Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huh, een hardloper op een ligfiets forum???
#21
Ik volgde dit topic zonder bij te dragen, maar ik kijk er toch met een beetje verbazing naar.
Vooraf gezegd 2 dingen:
1 Ik heb geen enkele VM ervaring.
2: >10.000 euro is voor mij heel erg veel geld. Nog nooit zoveel uitgegeven in 1x, behalve toen ik mijn huis kocht.

Ik ligfiets nu 14 maanden. Ik ben met een Challenge Hurricane begonnen. Mooi beginnersmodel, niet duur. Na 3 maanden ontdekt dat die toch wat te klein was en dat ik graag wat sneller wilde. Dus, een wat duurdere Optima Baron gekocht. Fietste heerlijk, maar na 9 maanden fietsen merkte ik dat ik de snelheid verslavend vond en dus nog sneller wilde. Na een jaar fietsen was ik dus aan mijn 3e ligfiets toe, een M5 M-Racer. Voor mij erg veel geld want nog duurder, maar voor mij te verantwoorden omdat ik inmiddels goed wist wat ik wilde, en ik wist dat ik daarmee veel km's ga maken met veel plezier.

Dat gezegd hebbende, ik snap het enthousiasme waarmee je besmet bent. Ik begrijp uit je berichten dat je liever geen geld aan een 2e hands uitgeeft die het net niet is. Maar wat nou als na 3 maanden blijkt dat je nieuwe VM het ook net niet is? Omdat als je eenmaal gaat rijden pas merkt wat je echt wilt.
Je hebt tot nu toe goede research gedaan en stelt een hoop vragen, maar de praktijk is heel wat anders dan de theorie, en is bovendien voor iedereen verschillend.

Stel je koopt een 2e hands VM voor 5000 euro. Er staan er een hoop VM op voor 3500, maar als ik je een beetje ken zal jee een nieuwere willen hebben. Die verkoop je na zeg 1,5 jaar voor 4000 euro. Daarna koop je de VM die je ect wil omdat je precies weet wat je wil.
Of je koopt een VM van >10000 euro, komt erachter dat het toch niet precies is wat je wil en legt er dan duizenden euro's bij omdat je er weer vanaf moet.

10000 euro is voor iedereen hetzelfde bedrag, maar de een kan het gemakkelijker uitgeven dan de ander. Ik kan jouw situatie niet inschatten, maar als ik mijn situatie over die van jou zou moeten leggen zou ik sowieso nog een keer erheen gaan en testrijden met goed afgestelde VM's. Op tijd beginnen en neem er de dag voor. Het zou mij niet gaan om die dag die ik kwijt ben, maar dat ik zeker weet dat ik de dagen erna met plezier kan fietsen. Een fiets die je niet lekker past gaat je tegenstaan en ga je minder of niet gebruiken.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Huh, een hardloper op een ligfiets forum??? - door Bob Hagendijk - 18-Apr-2023, 09:03 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuw of tweedehands?
Euro middenweg: een...ZoefZoef — 04:41 PM
Nieuw of tweedehands?
Is een tweedehands...Frutsel — 04:40 PM
Nieuw of tweedehands?
En dat binnen een uu...Hoekie — 04:38 PM
Nieuw of tweedehands?
Dank iedereen! Tweed...PieterTrapt — 04:34 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de B4m .. ...Hoekie — 04:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Is een tweedehands D...Hardloper — 03:56 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik had ook nog nooit...Atrike — 03:56 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ben wel eens be...Gideonaut — 03:49 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Heb nog wel wat me...Hardloper — 03:42 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben wel...
Ik ben voor 2 gega...LigZeeuw — 03:29 PM
Nieuw of tweedehands?
Op de handelaars en ...Gideonaut — 03:09 PM
Nieuw of tweedehands?
Zou je eerste velo...PieterTrapt — 03:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Gulden middenweg: tw...365cycle — 03:06 PM
Nieuw of tweedehands?
Zou je eerste velo w...Hoekie — 03:01 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ben voor 2 gegaan...Willeke_IGKT — 02:58 PM
Kampeer spullen
Pannenset -> Ka...Atrike — 02:53 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik twijfel of ik voo...PieterTrapt — 02:48 PM