Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coronavirus? Wie blijft (lig)fietsen
#27
(20-Mar-2020, 12:14 AM)GertBr schreef: Wat mij opvalt en meer dan anders, is het aantal wandelaars op het fietspad en dan 3 breed. Ik blijf vriendelijk en bedank als ze mij er langs laten.

O, dan ik ben ik niet de enige die dat opmerkt, kennelijk - ik had op mijn woon-werk-traject ook al het gevoel dat er meer mensen aan het wandelen zijn, zeker op de dagen dat de zon scheen. Op zich begrijpelijk - zo'n beetje alles andere om je te vermaken is dicht. Toch vind ik het moeilijk om het niet op m'n zeenuwen te laten werken dat er toch best een paar tussen zitten die totaal geen rekening met de andere verkeersdeelnemers houden en zonder enig benul voor de omgeving de hele weg in beslag nemen. Het feit dat de afgelopen week op werk ontzettend druk was (i.v.m. voorbereidingen om mensen thuis te kunnen laten werken e.d. meer) helpt ook niet echt mee... Rolleyes
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#28
@PietV

Ik hoop dat je de berichtgeving over het bernhoven ziekenhuis in de gaten hebt gehouden en je wel aan de rivm regels houdt.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ben net terug van een tochtje van 33 km.
De anders zo populaire fietspaden en bossen hier in de Kempen waren extreem rustig.
Nauwelijks fietsers, wandelaars en automobilisten.
Bij een grensovergang naar België keek ik een kilometers lange lege weg in. Ondenkbaar op een gewone zondagmiddag.
De vrijwel lege fietspaden en landweggetjes waren natuurlijk heerlijk voor deze velonaut, al was alles toch een beetje "unheimisch".
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#30
(22-Mar-2020, 02:10 PM)amararock schreef: @PietV

Ik hoop dat je de berichtgeving over het bernhoven ziekenhuis in de gaten hebt gehouden en je wel aan de rivm regels houdt.

Zeker weten. De eerste dag verwacht je niet dat je Corona hebt. De 2 overige dagen ben ik binnen gebleven. Zelfs tot een dag na het ziektegevoel. Ik ken de regels van de Rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...gezondheid

Wat ik niet begrijp is dat de eerste besmetting van Corona in België al op 4 februari 2020 werd vastgesteld en dat op 23 februari 2020 nog vrolijk in het naastgelegen Noord Brabant Carnaval werd gevierd. Veel wind die dag en allen dicht op elkaar in zalen met de nodige alcohol. Ook ziekenhuispersoneel vierde feest.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Het was hier niet doorgekomen wat er aan de hand was. Tijdens carnaval kwam loon op zand in beeld "maar het is onder controle". Alles had een link met wintersport. Nog een geluk dat veelb optochten voor de wind afgelast waren.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
De psychologische drempel om te gaan fietsen wordt wel hoger en hoger, merk ik.
Een column als deze van Marijn de Vries  doet mij dan weer goed.
Citaat:Strengere maatregelen zijn onvermijdelijk. Doe wat moet. Maar sluit ons niet op. Maak het leven niet onleefbaar. We hebben buiten juist nu meer nodig dan ooit.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Gisteravond een rondje van 35 km gedaan na een chaotische dag thuiswerken. Ik ben zegge en schrijve twee wandelaars tegengekomen... Geeneen fietser... Maar ik laat me er niet door weerhouden. Ik beperk me voorlopig wel tot ritjes in de buurt. Dan maar geen vakjes vullen. Langere ritten op onbekend terrein stel ik maar even uit. Hopelijk blijft dat in NL nog toegestaan. Al zou het me niets verbazen als ook dat verboden gaat worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Ook ik heb vandaag nog een rondje (35km) gefietst. Geen pelotonnetjes gezien. Wel “paartjes” die voldoende afstand hielden.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Ligfiets nog steeds elke dag naar mijn werk, zoveel mogelijk verkeerslichten en drukknopjes te vermijden en met een grote boog om wandelaars en fietsers heen.
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Ik fiets nu iedere ochtend 20km met de DF naar mijn werk thuis.

Voordeel: ik kan nu na het fietsen even lekker douchen  Big Grin 

's Middags ga ik een rondje (+/- 20km) roeifietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#37
Ben elke dag buiten. Twee keer daags met de rugzak boodschappen doen. Veel wandelen in het 40 km2 grote Horsterwold. Het is overal opvallend rustig. Heb bijna zeker COVID-19 gehad, zonder complicaties, zoals longontsteking. Maar ik kan niet getest worden. Mijn zoon gebruikt mijn fiets voor langere fietstochten. Is ook drie dagen wat lusteloos geweest. Gelijk de misschien honderdduizenden andere Nederlanders die een buffer gaan vormen voor de zwakkere medemens. Minimaal 70% van de Nederlanders zal resistent moeten worden voor COVID-19 voordat het virus het gaat opgeven. Kan nog maanden duren. 1 juli of 1 augustus?
Antwoord }
Bedankt door:
#38
En in de tussentijd hopen dat er genoeg beademingsapparatuur is om iedereen die het zelf niet red te kunnen helpen. "Flatten the curve"

Wel vreemd dat het de ene patient helemaal platlegt en de andere er relatief makkelijk "doorheen fietst"
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het noodzakelijk is, voldoende vormen van beademingsapparaten zijn gemaakt. Daarom hopen we met de COVID-19 maatregelen het virus geleidelijk over de bevolking heen te spreiden en zo groepsimmuniteit te vormen.
Vitale mensen met de juiste genen "fietsen" gemakkelijk door een milde virusinfectie heen.

Maar de welvaart kent plussen en minnen. Wel doorvoed, maar thans een meerderheid met overgewicht. Naar schatting 4 miljoen mensen met chronische kwalen en aan de medicijnen. Vaak met hoge ontstekingswaarden in hun bloed. Die zijn (zeer) vatbaar voor complicaties. Dan is een milde virus de trekker die wordt overhaald voor een longontsteking. Afwachten wat die patiënten aan die zware longontsteking over houden. Het zijn vaak niet de sterksten en misschien moeten ze nog 20% extra van het longcapaciteit missen. Daarom is een COVID-19 pandemie een ernstige zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Het was gisteren drukker dan normaal. Zelfs op wegen waar ik normaal gesproken heel weinig mensen tegenkom. Ik heb wel besloten de grotere plaatsen in de omgeving niet meer op te nemen in mijn routes. Ik kreeg bijna een ongeluk toen ik met een gote boog om twee mensen met rollators heen wilde draaien. Het viel mij tegen hoe mensen omgaan met de 1,5 meter regel. Die is eigenlijk heel lastig. Nabijheid is ook een vorm van lichaamstaal. 1,5 meter betekent dat je op geestelijk of persoonlijk op afstand staat. Denk maar aan een koning op een troon in de Middeleeuwen of in een spel als Skyrim. Daar bewaar je afstand toe. Dat is een afstandelijke relatie. Met vrienden kom je juist heel heel dicht bij elkaar. Hij staat heel dicht bij mij is niet voor niets een uitdrukking als het gaat om gelijkgezindheid. Ik vind dat dat nogal onderschat wordt wordt. Ook mensen die aan het werk zijn bewaren niet de nodige afstand. Men zit te mopperen op recreanten en het publiek op de markt, maar deze agenten (zie het einde van het fimpje. Ze worden er zelfs op aangesproken en hebben het dan nog niet door!), deze brandweermannen en deze vrijwilligers hebben blijkbaar niet door dat die regel ook voor hen zou moeten gelden. En dat is dus ook wat ik onderweg zie.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#41
Normaal gesproken ben ik erg blij dat sinds de verhuizing van ons bedrijf een derde van mijn dagelijkse route door een natuurgebied loopt. Natuurlijk is het met mooi weer iets drukker, maar over het algemeen geen probleem. De afgelopen dagen begint het echter op mijn zeenuwen te werken - zoals boven al opgemerkt zijn er aanzienlijk meer mensen onderweg in dit soort gebieden. Het is niet dat ik het niet snap - alles is dicht en een beetje naar buiten is het enige wat je nog kunt doen, volstrekt logisch. Maar gewoon woon-werk-fietsen wordt nu deels wel lastig. De meesten houden zich aan de 1,5m - maar als er twee joggers op 1,5m afstand van elkaar naast elkaar lopen blijft er van het fietspad niets meer over. Dan daartussen nog een paar wandelaars (of met z'n tweeën of op afstand) en een paar andere fietsers en ik blijf maar remmen en accelereren als ik zelf ook maar een beetje op de 1,5m wil letten. Zeker met de Mango op den duur vermoeiend. Ben nu aan het nadenken welke alternatieve routes ik nog heb waar dat minder een rol speelt, want zo is het niet leuk meer. Sad  Alternatief op echt lenteweer hopen, dan is mijn motivatie om toch maar eens een open ligger te pakken wat hoger... Big Grin
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Als je zoals ik op de Zuidwest-Veluwe woont en tegen de wind in wil vertrekken dan moet je dus over de prachtige Veluwe. Maar daar zijn veel smalle fietspaden waar het wemelt van de bukfietsen. Want die vinden fietsen alleen leuk als ze een heuvel op kunnen. Er stonden zelfs lichtkranten op de heide met 1.5m erop. dus ben ik toch maar een andere kant opgegaan. Het is zeker wat minder ontspannen geworden. Toch wil je je conditie op peil houden.
Lang leve de zomertijd! Nu kunnen we 's avonds weer op pad.
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Vandaag staat er zo'n bak wind dat er bijna geen fietsers waren. Ik ben op het fietspad langs de zuidoever van het Schildmeer maar twee tegen gekomen. Bij mooi weer is het een populaire route. De wind is koud en hard en dat houdt de mensen thuis. Zelfs op de ligfiets had ik er zwaar hinder van.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Lang leve de zomertijd!

Na werk en avondeten nog even een rondje gefietst.
Na 9 kilometer kwam ik zoals verwacht bij een compleet gebarricadeerde grensovergang richting België.
De volgende grensovergang zou ik normaal in een kwartiertje kunnen bereiken, echter daarvoor ga ik dan via de Vlaamse wegen.
Dit keer heb ik er drie kwartier over gedaan ondanks dat de fietspafen echt leeg waren.
Na 38 km was de zon nog net niet onder en ik weer heerlijk uitgewaaid thuis.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#45
Ja lekker is dat he! Heb heb ook mijn vaste Corona-ritje gedaan MET daglicht NA het avondeten Smile

[Afbeelding: hXSAIi-mMCP9aCeAqzHQjmSFBh2zvy35aGVyaRKz...48x997.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: emgaron , TvWijk
#46
Zo'n soort selfie heb ik gisteravond ook gemaakt.

(Jammer dat het enkel mogelijk is om "online opgeslagen" foto's te plaatsen, en niet direct vanaf de smartphone. Of zie uk iets over het hoofd?)
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#47
Nee, dat kan helaas idd niet. Mijn foto is een link naar een foto op Strava (dat kan eigenlijk ook niet officieel...)
Antwoord }
Bedankt door:
#48
Het kan vrij simpel via https://postimages.org/
Antwoord }
Bedankt door:
#49
(31-Mar-2020, 02:09 PM)TvWijk schreef: Zo'n soort selfie heb ik gisteravond ook gemaakt.

(Jammer dat het enkel mogelijk is om "online opgeslagen" foto's te plaatsen, en niet direct vanaf de smartphone. Of zie uk iets over het hoofd?)

Idd. Via postimage.org

En dan documenten. Dan kom je bij je foto's.[Afbeelding: Screenshot-2020-03-31-17-52-18.png]

Mooie foto Erik!
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Ik had het fietsen even een paar dagen on hold gezet nadat ik vorige week maandag tijdens fietsen een zonnesteek had opgelopen. Het was tamelijk heftig met alle verschijnselen die erbij horen en mijn diabetes als complicerende factor. Drink dan toch ook tijdens het fietsen, jongen! Maar wie houd er nu rekening met een zonnesteek begin april?  Gelukkig heb ik al de diensten kunnen doen en heb ik het fietsen weer opgepakt. Eerst 's ochtendsvroeg een ingekorte route maar nu het weer koud geworden is, weer rond het middaguur en weer langer. Ik grapte dat we bang zijn voor iets miscorscopisch klein maar dat ik werd getroffen door iets astronomisch groots.

Over fietsen sporten is het nodige te doen. Fietsers zouden een wolk van vochtdruppeltjes verspreiden tot op 10 meter afstand en dus mensen op grote afstand kunnen besmetten. Dat verhaal wordt hier in het artikel in het NRC zorgvuldig gedemonteerd. Ik schaarde het al onder bangmakerij. Fietsen en buiten zijn zijn juist nu heel belangrijk en het zaaien van angst om mensen maar zoveel mogelijk in huis te houden zijn naar mijn idee schadelijk. Wel voldoende blijven drinken natuurlijk, dat is geen vorm van bangmakerij.


Marco -wie het grote niet eert, is het kleine niet weerd -Roepers
Antwoord }
Bedankt door:
#51
Wink 
(14-Apr-2020, 09:32 PM)Roepers schreef: Fietsers zouden een wolk van vochtdruppeltjes verspreiden tot op 10 meter afstand

Wielrenners doen dat wel, met hun neus en een vinger Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#52
Had je je pet niet op Marco? Ik vind het opvallen hoeveel er geattendeerd wordt thuis te blijven. Tot de reclames en teksten op bushokjes toe zelfs. Ik zag vorige week in Duitsland nog een tekst op een gebouw in Rheine, vrij vertaald stond er "Wie dit niet niet leest bedankt". Ik verspreid alleen maar druppels als ik bij een boom sta onderweg, maar tien meter is dan vrij overdreven...

[Afbeelding: Hoh-C-Lattma-Coro-St-Ho-Zuhau-Bleib-Plak...mobile.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM