Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hork van de dag
(, 10:20 PM)Bob Hagendijk schreef:
(, 10:09 PM)Coen__ schreef: Ik wilde eigenlijk vragen; bedoelde je in dit geval dan dat de bomen in de hoeken van de kruising weg hadden gemoeten?

Als je kijkt naar het zicht wat de ram naar rechts had... en je kijkt naar waar hij uiteindelijk tot stilstand is gekomen (als de auto niet verplaats is dan) dan denk ik zo dat die ook niet met gepaste snelheid de kruising genaderd heeft.
Ja dat bedoel ik, en ook de overige zaken (mais, heuvel) Want dan was er een kans geweest dat de wielrenster de auto eerder gezien en dus eerder vaart geminderd. De auto had de wielrenster eerder kunnen zien en zijn snelheid kunnen minderen, en bij geen oogcontact zelf de aanrijding kunnen voorkomen. 
Nee dat is geen garantie, maar wel vergroting van de kans op een goede afloop.

Of de ram had nog harder gereden. 

Als al die kruisingen geschikt moeten worden om met 60 km/h te passeren dan moet er echt megaveel gekapt (en onteigend) worden.
Antwoord }
Bedankt door:
Misschien moet je er dan effe niet met 60 op af rijden. Een trekker of vrachtwagen komt nog boven de mais uit, maar de rest kan het vergeten. En als je niks ziet ben je aan het gokken.

Ik heb ook veel mais langs de route op het moment, en tja dan moet ik dus bepaalde stukjes veel langzamer om nog tijdig te kunnen remmen. Ik rijd langs zo'n provinciale weg waar vakkundig bij iedere zijstraat het fietspad met een slinger uit de voorrang wordt getrokken. Ook verkeer van links, het is een 2 richtingen fietspad, moet ik dus voorrang verlenen. Allemaal van die rustige boeren weggetjes waar bijna nooit iets rijdt, maar heel soms wel. Overigens krijg ik met die boeren in vrijwel alle gevallen prima oogcontact.

De agent op de racefiets verdwijnt inderdaad helemaal in de dooie hoek(, wat een ongelukkig woord hier). Maar voordat je daarin zit kun je elkaar wel zien.

Het is hier nu zomervakantie, ondanks alle omleidingen eigenlijk nauwelijks verkeer en al helemaal geen horken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 09:09 PM)Hardloper schreef: Als we dit zien, dan moeten straks alle fietsen voorzien worden van een vlaggetje.

Wel zo logisch. Anders zie je ze niet over de motorkap heen.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Coen_ welk punt probeer je te maken?

Dat de situatie daar prima is?
Dat de wielrenster maar beter had moeten opletten
Dat de RAM rijder een andere auto had moeten hebben en/of niet zo hard had moeten rijden?

Je vergelijking met de bocht bij je ouders huis snap ik niet want mijn punt ging over dat de ene partij de fouten van een ander kan "vergeven" door op tijd het gevaar in te schatten en actie te ondernemen. Jouw voorbeeld lijkt op eenzijdige ongevallen.
Antwoord }
Het waren niet alleen de eenzijdige ongevallen. Op de oversteekplaats moesten de fietsers en voetgangers ook racen voor hun leven gezien er veel en veel te hard gereden werd.

Mijn punt is dat je niet al zulke kruisingen helemaal vrij kunt gaan kappen zonder enorme kosten, en ook al doe je dat wel er andere ongelukken voor in de plek gaan komen omdat er nog weer harder gereden wordt.

Dat type auto verbieden lijkt me een veel doeltreffender maatregel om bij een veiliger eindresultaat te komen.

De YouTube video is ondertussen verwijderd zie ik
Antwoord }
Er werd te hard gereden voor de situatie ter plekke. De maximumsnelheid is precies dat. Je bent niet verplicht om dat te rijden, en je dient je snelheid aan te passen aan de situatie.

Zorgen dat elke kruising totaal overzichtelijk is is een soort van victim blaming. "Ik kon er niets aan doen, want de heg benam mijn zicht".
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , Coen__
Voor de duidelijkheid, het lijkt erop dat de wielrenster voorrang had moeten geven... Die had dus moeten stoppen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De YouTube video staat er weer... maar het shot met de agent op de fiets is er af geknipt. Mensen moeten natuurlijk niet het idee krijgen dat het design van die auto absurd is ....

(10 uren geleden)Bob Hagendijk schreef: Voor de duidelijkheid, het lijkt erop dat de wielrenster voorrang had moeten geven... Die had dus moeten stoppen.

Als de partij die voorrang had veel te hard reed dan doet dat er niet toe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Moet een kleine foutjes dan meteen met de dood worden bestraft, of gaan we het verkeer zo inrichten dat de straffen iets minder hoog liggen?
Antwoord }
(9 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Moet een kleine foutjes dan meteen met de dood worden bestraft, of gaan we het verkeer zo inrichten dat de straffen iets minder hoog liggen?

Dus nog een stem voor verbod op rijdende rammen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Coen__ schreef:
(9 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Moet een kleine foutjes dan meteen met de dood worden bestraft, of gaan we het verkeer zo inrichten dat de straffen iets minder hoog liggen?

Dus nog een stem voor verbod op rijdende rammen?

En ISA, en veel meer handhaving, en zwaardere straffen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Coen__ schreef:
(9 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Moet een kleine foutjes dan meteen met de dood worden bestraft, of gaan we het verkeer zo inrichten dat de straffen iets minder hoog liggen?

Dus nog een stem voor verbod op rijdende rammen?

en bussen, vrachtauto's, treinen, metro's en alle overige met motoren voortbewogen voertuigen op wielen met een groot, frontaal oppervlak waar een fietser zich aan kan bezeren.
Antwoord }
Bedankt door:
(5 uren geleden)ZoefZoef schreef:
(8 uren geleden)Coen__ schreef:
(9 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Moet een kleine foutjes dan meteen met de dood worden bestraft, of gaan we het verkeer zo inrichten dat de straffen iets minder hoog liggen?

Dus nog een stem voor verbod op rijdende rammen?

en bussen, vrachtauto's, treinen, metro's en alle overige met motoren voortbewogen voertuigen op wielen met een groot, frontaal oppervlak waar een fietser zich aan kan bezeren.

Het verschil is wel dat die vier allemaal achter een ander level rijbewijs hangen. Hehe, en je mag ze niet in de woonwijk parkeren  Tongue
Antwoord }
Er reed in de stad tijdens mijn fietstocht precies zo'n auto langs. Voluit gas geven, en dan brult zo'n ding dan ook echt.
Een motor op de dijk in de zomer is er niets bij, bij zo'n schreeuwauto.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zou me over die "ram"-bakken geen zorgen maken, binnenkort niet meer te koop in NL. Eerst gaat staal met ophoging van Trump richting USA. Daar rammen ze dan zo'n bak van in elkaar. Daarna komt die bak in NL aan, maar bij de grens even aftikken import 5%, luxe belasting 40% en daar bovenop 21%. Staal kreeg volgens mij 50% importheffing in USA. Dat komt terug, dus de auto wordt hier ruim 88% duurder, daarmee prijs je je uit de markt. Einde oefening.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door:
(1 uur geleden)Joop99 schreef: Ik zou me over die "ram"-bakken geen zorgen maken, binnenkort niet meer te koop in NL. Eerst gaat staal met ophoging van Trump richting USA. Daar rammen ze dan zo'n bak van in elkaar. Daarna komt die bak in NL aan, maar bij de grens even aftikken import 5%, luxe belasting 40% en daar bovenop 21%. Staal kreeg  volgens mij 50% importheffing in USA. Dat komt terug, dus de auto wordt hier ruim 88% duurder, daarmee  prijs je je uit de markt. Einde oefening.

Daar ben ik jammer genoeg nog niet zo zeker van. Er zijn 121 dealers ofzo in Europa. En er rijden al heel veel rond op NL kenteken. 

Ik erger me ook blauw aan dat iedereen van het gas af moet, want we hebben gas te weinig. We mogen niet meer op fossiele brandstoffen rijden. MAAR een heel aantal heeft een LPG installatie in hun ram. Want tja daar loont het jammer genoeg om op LPG te rijden.
Mijn oude buurman is van een Mercedes Vito naar ook zo'n Ram gegaan. Hij had erover, maar ik rijd op gas.  Cry

Dodge-Ram-1500 5.7 V8 Crew Cab 6'4 Wide Body Red Sport Edition-kopen in Oss
Prijs € 27.900,-  Doh Doh Doh Doh

Voorraad - US CarDealer.nl
Aanbod - Extreme Cars

Ik zie diverse met prijzen waar ik om kan janken. Maar die eerste spant de kroon. Die is bijna net zoveel als wanneer ik mijn QV voorzie van een broertje zoals de Tuna.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
En ook nog eens op grijs kenteken.
Antwoord }
Bedankt door:
(13 minuten geleden)LigfietsWilsum schreef: En ook nog eens op grijs kenteken.

Op eentje na, allemaal grijs. Bij een van de links.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: datakneder, Lopopodium, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hork van de dag
En ook nog eens op...Hardloper — 08:55 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Fietsers zijn noto...datakneder — 08:50 PM
Hork van de dag
En ook nog eens op g...LigfietsWilsum — 08:46 PM
Hork van de dag
Ik zou me over die...Hardloper — 07:58 PM
Gym- / zwemlessen
Een leerkracht heeft...Bianca F — 07:51 PM
Hork van de dag
Ik zou me over die &...Joop99 — 07:43 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Laten we ons niet te...Bianca F — 07:35 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Een e-bike mag sow...Coen__ — 07:26 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Bovendien moet je d...Lopopodium — 07:25 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Vind die max...Coen__ — 07:22 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 151...Lopopodium — 07:17 PM
Hork van de dag
Er reed in de stad t...Lopopodium — 07:15 PM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Ik meen gelezen te...Wim -de roetsende — 07:01 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Precies! .LigfietsWilsum — 06:41 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Vind die max. snel...datakneder — 06:34 PM
'Ligfietslobby' n.a.v. berichtgeving ma...
Een e-bike mag sow...ZoefZoef — 06:02 PM
Overzicht open liggers voor kleine mens...
Of dat zo is b...ZoefZoef — 05:54 PM