Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 28/26
#1
hallo, ik heb nog een ligfiets staan, waar ik vroeger heel veel mee reed maar wegens kinderen er niet meer toe kwam ...
Een M5 28/26... Ik zou die echter willen verbouwen naar een 28/20 of analoog, zolang het voorwiel maar iets kleiner wordt... 
Zijn er mensen hier die al een dergelijke verbouwing gedaan hebben? 
Ik ben een leek in herstellen/ombouwen van fietsen maar toch een beetje handig aangelegd. Ik zoek dus naar tips, hints, evt links naar projecten die al uitgevoerd zijn. 
Bij een eerste zoektocht in het forum vond ik niet onmiddellijk iets in de zin dat ik wil doen, wel een ombouw van een 26/20 naar een 26/26. 

concreet, ik wil een iets kleiner voorwiel om het rijden (het starten) te vergemakkelijken, de benen en knieën zijn een beetje stijver geworden... 

dank bij voorbaat! 
mvg, Bob
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik denk dat het makkelijker is de 28/26 te verkopen, en een 28/20 te kopen. Ik snap je wel overigens; ik had ook per ongeluk een 28/26 gekocht als tweede M5, en ik prefereer de lagere versie omdat ik daar wel een stuk makkelijker mijn voet aan de grond krijg bij stoplichten ed.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Het is volgens mij vooral een kwestie van voorwiel en voorvork vervangen, maar ik zou idd ook gauw kiezen voor aankoop van een 28/20.
Houd er overigens rekening mee dat het wel Zeeuwse inches zijn: 451 ipv 406.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Het is even belangrijk welke achter vering erin zit. Bij de hele oude m5's met die rubbertjes bovenaan de achtervork kun je niks sjoemelen.

Bij de m5 met een echt veerelement, met een instel bereik op het frame is veel aan te passen. Dan kom je nog steeds redelijk goed uit.