Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huh, een hardloper op een ligfiets forum???
#11
(17-Apr-2023, 07:35 PM)Jeroen S schreef: Welkom hier ! Je ervaringen met de snelheid van de verschillende fietsen, komt niet heel erg overeen met het algemene beeld. Met een goed op jou aangepaste fiets, zal dit anders zijn. De Strada is echt een stuk langzamer als de Snoek.

In mijn ervaring is de snelheid van een ligfiets erg afhankelijk van de rijder. Vanuit de wetenschap is het overduidelijk dat een Snoek minder weerstand heeft dan een Strada. Maar als je niet lekker kunt fietsen in een Snoek maar wel in een Strada zou kunnen blijken dat het eenvoudiger is meer power te leveren en dus ook een hogere snelheid in een Strada.  Dan kun je nog lang lezen op dit forum, maar dat kun je alleen ervaren.

Meestal kan ik binnen 500 meter al aanvoelen of een model bij mij past. Daarna begint bij mij alle aanpassingen aan het "fabrieksmodel" om het bij mijn lichaam en wensen te laten passen. Ik heb vroeger wel in dezelfde wedstrijden gefietst als Ymte, maar ik kan niet zeggen dat ik ooit tegen hem gefietst heb. Dat verschil was zo groot. Maar ik zorg er wel voor dat mijn fiets ervoor zorgt dat ik het maximaal haalbare uit mijn lichaam te halen.

Wat ik lees van Hardloper voelt hij zich thuis in een QV. Dat lijkt me een goed uitgangspunt. En het zou best mogelijk zijn dat er voor hem snellere fietsen te vinden zijn, maar dan is het nog de vraag of je voor meer snelheid andere voordelen wilt opgeven. Daar kom je alleen achter door te proberen. Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Huh, een hardloper op een ligfiets forum??? - door datakneder - 17-Apr-2023, 08:45 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuw of tweedehands?
Voor jouw woon-werkr...melle z — 05:15 PM
Nieuw of tweedehands?
Ook dat ja. Velomobi...ZoefZoef — 05:08 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Niet zo zeer lastig ...Hoekie — 04:53 PM
Nieuw of tweedehands?
En in Dronten staan ...Willeke_IGKT — 04:53 PM
Nieuw of tweedehands?
Euro middenweg: een...ZoefZoef — 04:41 PM
Nieuw of tweedehands?
Is een tweedehands...Frutsel — 04:40 PM
Nieuw of tweedehands?
En dat binnen een uu...Hoekie — 04:38 PM
Nieuw of tweedehands?
Dank iedereen! Tweed...PieterTrapt — 04:34 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de B4m .. ...Hoekie — 04:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Is een tweedehands D...Hardloper — 03:56 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik had ook nog nooit...Atrike — 03:56 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ben wel eens be...Gideonaut — 03:49 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Heb nog wel wat me...Hardloper — 03:42 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben wel...
Ik ben voor 2 gega...LigZeeuw — 03:29 PM
Nieuw of tweedehands?
Op de handelaars en ...Gideonaut — 03:09 PM
Nieuw of tweedehands?
Zou je eerste velo...PieterTrapt — 03:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Gulden middenweg: tw...365cycle — 03:06 PM