Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huh, een hardloper op een ligfiets forum???
#34
(19-Apr-2023, 12:58 PM)Hardloper schreef: Ja in die zin zoek inderdaad een werkpaard. Maar de Snoek / Tuna testte ik omdat ik daar ook gewoon benieuwd naar was. En Strada kwam gewoon op het pad.

Maar om onder woorden te brengen hier wat ik precies wat ik verwacht vind ik gewoon lastig.
Maar hier al enkele punten:
- Redelijk snel (35-40km/u).
- Mogelijkheid tot beschutting in de regen.
- Goede stuur gedrag en wegligging.
- Voldoende zichtbaar voor andere weg gebruiker.
- Mogelijkheid tot vervoer van boodschappen.
- Makkelijk in en uitstappen (Niet klem te komen zitten).
- Ruimte voor een laptop tas.
- Mogelijkheid tot trekken van een kayak.

- Redelijk snel: Kleiner en lichter = sneller, met dien verstande dat je er wel je kracht in kwijt moet kunnen. Geen enkele velomobiel is echt traag, en 35-40 als kruissnelheid moet wel te doen zijn (let wel: gemiddelde snelheid is iets heel anders)
- Het grootste gedeelte van je blijft droog in een velomobiel in de regen, maar een schuimkap en/of racekap helpen daar ook bij.
- Stuurgedrag en wegligging. Tja. Dat is maar net wat je prettig vindt, en hoe snel je wilt/gaat. Hier is proefrijden goed voor Smile
- In/uitstappen: Uitproberen. Ik draag geen spijkerbroek als ik ga rijden. Afgezien van het feit dat dat schuurt en veeeeel te warm is, blijf ik met mijn riem haken als ik uit wil stappen. Je wil met een legging oid. rijden, dus gebruik dat ook om te passen of je makkelijk in/uit kan stappen. (Of ga voor een Milan, als je niet in dat gat past weet ik het niet meer Smile )
- Helaas is zichtbaarheid voor andere weggebruikers erg slecht te peilen. Ik rij in een oranje DF XL (met blauwe wielkappen). Die is ruim 2,5 meter lang, en ongeveer een meter hoog, en ze (automobilisten) zien me niet, zelfs als ze me recht aankijken.
- Als je boodschappen passen, past je laptop zeker. Ik heb mijn (13.3") laptop in een sleeve, en niet in een tas, en die schuif ik helemaal naar achteren naast mijn wiel. Daar past verder toch niets
- Bij de meeste velomobielen valt wel een trekhaak te monteren. Hou wel rekening met het feit dat een velomobiel niet de scherpste bochten kan draaien, en als je er een kajak achter hebt hangen (4,75 - 5,25 meter plus boom, er vanuit gaande dat je geen wildwater dingetje bedoeld) je in de NL fietsinfrastructuur nog wel eens een probleem kan krijgen.

Overigens verandert een vlaggetje niets aan de zichtbaarheid. Ik denk dat alleen een blauw zwaailicht zou helpen, maar dat mag dan weer niet...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper


Berichten in dit topic
RE: Huh, een hardloper op een ligfiets forum??? - door Frutsel - 19-Apr-2023, 01:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Dat herken ik niet z...Merijn — 11:38 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Klinkt opzicht wel l...LigZeeuw — 11:07 PM
Kampeer spullen
Toch vind ik meerd...Bob Hagendijk — 09:55 PM
Kampeer spullen
Die verrekijker zo...Atrike — 09:55 PM
Kampeer spullen
Je hebt nu 19 kg i...Bacchus — 09:40 PM
Kampeer spullen
Dank voor de tips Jo...Tegelfanaat — 09:11 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik zit met een verge...Merijn — 09:10 PM
Nieuw of tweedehands?
Een tadpole biedt ...Gideonaut — 09:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Een tadpole biedt oo...Tom Fekkes — 09:04 PM
Gereedschap onderweg
- solutie, bescher...Joop99 — 09:00 PM
Kampeer spullen
"Veel kampeer...Joop99 — 08:56 PM
Eitje
Nu het na de koude e...Lig-hen — 08:47 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
volgens mij heb ik...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Nieuw of tweedehands?
 Dat gezegd hebben...Wim -de roetsende — 08:30 PM
Nieuw of tweedehands?
Mijn woonwerk is maa...Jeroen S — 08:21 PM
Kampeer spullen
"Veel kampeersp...Tegelfanaat — 08:00 PM
Vering aanpassen aan bepakking?
Als het vliegend tap...Jeroen S — 07:55 PM