Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
#2
Ik rijd niet zo heel vaak op de rijbaan. Inderdaad moet je redelijk zeker weten dat je met het tempo mee kan, en ik ben niet zo snel. Ik rijd nog wel eens op de rijbaan, waar je zo'n fiets suggestiestrook hebt, die dan bij de rotonde een krap fietspaadje wordt. 2x een haakse bocht, het liefst met klinkertjes en als het effe kan ook nog met hoge stoepranden en of verkeereilandjes. Dan moet je terug naar 15 km/h ofzo. In dergelijke gevallen wil ik nog wel eens over de autostrook over de rotonde gaan, met iets van 30. Dat is ongeveer net zo snel als de auto's daar kunnen.

Een enkele keer wil bij mij de frustratie over de onmogelijke infrastructuur wel eens dusdanig oplopen, vooral in onbekende gebieden, dat ik naar de rijbaan uitwijk. Dan maak ik me er even minder druk om dat ik wat langzamer ben als de auto's. Ik heb het idee dat de Nederlanders donders goed weten dat er ergens gewoon een fietspad is en fietsers dus met getoeter en wijzen richting fietspad verwezen moeten worden.
Op sommige plekken zijn fietspaden soms zo slecht, vanwege de wegkwaliteit en of de vormgeving dat ik ze liever mijd.

Omdat ik zeer dicht aan de grens woon, rijd ik ook veel in Duitsland. Ook daar rijd ik af en toe op de rijbaan, zelfs op de B wegen die vergelijkbaar zijn met de Nederlandse N wegen. Soms is daar geen fietspad langs en kun je dus over de "vluchtstrook" een extra streepje asfalt rechts naast de buitenste witte lijn. Soms moet je dan gewoon op de rijbaan. N.B. dit zijn geen snelwegen! Ik heb het idee dat de Duitse automobilisten wat toleranter zijn, passeren over het algemeen ook zeer ruim en toeteren gebeurt bijna nooit. Overigens is het deel van NRW hier net over de grens ook redelijk dun bevolkt.

Ik heb wel eens politie auto's langs zien komen terwijl ik op de rijbaan reed, maar geen daarvan had een behoefte om met mij een gesprekje aan te knopen of op een andere manier een interactie te hebben.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door Jeroen S - 21-Feb-2021, 12:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM