Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
#87
(05-Mar-2021, 03:58 PM)Hoekie schreef: De auto is niet 6x veiliger. Voor de bestuurder van een auto is het veiliger. 
Dat. Voor ieder ander is het veel gevaarlijker. Vooral ook omdat die automobilist het gevoel heeft dat het veiliger is.

(05-Mar-2021, 03:58 PM)Hoekie schreef: Ik rij steeds meer op de rijbaan (30, 50 én 80km) waar dat sneller en veiliger kan dan op het fietspad.
Ben erg benieuwd naar wat voor wegen? Ik doe het op 30-50-60, liefst op 60 wegen want dan kan ik ook gewoon echt opschieten.
Op 80 wegen vind ik het hier soms toch wat heftig, als het al mag. Er wordt vaak harder gereden dan 80.

(05-Mar-2021, 03:58 PM)Hoekie schreef: Mij boeit de bestuurder + auto steeds minder. En zo minder stress als dat het geval zou zijn. Ik wil ze niet in de weg rijden maar meestal denk ik ook: 'moeten ze maar niet in zo'n breed ding rijden'. Vaak is mijn snelheid al de max snelheid. Bovendien: Ik heb eerder regelmatig last van auto's en voorzieningen die getroffen zijn vanwege auto's, dus als ik auto's soms wat last geef is het maar zo.
Dat! Haha, ik heb er zo'n hekel aan hier. Van die automobilisten die me dan koste wat kost in moeten halen op een 60 weg, om vervolgens bij de eerstvolgende passeerstrook te gaan wachten op een tegenligger. Als er dan nog ruimte is ram ik er ook gewoon voorbij.

(05-Mar-2021, 03:58 PM)Hoekie schreef: Op een enkeling na (~1%) wordt ik ook volledig geaccepteerd op de rijbaan. Die ~1% is zo'n figuur met haast die 100m verder stilstaat voor een stoplicht. Haha.
(Auto)bestuurders komen steeds vaker als 'onnozel/onwetend' over. Af en toe moet ik erom glimlachen. Dat lijkt me het beste. En dat wordt meer hoe groter de auto. Ik zei van de week nog tegen een collega 'daar rij je dan 80 met je 182PK'. Keek die een beetje zuur zonder weerwoord. Normaalgesproken hou ik mijn mond, want het heeft toch geen nut. Blijven glimlachen. Hoe onnozel de situatie/actie ook is.
Ook herkenbaar. Ik heb nu al een paar keer een wedstrijdje gedaan op een woon-werkroute (10 km die ik goed ken). Zij met de auto over de snelweg, ik over de ventweg en het bromfietspad binnendoor.
Zelfs als het rustig is win ik dat, omdat ik stoplichten kan mijden. De afstand is nagenoeg hetzelfde.

(05-Mar-2021, 03:58 PM)Hoekie schreef: mensen die ervoor geleerd hebben en expert zijn op dit gebied.
Mooi stuk. Onderbouwd en met een logische maar helaas ook impopulaire conclusie.
Ja, impopulair idd. Over 50 jaar kijken onze kinderen hierop terug als we nu zo'n beetje doen op de Tweede Wereldoorlog.
De auteur werkt overigens veel samen met Marco te Brömmelstroet, een professor in (stedelijke) mobiliteit.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door 365cycle - 05-Mar-2021, 05:33 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM