Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarschuwing: frauduleuze advertenties op ligfiets.net
#1
Exclamation 
Waarschijnlijk hebben jullie het al gezien, maar voor de zekerheid:



Er staat op dit moment een zevental frauduleuze advertenties voor velomobielen op ligfiets.net. Ze volgen allemaal hetzelfde schema:
  • Engelse tekst
  • VM staat voorgeeflijk in het buitenland
  • gmail adres
  • Foto (mits geplaatst) en tekst (1:1 vertaald naar het Engels) gejat van advertenties uit het Duitse Velomobielforum
  • In de laatste advertenties wordt expliciet "no pickup because of COVID 19" geschreven
Het gaat - tot nu toe - om volgende advertenties:
Ik heb vorige week vrijdag en vandaag mails naar redactie@ligfiets.net en webmaster@ligfiets.net gestuurd, maar tot nu toe helaas geen reactie. Aangezien er nog steeds nieuwe advertenties bij komen best een kwalijke zaak...

Er is trouwens al een discussie op het Velomobilforum hierover (https://www.velomobilforum.de/forum/inde...-xs.59731/) en tenminste twee van de oorspronkelijke verkopers hebben al bevestigd dat deze advertenties niets met hen te maken hebben. Een van hen heeft ook al naar ligfiets.net geschreven.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#2
Waarom zou je in het buitenland een fiets gaan kopen, zit ik me vooral even af te vragen. Dat is alleen maar onhandig, en gedoe. Je kan niet proefrijden, en het kost een vermogen het hier te krijgen. Diezelfde fietsen zijn vast ook gewoon hier verkrijgbaar.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
In dit geval probeert de fraudeur met lage prijzen te lokken (te laag als je een beetje verstand van zaken hebt). Maar in het algemeen zijn beschikbaarheid en prijs vaak een reden om het toch te doen - je vindt niet altijd wat je zoekt in eigen land. Wel is het zo dat er volgens mij meer mensen hier ligfietsen komen kopen dan andersom - de prijzen in Nederland zijn een stuk lager dan in Duitsland, bij voorbeeld. Ik heb het meer dan één keer gehad dat Duitsers bij mij onderdelen of een ligger op kwamen halen (voor onze 50-50 zijn ze helemaal uit Leipzig gekomen!). Het is maar wat het je waard is.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Het zijn er nu al 10.

Ook een Lightning. Naam is ook verkeerd geschreven  Confused 

https://www.ligfiets.net/advertisement/1...g-r84.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#5
(09-Jul-2020, 12:44 PM)Wim -de roetsende schreef: Ook een Lightning. Naam is ook verkeerd geschreven  Confused 
Klopt, die had ik ook gezien, alleen kon ik daarvan de oorsprong niet zo makkelijk achterhalen als bij de VM advertenties. Ik heb trouwens inmiddels wel reactie van de voorzitter van de NVHPV gehad (die had ik uiteindelijk ook een mail gestuurd) - hij gaat er nu met de webmaster achteraan.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar ligfiets.net.

Ik ben benieuwd wanneer ze verwijderd worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#7
(09-Jul-2020, 04:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben benieuwd wanneer ze verwijderd worden.

Het gaat helaas niet echt hard... Sad  Zou me niet verbazen als de webmaster met vakantie is o.d., maar als je een site hebt waar je makkelijk advertenties op kunt zetten (o.d.) moet je daar eigenlijk ook een "back-up" voor hebben, denk ik.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Inmiddels zijn de advertenties verwijderd...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(12-Jul-2020, 10:42 PM)emgaron schreef: Inmiddels zijn de advertenties verwijderd...

Bijna allemaal.

Nog 1: https://www.ligfiets.net/advertisement/1...a-007.html

Deze stond er namelijk 2x op. Waarschijnlijk over het hoofd gezien.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(13-Jul-2020, 07:42 AM)Wim -de roetsende schreef:
(12-Jul-2020, 10:42 PM)emgaron schreef: Inmiddels zijn de advertenties verwijderd...

Bijna allemaal.

Nog 1: https://www.ligfiets.net/advertisement/1...a-007.html

Deze stond er namelijk 2x op. Waarschijnlijk over het hoofd gezien.
Nee! Dat is de échte advertentie! Vergelijk ook https://www.velomobilforum.de/forum/inde...007.59604/ - "awopbob" is de echte verkoper (en hij schrijft ook regelmatig in het Velomobilforum).
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#11
(13-Jul-2020, 02:30 PM)emgaron schreef: Nee! Dat is de échte advertentie! Vergelijk ook https://www.velomobilforum.de/forum/inde...007.59604/ - "awopbob" is de echte verkoper (en hij schrijft ook regelmatig in het Velomobilforum).

Inderdaad. Dat is een echte advertentie. Ik heb de Orca bij hem zien staan.

NB Hij heeft mijn ex rode QuattroVelo 22 gekocht.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron , Wim -de roetsende
#12
Oké, duidelijk  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#13
Thumbs Up 
Er waren net wéér vier nepadvertenties verschenen (een Quest, een Milan, een Evo en een Leiba) - zelfde verhal/stijl, allemaal van Velomobilforum gejat. Maar nu reageerde de webmaster binnen 30min en ze zijn al weer verdwenen. thumb Tenminste de redactie heeft kennelijk ook last van mailserverproblemen gehad (zie laatste Vrijdagbericht) - misschien was dat wel het probleem.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM