Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
#30
Al kiezen alle bestuurders van velomobielen voor de rijbaan in plaats van het verplichte fietspad. Het zal me een worst wezen. Gewoon doen. Maar wees dan is de advocaat van de duivel en weet waar je met bezig bent als het fout gaat en je in een velomobiel rijdt tot en met 0,75 meter breed.

Je wordt bijvoorbeeld aangereden door een bestuurder van een motorrijtuig en denkt de schade te kunnen verhalen op grond van artikel 185 Wegenverkeerswet 1994. De civielrechtelijke claim als “zwakke” verkeersdeelnemer. Schade, letsel, revalidatie, gemis van bevorderingen en mogelijk omscholing etc. Of je bent schuldig aan de aanrijding op de rijbaan terwijl je op het verplichte fietspad had moeten rijden.

Tegenover een team van schadeadvocaten mag jij uitleggen waarom je voor de rijbaan heb gekozen in strijd met een wettelijk voorschrift. Een onrechtmatige daad op grond van artikel 6:162 van het Burgerlijk Wetboek.
Ja ik heb een stokje van 76 cm gebonden onder mijn velomobiel als lading in plaats van in mijn velomobiel te leggen. Heb een autoantenne uit de zijkant van mijn velomobiel laten steken of wat knip- en plakwerk gedaan om bewust van de rijbaan te kiezen ect.
Je krijgt een kop koffie voor die grap en wordt met lege handen naar huis gestuurd.

Zelfs als je velomobiel onherstelbaar beschadigd is wordt gekeken naar de basisafmetingen vanaf de fabrikant en de nog bij onderzoek vast te stellen wijzigingen of afgevallen lading. En dan sta je met een mond vol tanden en wordt je door verzekeringsmaatschappijen geknipt en geschoren. Dat is voor mij praktijkervaring.

Ik daag alle bestuurders van velomobielen tot en met 0,75 meter breed uit voor een juridisch sluitende oplossing voor de keuzevrijheid rijbaan of verplicht fietspad.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door PietV* - 24-Feb-2021, 09:07 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM