Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Andere fietspomp (kop)
Question 
Uit mijn pre-ligfiets leven hebben we een Beto fietspomp met manometer.
Past op alle ventielen.
Echter om de pompkop te verwijderen moet je de hendel "sluiten" en dat heeft mij al heel wat keren pijnlijke vingers opgeleverd.
Ook lekt er lucht weg tijdens het pompen.
Voor een stadsfiets acceptabel maar voor de mijn velomobiel niet.

De Kojaks voir  wil ik op 5 bar pompen en de Race achter ook.
Dat valt met deze pomp met relatief grote kop (voor oppompen van banden met frans ventiel op 20 inch velgen en gemonteerde wieldoekjes) best wel tegen.

Wat zijn jullie ervaringen met gewone handpomp voor thuis en de pompkop?
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb gewoon pompen bij de fietsenmaker gekocht waarmee je Frans, Nederlands en Autoventiel kunt oppompen.

Het merk weet ik zo echt niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun 20"  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb sinds kort een SKS Rennkompressor, ook met zo'n universele pompkop voor Hollands, Frans en autoventiel. Best prijzig maar dan heb je ook wat. Echt een geweldige pomp, had ik veel eerder moeten doen! Super solide en pompt erg fijn.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb een fietspomp met manometer die met gemak 5 Bar druk levert. Vaak controleer ik alle 8 fietsen en de auto in een keer met een kleine olievrije compressor met 6 liter druktank. Een luchtslang van 10 meter met vul-pistool met manometer. En een bakje met verloopnippels voor alle soorten ventielen. De maximum vuldruk van die compressor staat ingesteld op ruim 6 Bar. Maar 8 Bar kan ook.

Voor onderweg heb ik een Topeak Mini Morph met manometer. Die kan maximaal 10 Bar leveren.
Antwoord }
Bedankt door:
(10-May-2020, 08:31 PM)TvWijk schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met gewone handpomp voor thuis en de pompkop?

Je kan er een met een kop met schroefdraad nemen. Dan lekt er zeker niks.

Voor onderweg heb ik sinds kort een 'Lezyne CNC Micro Floor Drive Digital HPG minipomp'. Die heeft een kop met schroefdraad en dat werkt perfect.
Die heeft ook een adapter voor gebruik zonder schroefdraad, maar die heb ik nog niet gebruikt.

(10-May-2020, 11:33 PM)PietV* schreef: ... in een keer met een kleine olievrije compressor met 6 liter druktank. Een luchtslang van 10 meter..

Een compressor staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje, maar ik zit tegen de prijs aan te hikken.
Antwoord }
Bedankt door:
Kom ik aanzetten met mijn ouderwetse fietspomp met zo'n houten voetplankje en een ventielnippel...
Antwoord }
Bedankt door:
(11-May-2020, 12:17 AM)Lopopodium schreef: Kom ik aanzetten met mijn ouderwetse fietspomp met zo'n houten voetplankje en een ventielnippel...

Die doen het ook prima, hebben wij ook nog een staan Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Het lastige van de Beto pomp is het feit dat je de hendel omhoog moet trekken om deze op het ventiel te klemmen.
Bij de 20 inch wielen zitten de spaken dan behoorlijk dichtbij.

Bij de voorwielen laat ik bij voorkeur de wieldoekjes zitten zodat ik bij volledige stuuruislag "om het hoekje" aan het priegelen ben.
Bij het achterwiel heb ik twee wieldoekjes met tov het ventiel een opening voor de pomp cq het kettingslot.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Hier ook een SKS Rennkompressor in gebruik. Al een aantal jaren naar volle tevredenheid. 8 bar gaat zonder moeite, je weet niet wat je meemaakt als je van zo'n houten-plankje-fietspomp komt.
Antwoord }
Bedankt door:
Na het lezen van een blog van Wim Schermer heb ik ooit bij Birzman.nl de push and twist pompkop besteld. Ik was het beu om een handel over te halen in mijn 20" voorwielen van de velomobiel. Erg lastig door de korte spaakjes. Die Birzman kop is haaks. Eerste goede punt. Je zet hem op het ventiel (shrader of presta) draait een slag en vast. Pompen maar. Los in een handomdraai. Helaas paste de bestelde losse pompkop niet op de slangdiameter van mijn pomp, dus ik moest alsnog een hele Birzman pomp bestellen. Nou ja, wel goed spul dus weer al jaren plezier van.

(11-May-2020, 08:21 AM)TvWijk schreef: Bij de voorwielen laat ik bij voorkeur de wieldoekjes zitten zodat ik bij volledige stuuruislag "om het hoekje" aan het priegelen ben.

Om de doekjes niet te hoeven weghalen leg ik de fiets meestal even op zijn zij zodat ik beide voorwielen in 1 keer vanaf de binnenkant kan oppompen. Werkt goed. Bij het achterwiel lukt dat natuurlijk dan weer niet.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Een slang kun je zo halen bij een automaterialen zaak aan de meter. Had nog een benzineleiding van een kever liggen. Past er zo op. Evt verloopstukjes afhankelijk van je pomp heeft de automaterialen zaak ook.
Antwoord }
Bedankt door:
Een wieldoekje pak je er toch zo af? Mijn wielen heb ik zo gespaakt dat er ruim voldoende ruimte is voor een pompkop met hendel.
Bij het linkerwiel, linksboven goed te zien.

[Afbeelding: wp-15886718274318562229233249757606.jpg?w=768]
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat is zo, maar is net even wat meer werk om de doekjes af en aan te doen. Bij de Strada gaat het dan net weer ietsje makkelijker als bij de Quest. Ik weet niet of bij het spaakpatroon rekening is gehouden met ruimte voor de pompkop. Zal dat eens checken.
Antwoord }
Bedankt door:
Bij de DF kun je de carbon deksels niet verwijderen. Zitten vastgelijmd/-gekit.

Ik leg de fiets ook altijd op de zij.

Achterwiel heb ik geen doekjes op.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Taifun 20"  -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
(11-May-2020, 02:22 PM)Ad Arts schreef: Ik weet niet of bij het spaakpatroon rekening is gehouden met ruimte voor de pompkop. Zal dat eens checken.
Als een wiel op de juiste manier wordt gespaakt, is er alle ruimte voor de pompslang-aansluiting. Zie de laatste foto van de link.  http://www.m-gineering.nl/spaak.htm

Als je zelf wilt gaan spaken, wat best leuk met het juiste gereedschap en kennis, hier wat info: https://fietssite.jouwweb.nl/17
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Oliedempers voor de quest.
Trouwens, voor wie n...Hoekie — 11:06 AM
Ik moet ook eerlijk ...campr23 — 09:08 AM
De achter demper van...Hoekie — 12:50 AM
Dank GertBr, ik heb ...campr23 — 10:44 PM
pietandringa (Quest)...Hoekie — 10:18 PM
Op 26 januari jl. po...GertBr — 09:00 PM
Nieuw in de ligfiets wereld
Dag Jacques, welkom....GertBr — 08:52 PM
Van harte welkom, Ja...Roepers — 08:33 PM
Welkom Sjaak. Enjoy ...voodoo — 06:22 PM
Jacques, welkom. ...Wim -de roetsende — 06:18 PM
Iemand deze al gezie...campr23 — 06:04 PM
Van harte welkom Jac...ErikvanD — 03:00 PM
Ik ben Jacques, woon...Cyberjakkes — 02:42 PM
routeplanner app
Voor de komende ligf...Roepers — 08:36 AM
Leuk verhaal van een beginnende ligfiet...
Dat is misschien...edberg02 — 05:06 PM
Sponsortocht
Mooi verhaal, mooie ...GertBr — 10:48 PM
Leuk verhaal van een beginnende ligfiet...
Van Zutphen naar Ven...Wim -de roetsende — 07:55 PM