Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tochten, wat voor afstanden en waarom niet?
#23
Ik probeer bij echt lange tochten ook wel een leuk doel te hebben. Lang is overigens erg afhankelijk van de omstandigheden en de fiets waarop je rijdt. Ik gebruik de rechtop Trekkingfiets vooral in het dorp, voor die 2 km naar de winkel en terug. Of een rondje om het dorp ofzo. 20 km is dan al een eind. Ben ook al eens optimistisch vertrokken met de rechtopfiets, had tegenwind. Na een uur was ik nog geen 15 km van huis.

Ik fiets om me te ontspannen en vermijd daarbij graag de drukte, steden. Ik vind het leuk om weer eens een nieuw weggetje te ontdekken of uit te proberen. Soms kom je dan op heel mooie plekjes, soms loop je met de velomobiel vast op zo'n stom hekje waar je niet door kan, of eindigt het ergens in een bos of akker of bij een boer op het erf. Soms zie ik een plekje op TV of op Youtube, waar ik dan ook wel eens heen wil, of na enige studie van googlemaps. 

De Rijn biedt mij vaak doelen, omdat ie dicht in de buurt is, en welke brug pak je dan, soms is de volgende optie wel heel veel verder. De brug bij Wesel is al zo'n 40 km geloof ik, die daarna is dan diep in het roergebied, dat wordt zo lelijk en volgebouwd, dat ik weer omgedraaid ben. Maar wie weet. De andere kant op Arnhem, Driel, of door naar Rhenen? Toch wel vaak deels bekende routes, waar ik dan soms wat varieer, maar andere wegen ook altijd voorbij rijdt. Grebbeberg af, dan rechts langs het water of rechtdoor naar Wageningen centrum. Linksaf heb ik daar geloof ik ooit wel eens gedaan, maar kan me het niet herinneren. 

Als 16 jarige begon ik met ritjes van 2-3 uur op de zondag, en dat vindt ik nog steeds wel heel prima. Dat is het merendeel van wat ik doe, naast het woonwerk verkeer. 

Weet nog dat ik eens thuiskwam van een middagje fietsen, toen woonde ik nog in Nieuwegein. Nog voor de mobieltjes. Had mijn huisgenoten netjes gezegd dat ik een stukje ging fietsen. Die hadden dat ook keurig aan mijn vriendin verteld. Bij haar was een lichte paniek uitgebroken. Ik bleef maar weg, hoe kun je nu uren doen over een stukje fietsen? Waar ik in godsnaam geweest was? Oh even naar Zandvoort heen en weer, even naar de zee kijken. Inmiddels zo'n 25 jaar verder is ze er aan gewend, maar meld ik wel even waar ik ongeveer heen ga. 

Meestal kom ik moe maar ontspannen weer thuis.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Tochten, wat voor afstanden en waarom niet? - door Jeroen S - 22-Apr-2024, 08:41 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 21-Apr-2024, 11:33 AM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Jeroen S - 21-Apr-2024, 12:20 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door ZoefZoef - 21-Apr-2024, 12:38 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Willeke_IGKT - 21-Apr-2024, 12:43 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 21-Apr-2024, 04:51 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Willeke_IGKT - 21-Apr-2024, 06:55 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 21-Apr-2024, 07:57 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Willeke_IGKT - 21-Apr-2024, 08:51 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door Tom Fekkes - 21-Apr-2024, 10:30 PM
RE: Vandaag ben ik blij omdat..... - door 365cycle - 22-Apr-2024, 03:03 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Welkom Robby, Zonde ...Willeke_IGKT — 06:38 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 117...Lopopodium — 06:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohlo...
Hallo! Ik lees al ee...robbyvdmeulen — 05:44 PM
Fietsen van Wim
Het verhaal over...Roepers — 04:37 PM
Fietsen van Wim
Sowieso maakt elk...LigZeeuw — 04:06 PM
Fietsen van Wim
Heel gek, ik heb...karimov — 03:06 PM
Nieuw hier!
Je kunt naar mijn er...blokdoorn — 01:48 PM
Nieuw hier!
Welkom op het forum ...Hardloper — 01:29 PM
Nieuw hier!
Welkom! Ik heb een...365cycle — 01:23 PM
Fietsen van Wim
Over die GP5k: hij i...365cycle — 01:18 PM
wat ze zeggen
"Du sotze!"...365cycle — 01:16 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik kan in mijn Strad...Willeke_IGKT — 01:13 PM
Nieuw of tweedehands?
Heb je iets in je tu...365cycle — 01:11 PM
Fietsen van Wim
Heel gek, ik heb h...Bacchus — 01:06 PM
Medeliggers onderweg
Gisteren, net voor t...Willeke_IGKT — 01:06 PM
Nieuw hier!
Welkom bucoviana. ...Willeke_IGKT — 12:59 PM
Nieuw hier!
Hoi, Sinds kort k...bucovaina — 12:35 PM