Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoektocht naar een nieuwe tweedehands VM.
#1
Als aangegeven in het 'niet blij' draadje heb ik mijn Quest, de 34, schade gereden.
Ik verwacht dat de schade repareerbaar is maar ik denk dat ik het niet zelf kan, zeker niet wil. De fiets is aan de zware kant en met de tussenas, en niet perfecte tuning, ben ik niet sterk genoeg voor hogere snelheden en langere afstanden.
Het was een heerlijke eerste fiets en ik kan hem zeker aanraden voor een sterkere persoon, na een goede reparatie.

 - Ik ben op zoek naar een tweedehands velomobiel, ik denk aan een carbon fiets minimaal.
 - Bij voorkeur een kleiner model, ik ben maar 1.65 en heb naar verhouding een korte rug, dus over de kap kijken van de Quest was niet makkelijk en het stuk achter het wiel kon ik niet als bagage ruimte gebruiken omdat ik er niet bij kon.
 - Budget is rekbaar tot ongeveer €6000 maar de fiets moet het waard zijn.
 - Geen problemen met een minder mooi uitelijk, ik heb al een paar reparaties aan de buitenkant van de Quest gedaan en denk dat ik dat wel goed genoeg gedaan heb. Fiets techniek moet goed zijn, ik kan kleine reparaties doen maar wil geen grote problemen aanpakken (maar als de prijs goed is kan ik het wel Dronten laten doen.)
 - Ik zoek een fiets die graag rechtuit wil, niet een die nerveus stuurt (maar een goede fiets voor een goede prijs wil ik zeker test-rijden.)
 - Kleur niet van belang, als het te erg is kan ik hem over (laten) spuiten.

Modelen die ik al serious overwogen heb:
Milan, moet het achterwiel enkelzijdig opgehangen hebben (en boven budget de Bülk.)
Quest XS.
Carbon Quest met 26" achterwiel, moet wel relatief goedkoop zijn want is waarschijnlijk geen blijvertje.

Ik ben eigenlijk niet in de markt voor een E-VM, met een uitzondering, een E-QV. Zonder ondersteuning denk ik dat deze fiets wat te zwaar is. Maar de extra bagage ruimte en de betere bereikbaarheid van die ruimte trekt wel.

Ik zoek nu vooral tips, waar te kijken, fietsen die te koop staan, welke fietsen proef te rijden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Lig-hen


Berichten in dit topic
Zoektocht naar een nieuwe tweedehands VM. - door Willeke_IGKT - 05-May-2023, 11:36 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Juist in Wallonië ...365cycle — 12:42 AM
`
Die heb ik ook, te...365cycle — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij mn challenge f...Boyd Maduro — 12:19 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
België. De wege...Martin van Mourik — 11:52 PM
Fietstocht berichten en beelden
Gisteren ben ik met ...Martin van Mourik — 10:59 PM
Quest "opbokken"
Met een ligfiets ben...Gideonaut — 10:17 PM
Quest "opbokken"
Ik vind dat de trend...Martin van Mourik — 09:55 PM
`
Momenteel heb ik e...Tegelfanaat — 09:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij mn challenge fur...blokdoorn — 08:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
velomobielNL heeft t...Gideonaut — 08:22 PM
Quest "opbokken"
beter om 1x alles te...=oNNo= — 08:10 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Deze zaak heeft ook ...Josligfiets — 07:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De kruisingen hier i...datakneder — 07:06 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
... er een breuk z...365cycle — 04:47 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Het eerste bericht w...Willeke_IGKT — 03:42 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Vraag je ook aan elk...Frutsel — 03:11 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Klopt. Fietsendief...melle z — 02:55 PM