Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snelheidsbeperking fietsers in A'dam.
#27
(31-Mar-2023, 09:40 PM)365cycle schreef:
(31-Mar-2023, 02:30 PM)datakneder schreef: Dus hoewel er wel een maximumsnelheid voor fietsers geldt bij een A1-bord, is het voor oom agent niet mogelijk om hiervoor een bekeuring uit te delen aan een fietser.

Ook op erven (maximumsnelheid 15 km/h) kan een fietser niet bekeurd worden op het te snel rijden. Wel natuurlijk op het in gevaar brengen van medeweggebruikers.
Je had ook post #3 kunnen lezen, dan had je die conclusie al eerder kunnen trekken Big Grin 
Er is hooguit een semantisch verschil. 

Alleen een heel klein foutje in je redenering: Een agent kan je altijd bekeuren. Als het onterecht is kan je een klacht indienen of formeel bezwaar maken. Bij een klacht is de kans niet heel groot dat een boete ingetrokken wordt. Als de agent een fout gemaakt heeft is de kans dat dat gebeurt héél groot wanneer je bezwaar aantekent.

Sorry, maar nee. Jouw redenering zegt dat je bekeurt kunt worden voor te snel rijden, maar dat blijkt dus duidelijk ook op theoretische gronden niet te kunnen en hoef je dus ook niet te betalen. Het is in mijn ogen geen semantisch verschil want voor zover ik jouw redenering volg gaat deze uit van de wetten uit de RVV1990. Het blijkt nu echter dat een geheel ander wetboek hier van toepassing is nl: Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, ook bekend als de wet Mulder.

Ok. Als je er van uitgaat dat ik een bekeuring ga krijgen in mijn velomobiel voor te hard rijden als bestuurder van een motorvoertuig o.i.d. Ja dan kan ik altijd bekeurd worden. Maar dan kan ik ook hem krijgen voor het niet dragen van een gordel en andere onzin.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door datakneder - 23-Mar-2023, 01:52 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 23-Mar-2023, 10:29 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 24-Mar-2023, 12:53 AM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Victor - 23-Mar-2023, 04:58 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 23-Mar-2023, 05:06 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Roepers - 23-Mar-2023, 08:06 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door datakneder - 31-Mar-2023, 10:01 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 21-Jul-2023, 10:36 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM