Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
#90
(05-Mar-2021, 05:36 PM)Frutsel schreef: Als alle voetgangers die op fietspaden liepen TEGEN DE RICHTING IN liepen was het leven een stuk aangenamer.

Inderdaad - alle en dan alle - voetgangers - tegen de richting in - een goede optie. Maar niet de fietsers.

(05-Mar-2021, 05:33 PM)365cycle schreef: Ben erg benieuwd naar wat voor wegen? Ik doe het op 30-50-60, liefst op 60 wegen want dan kan ik ook gewoon echt opschieten.
Op 80 wegen vind ik het hier soms toch wat heftig, als het al mag. Er wordt vaak harder gereden dan 80.

Als eerste Belgiëweg Oost. Een 80 km/u weg met 2 delen waar max 50 km/u gereden mag worden. Start ik wederom vanuit een afslag met 25 a 35 km/u. Altijd startend zonder auto's of achter auto's. Alleen als er geen sterke vlagerige/tegen wind is. Dit is een vrij lang stuk. Het loopt daar ook heel ietsjes af. Deze nam ik pas toen het fietspad afgesloten was vanwege nieuwe hoge spanningslijnen (Stroom Windparken Borselle I en II en Kerncentrale) Dus toen moest ik wel over de weg. Of een heel stuk omrijden. Dus nood maakt deugd. Bij Borsselse dijk weer het fiets pad op. Van Belgiëweg Oost - Google Maps  -  Europaweg Oost - Google Maps  tot aan hier Europaweg Oost - Google Maps   

Op de België weg Belgiëweg Oost - Google Maps, direct na vertrek COVRA is het deels ook al max 80 en daar is niet eens een fietspad.

Een stukje verder op de Europaweg Oost, ga ik hier Europaweg Oost - Google Maps van het fietspad de rijbaan op want dan kan ik de volgende rotonde op snelheid naar rechts richting Nieuwdorp nemen en hebben auto's daarmee geen last van mij.

En ten derde N664. West - Oost. Vanaf hier Postweg - Google Maps (ik kom van rechts en ga rechtdoor. Google maps heeft de rotonde nog niet vanaf alle richtingen) Tot aan de stoplichten van het kruispunt voordat het spoorviaduct begint. 
Dat stuk begint met een rotonde, kan daar met 30 km/u beginnen. Daarna 2 stukken met een rotonde er tussen. N664 - Google Maps
Op de tussen rotonde win ik veel van auto's. Neem ik bijna rechtdoor met ~35 km/u. Daarna zo snel als dat kan op de rechteruitvoegstrook (van het stoplicht van het kruispunt voordat het spoorviaduct begint) N664 - Google Maps Het bijbehorende stoplicht gaat altijd op groen thumb en daarna rij ik nagenoeg rechtdoor het spoorviaduct op lekker op snelheid. Ik moet alleen wat inhouden omdat er net een auto van rechts kan komen (komt zelden voor) Die 80 km/u weg neem ik alleen van West naar Oost. Van Oost naar West ligt een prima fietspad en vanuit die richting ga ik niet met snelheid de rijbaan op.

Door deze 3x de 80 km/u weg op te gaan is het gemiddelde, over de totale ~25km rit, met een paar km/u omhoog gegaan!

Edit: een uur over 1 post...ik hoop dat het duidelijk is  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door Hoekie - 05-Mar-2021, 10:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM