18-May-2024, 12:35 PM
Hoi,
Sinds kort kunnen we een fiets leasen op het werk. Ik deed al jaren mijn woon-werkverkeer (35km enkel) op een Stromer ST2, die ik in 2016 zelf gekocht heb. En dus nu was mijn eerste idee om terug een speed pedelec te gaan leasen. Eerste keuze kwam uit op een Opium S. Toen plots vorige weekend het me binnen viel dat misschien een velomobiel ook zou kunnen. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor "alternatieve vervoersmethoden". Even bellen en jawel de verkoper werkt samen met de lease maatschappij!
Gisteren dan een testrit gaan doen met een Quest. Niet wat ik wil maar dan heb ik toch een goed idee wat het nu is om met een velomobiel te rijden. Na 10km terug gereden en gevraagd of ik hem een weekje mag huren. Mijn Stromer daar achter gelaten en met de Quest naar huis. Uiteindelijk denk ik gisteren zo'n 30km gereden heb. Volgende week dus zo'n 70km/dag. Al gaat het in zekere zin wel echt wennen zijn als je een Stromer gewoon bent. Alles kost wel een pak meer energie. Het gaat me een pittige werkweek worden volgende week .
Nu is mijn oog niet op een Quest maar op een Quatrevelo gevallen. Vooral omdat hij wat groter is, een zee van bagageruimte en zelfs mogelijkheid tot klein kind meenemen, spreken me wel aan. Ook de extra stabiliteit is mooi meegenomen. Ik heb een voornamelijk rechtdoor traject over de jaren uitgestippeld naar het werk, dus dat valt wel mee.
Nu heb ik een hele berg vragen, al kom ik daar waarschijnlijk met de tijd wel uit.
Zo bijvoorbeeld vroeg ik me gisteren af, stel dat je een (al dan niet eenzijdig) ongeval hebt en je kantelt om, helemaal op de kop. Als je dan geen helm draagt, I sort of don't want to know . Maar, beschermt de kap van een QV deftig genoeg in geval van crash? Of kan een helm dragen comfortabel in een velomobiel? Bots je dan niet constant tegen de kuip achteraan?
Sinds kort kunnen we een fiets leasen op het werk. Ik deed al jaren mijn woon-werkverkeer (35km enkel) op een Stromer ST2, die ik in 2016 zelf gekocht heb. En dus nu was mijn eerste idee om terug een speed pedelec te gaan leasen. Eerste keuze kwam uit op een Opium S. Toen plots vorige weekend het me binnen viel dat misschien een velomobiel ook zou kunnen. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor "alternatieve vervoersmethoden". Even bellen en jawel de verkoper werkt samen met de lease maatschappij!
Gisteren dan een testrit gaan doen met een Quest. Niet wat ik wil maar dan heb ik toch een goed idee wat het nu is om met een velomobiel te rijden. Na 10km terug gereden en gevraagd of ik hem een weekje mag huren. Mijn Stromer daar achter gelaten en met de Quest naar huis. Uiteindelijk denk ik gisteren zo'n 30km gereden heb. Volgende week dus zo'n 70km/dag. Al gaat het in zekere zin wel echt wennen zijn als je een Stromer gewoon bent. Alles kost wel een pak meer energie. Het gaat me een pittige werkweek worden volgende week .
Nu is mijn oog niet op een Quest maar op een Quatrevelo gevallen. Vooral omdat hij wat groter is, een zee van bagageruimte en zelfs mogelijkheid tot klein kind meenemen, spreken me wel aan. Ook de extra stabiliteit is mooi meegenomen. Ik heb een voornamelijk rechtdoor traject over de jaren uitgestippeld naar het werk, dus dat valt wel mee.
Nu heb ik een hele berg vragen, al kom ik daar waarschijnlijk met de tijd wel uit.
Zo bijvoorbeeld vroeg ik me gisteren af, stel dat je een (al dan niet eenzijdig) ongeval hebt en je kantelt om, helemaal op de kop. Als je dan geen helm draagt, I sort of don't want to know . Maar, beschermt de kap van een QV deftig genoeg in geval van crash? Of kan een helm dragen comfortabel in een velomobiel? Bots je dan niet constant tegen de kuip achteraan?