Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud...
(17-Mar-2021, 06:24 PM)Hoekie schreef: Blijkbaar rijden die hier niet Huh  of rijden ze langzamer omdat de accu anders wel heel snel leeg raakt.

Ze zijn wel zeldzaam ja.

(17-Mar-2021, 06:24 PM)Hoekie schreef: Op de rijbaan heb ik pas één keer een speed pedelec zijn rijden. Verder allemaal op het fietspad. Nou zie ik ze hier ook niet zoveel. Ik geloof dat in drukkere delen van NL er meer zijn. Van de snellere fietsen zijn het hier meer wielrenners en ligfietsers Smile Maar ik zie bovenal tot 25km fietsen.

Het zijn alleen (99,9% dan ofzo) mannen die speedpedelec rijden, meestal in de categorie van de 40'ers qua leeftijd. Die rijden dan woonwerk met het ding en verder niks.


(17-Mar-2021, 06:24 PM)Hoekie schreef: Bij een paar metingen, er naast of achter rijden, vrouwlief kon van de zaak een ebike krijgen, reden die 25km ebikes trouwens allemaal rond de 18 a 20 km/u.

Huh? Wanneer was dat?

(17-Mar-2021, 06:24 PM)Hoekie schreef: Mijn vrouw heeft inmiddels een ebike van haar werk en als die 25 echte kilometers rijdt geeft de teller 30 aan. Lijken wel nog grotere marges te hebben dan bij auto's.

Ik heb laatst een stukje gereden op de nieuwe 25 eBike van een familielid. Die reed gewoon 40 hoor. Was wel zweten... denk dat ik op m'n gewone eigen fiets wel 45 had gereden Big Grin  en met de Mango uit de bocht was gevlogen :+

OT: met de ondersteuning op 'haas' reed die prima 25.


(17-Mar-2021, 06:24 PM)Hoekie schreef: Het is allemaal wat zien, leren en daarop aanpassen op wat het beste/veiligste/snelste is.

Ik ben binnen de bebouwde kom me zelfs gaan aanpassen wetende dat auto snelheid meters een afwijking/marge hebben. 45-48 is snel genoeg.; op hun teller staat dan al 50.


Dat weten die automobilisten ook wel, die rijden dan ook allemaal met 55 op de teller en de rest.

(07-Mar-2021, 10:43 PM)365cycle schreef: Ik vind die onderborden echt een blamage. Er klakkeloos van uit gaan dat iedereen zo'n bord kan lezen is écht niet van deze tijd. En eigenlijk ook niet van vroeger. Niet iedereen kan (snel) lezen en schrijven.

Ik vond het onderbord "Uitgezonderd velomobiel" in Enschede anders een prima oplossing onder het bordje van een fiets met rode rand.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Met een velomobiel op de rijbaan [split] Oud maar goud... - door Coen__ - 17-Mar-2021, 07:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM