Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regen, wind, donker en geen racekap. Wat zijn nu de allerbeste tips?
#2
(24-Oct-2022, 03:33 PM)TimSch schreef: Wat is het weer ons nog mild gezind he, deze oktobermaand?  Big Grin

Maar ik mag aannemen dat, als komend weekend de klok terug gaat en november zich aandient, dat het dan vaker gaat voorkomen dat in de ochtenden en avonden op de fiets, de omstandigheden minder ideaal zullen zijn.

1x heb ik tot op heden in de Quest het 'genoegen' gehad om in het donker met regen en wind te fietsen, en ik zag, heel eerlijk gezegd, niet zoveel meer. Vooral niet als er tegenliggers in het spel zijn. De Groningse polder is nog écht donker in de wintermaanden, wat ik heerlijk vind trouwens, maar in dit geval niet ideaal.

Ik heb een piepklein viziertje en draag een doorzichtige fietsbril of zonnebril. Ik draag ook een helm, zonder vizier. Ben ook brildragend maar de afwijking in mijn ogen (-1) laat me kiezen of ik al dan niet een bril draag. Conclusie deze eerste ervaring: zonder bril meeste zicht, maar regen en wind in de snufferd in de Groningse polder is ronduit onaangenaam. 

Wat is nu de beste oplossing met het meeste comfort én zicht in het donker bij regen (en wind)? Of is dit een utopische combinatie in een velomobiel? 

Is dat een groot vizier, bewerkt met grootmoeders middeltjes als Dreft etc? Of heel wat anders?

Ps: ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt. Maar vond eigenlijk niet zo snel de beste tips.

Ik heb standaard een (groot)vizier op mijn Quest, maar als het donker is en het regent en er komt een tegenligger aan, kijk ik langs het vizier naar de bermrand.
En als het wat kouder wordt is het dan ook nog zaak om te voorkomen dat het vizier aan de binnenzijde beslaat (condens). En in de echt koude tijden wil dat dan ook nog wel eens bevriezen. Dat zijn de momenten waarop ik me me wel drie keer bedenk of ik dan wel echt naar buiten moet om te fietsen.

Ik heb allerlei (huis)middeltjes geprobeerd, maar (nog) niets gevonden wat echt goed werkt
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Regen, wind, donker en geen racekap. Wat zijn nu de allerbeste tips? - door Cygnus - 24-Oct-2022, 04:59 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Dan zou je verwachte...Lopopodium — 11:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Milan heeft de ju...365cycle — 11:12 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ka...365cycle — 11:09 PM
VeloCam in Bülky
….Foto's van de ca...GertBr — 11:06 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik het handv...Jeroen S — 10:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tja, de voornaamste ...Jeroen S — 10:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, ik zie ...Gideonaut — 10:11 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Het klinkt alsof j...Duncan — 10:10 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik voor veel...datakneder — 10:07 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada wel...Willeke_IGKT — 10:00 PM
VeloCam in Bülky
Ligt niet aan jou. L...Hoekie — 09:42 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
ik heb die van mij m...Gideonaut — 09:40 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb een lengte ni...Duncan — 09:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Op het VelomobielFor...Jeroen S — 08:42 PM
Bülk 4 more
De vorige eigenaar v...Jeroen S — 08:31 PM
VeloCam in Bülky
Foto's van de camera...twilwel — 08:31 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, ik zie je...Jeroen S — 08:24 PM