Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
Blijkbaar rijden die hier niet Huh  of rijden ze langzamer omdat de accu anders wel heel snel leeg raakt.
Op de rijbaan heb ik pas één keer een speed pedelec zijn rijden. Verder allemaal op het fietspad. Nou zie ik ze hier ook niet zoveel. Ik geloof dat in drukkere delen van NL er meer zijn. Van de snellere fietsen zijn het hier meer wielrenners en ligfietsers Smile Maar ik zie bovenal tot 25km fietsen.

Bij een paar metingen, er naast of achter rijden, vrouwlief kon van de zaak een ebike krijgen, reden die 25km ebikes trouwens allemaal rond de 18 a 20 km/u.
Mijn vrouw heeft inmiddels een ebike van haar werk en als die 25 echte kilometers rijdt geeft de teller 30 aan. Lijken wel nog grotere marges te hebben dan bij auto's.

Op mijn route heb ik nu 3 plekken gevonden waar ik voor sorteer. Met name op 1 plek moest ik vanwege veiligheid/overzicht bijna stoppen en weer op gang komen waar ik van het fietspad de rijbaan op wil. Hier zie je rechts het fietspad waar ik vanuit bijna stilstand of rechtdoor of rechts afsla.
Europaweg Oost - Google Maps Door eerder in te voegen https://www.google.nl/maps/@51.459976,3....384!8i8192 gaat het ook hier vlot door. Bij de rotonde neem ik de eerste afslag richting Nieuwdorp.

Het is allemaal wat zien, leren en daarop aanpassen op wat het beste/veiligste/snelste is.
Ik ben binnen de bebouwde kom me zelfs gaan aanpassen wetende dat auto snelheid meters een afwijking/marge hebben. 45-48 is snel genoeg.; op hun teller staat dan al 50.

(17-Mar-2021, 06:05 PM)365cycle schreef: Het probleem op de weg is ook vaak dat automobilisten de maximumsnelheid op sommige wegen een beetje als richtsnelheid zien. Ik werd gisteren zelf nog ingehaald terwijl ik 38 km/h (GPS) reed in een 30-zone; reed bewust wat te hard en in het midden van de rijbaan om de kans op een gevaarlijk inhaalmanoeuvre te verkleinen, want had al de indruk dat meneer achter me haast had. Ik houd m'n hand dan altijd maar vast op de rem.

Klinkt bekend. Zien de meesten ook. De meesten weten ook dat ze daardoor geen recht hebben om sneller te rijden als de voorganger de max snelheid aanhoudt. Dat is bij mij op een max 80 weg met 2x max 50 het geval. Waar 50 de max is, rijden de meesten tussen de 50 en 80. Dat ik daar dan 50 rij heeft (nog) geen enkel probleem/raar gedrag gegeven. 
 
Ik rij rechts als er voldoende ruimte is om ze veilig in te laten halen. Desgewenst met rechter knipperlicht aan als teken dat ze in kunnen halen. In andere gevallen duidelijk midden rijden en plaats claimen. Ik denk dan maar dat ze zich ook moeten aanpassen als ik een tractor zou zijn geweest. Ze gaan echt niet over me heen rijden.

Mij komt andersom minstens net zo vaak voor. Ik weet intussen niet meer hoeveel auto's ik in overzichtelijke 30km zones wel niet ingehaald heb Big Grin
Dat ze weten dat ik er ben, jas ik ff op de toeter. Blijft leuk die blik.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door Hoekie - 17-Mar-2021, 06:24 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM