
Vanmiddag wilde ik e...Hoekie — 09:38 PM
In een 'rode raket' worden boeken door ...
zo zou ik ook wel mi...Gideonaut — 09:29 PM
In een 'rode raket' worden boeken door ...
Een Sunrider. Meen...Hardloper — 09:17 PM
Fietsen van Wim
Ik hoop dat ie beval...Jeroen S — 09:13 PM
Fietsen van Wim
En niet weten wat ...Hoekie — 08:59 PM
Fietsen van Wim
Wat is er te doen in...Tom Fekkes — 08:59 PM
Fietsen van Wim
Waarschijnlijk z...Wim -de roetsende — 08:29 PM