Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E achter V: Roze papiertje wel verdiend!
#8
Gaaf, en mooie oplossing om je fiets weg te brengen. Ik loop in mijn autoloze leven ook regelmatig aan tegen het probleem dat grotere spullen toch wel moeilijk te transporteren zijn. En dan denk ik iedere keer weer na over een lange aanhanger, of misschien zelfs aanpasbaar in lengte. Maar tot een knutselproject is het nog niet gekomen.

(03-Jul-2022, 02:39 AM)365cycle schreef: Heel voorzichtig reed ik weg, en die achterste Milan begon me toch te wiebelen! Mijn idee was "wat buigt breekt niet", maar met flex in de (redelijk buigbare) dissel, een veer als scharnierpunt en dan ook nog ongedempte vering in de aanhanger werd het wel heel veel  Rolleyes 

Ik rij al met kindlief in de Chariot Cougar 1 fietskar sinds ze 4 weken oud is. Nu tweeëneenhalf jaar later begin ik dat toch wel te merken dat de aluminium dissel met rubberen kogelgewricht (Thule koppeling) wat slap is. Zeker als we op vakantie gaan en de fietskar naast kindlief nog allerhande meuk bevat. Ik merk het net als jij bij optrekken en remmen, maar ook op kruissnelheid met ik een regelmatige wiebel op de trapfrequentie, door dat stomme dode punt in de pedaalrotatie...

Wat dat betreft is zo'n excentrische geplaatste kogelgewricht en een kromming in de dissel niet handig voor de stijfheid van een van zichzelf al slap materiaal. Eigenlijk zou je het aanhangpunt in het verlengde van het achterwiel willen hebben zoals bij de BOB Yak. Maar misschien heeft dat ook weer zijn eigen nadelen... Mogelijk is een stijver materiaal voor de dissel, en in mijn geval geen rubber voor het kogelgewricht al een verbetering.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
E achter V: Roze papiertje wel verdiend! - door 365cycle - 03-Jul-2022, 02:39 AM
RE: E achter V: Roze papiertje wel verdiend! - door Raymond - 15-Jul-2022, 12:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM