Hork van de dag
|
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(16-Feb-2022, 03:43 PM)Hoekie schreef: Verder verandert er niks. Jawel. Mensen die dit filmpje bekijken voelen zich misschien gelegitimeerd om hier in te gaan halen.
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Gelukkig niet echt gevaarlijk, maar wél irritant:
https://www.google.com/maps/@52.0233454,...384!8i8192
Twee auto's komen van voor, één auto van rechts en ik kom met een stevig gangetje aan omdat er wat te klimmen valt.
De auto van rechts ziet me aankomen en geeft een peut gas bij om z'n voorrang te nemen en rechtsaf te slaan. Prima, alleen wél jammer dat hij daarna meteen in de ankers gaat om de twee auto's van voor erlangs te laten
(Grom, grom, schakel, rem, schakel, klim klim)
De volgende tegenligger gaf me een vriendelijk lichtsignaal dat ik voor mocht... Ja ik doe m'n best
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
07-May-2022, 08:41 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-May-2022, 08:42 AM door Fietsbennie.)
(18-Nov-2021, 10:54 AM)Hoekie schreef: Kijk en huiver.
Toevallig kwam ik deze weer tegen op site Wdr.
De automobilist heeft een jaar gevangenisstraf gekregen 9 maand voorwaardelijk als ik het goed lees.
Zijn rijbewijs kwijt voor anderhalf jaar, daar door zijn baan als vrachtwagenchauffeur ook nog verloren. Als beroepschauffeur zou je beter moeten weten.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
Groepje horkjes vandaag. Wielrenners. Een trainend profteam vermoed ik - er reed een auto mee met dezelfde logo's.
3 breed op het fietspad m'n tijd verspillen, nauwelijks aan de kant gaan voor een tegenligger, en dan alleen boos omkijken als je een keer toetert. Toen ik er eenmaal voorbij kon werd het tempo verhoogd, dus verhoogde ik mijn tempo ook een klein beetje...
Tot ziens mannen, volgende keer harder trappen
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Vandaag bij uitzondering weer eens met de auto - wel de makkelijkste manier om horken tegen te komen. Met een bijzondere vermelding voor de Hongaarse bus/minivrachtwagen die bij het aanremmen voor file besloot vlak voor mijn neus van baan te wisselen. Mijn toeter bracht later, toen we weer naast elkaar reden (hij was ook weer terug geslingerd) een reactie van een kinderachtig kliergezicht terwijl hij op en neer stuiterde om duidelijk mijn aandacht te trekken. Ik heb teruggeklierd door naast 'm te blijven tot ie achter een vrachtwagen zat. Dáág!
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
10-May-2022, 08:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-May-2022, 08:45 PM door TvWijk.)
De hork die mij vandaag trof reed op een e-bike aan de linkerkant van de weg, op de stoep en sneed de bocht naar links maximaal af.
Ik stond bijna stil om, vanuit een zijstraat, linksaf een van de drukste verkeersaders van ons dorp op te draaien.
Een enorme gil van de dame die met flinke vaart haar e-bike in de neus van mijn Strada boorde.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 1.963
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29396
2870 x bedankt in 1280 berichten
(10-May-2022, 08:42 PM)TvWijk schreef: Een enorme gil van de dame die met flinke vaart haar e-bike in de neus van mijn Strada boorde.
Dat klinkt als schade aan de Strada. Is het erg?
(Of was het een bijna?)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
Ja best een grote deuk.
Point of impact is ca. 20 cm voor het voorwiel.
Hopelijk kan ik zaterdag terecht voor schade expertise en veiligheidscheck.
Zou jammer zijn als ik de OBT moet missen.
Bij composieten is de schade aan de binnenkant groter dan dat wat er aan de buitenkant zichtbaar is.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(10-May-2022, 08:57 PM)TvWijk schreef: Zou jammer zijn als ik de OBT moet missen. Hoe lang ben je? Misschien kan ik je wat lenen. M'n vriendin kan niet die dag nl.
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
(10-May-2022, 09:37 PM)365cycle schreef: (10-May-2022, 08:57 PM)TvWijk schreef: Zou jammer zijn als ik de OBT moet missen. Hoe lang ben je? Misschien kan ik je wat lenen. M'n vriendin kan niet die dag nl. Wat een aanbod.
(Ik ben 183 cm lang)
Zaterdag naar EM Velomobiel voor schaderapport en veiligheidscheck.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(10-May-2022, 10:02 PM)TvWijk schreef: Wat een aanbod.
(Ik ben 183 cm lang)
Zaterdag naar EM Velomobiel voor schaderapport en veiligheidscheck. Onder voorbehoud hoor, ben er nog aan bezig want m'n reparatie scheurde in.
Zou overigens net moeten passen (Milan SL).
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
Laten we hopen dat de schade aan mijn Strada veilig rijdbaar is.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(10-May-2022, 11:52 PM)TvWijk schreef: Laten we hopen dat de schade aan mijn Strada veilig rijdbaar is. Hoop het ook idd!
Berichten: 305
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 108
372 x bedankt in 173 berichten
13-May-2022, 11:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-May-2022, 01:13 PM door TvWijk.)
Vanavond al bij EM Velomobiel geweest: schade is rijdbaar.
Ik kan dus met mijn Strada aan de OBT deelnemen
Deuk is al terug "geplopt".
Zowel buitenkant als binnenkant hebben scherpe rafels.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(13-May-2022, 11:32 PM)TvWijk schreef: Zowel buitenkant als binnenkant bennen scherpe rafels. Mooi, maar zou daar wel ff wat over heen plakken!
Zie je daar
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
19-Sep-2022, 07:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Sep-2022, 07:39 PM door 365cycle.)
Nou, deze mag wel weer even uit de mottenballen.
Reed vandaag op m'n gemakje huiswaarts. Wel vlot, maar voor mijn doen niet knalhard; kruiste met een gangetje van 50 over een doorgaande 60-weg met mooie bochten die je op snelheid kan pakken, en een smalle suggestiestrook. Meestal kies ik daar voor de weg, en probeer ik een beetje te sturen wanneer ik ingehaald word; als auto's rechtdoor rijden over de baan naast je is het nogal krap, als het een béétje waait (vandaag dus) word je ook even opzij gezet als de auto in kwestie dan voorbij is en als er dan één krap achter zit... mwah. Zeker bij 50 km/h is dat niet prettig; de limiet is 60, meestal zit er wel een brave bestuurder tussen en dan rijden de auto's er hooguit 55 a 57 km/h.
Maar goed. Ik zie in m'n spiegels een stadsbus uit één van de vele bochten komen; er zat eerst een boerderij in m'n spiegel, waardoor ik 'm eerder nog niet opgemerkt had. Goed, nog 2 km tot het volgende dorp, en daar stopt de bus eigenlijk áltijd. Die stadsbus in laten halen is echt niet handig;
- als het goed is rijdt ie hooguit 60 km/h;
- als hij me in gaat halen, moet er dus 18 meter bus inhalen met een snelheidsverschil van op dat moment hooguit 2,5 m/s; dat duurt dus dik 7 seconden. Ik vind dat te link;
- als ik op de rijbaan blijf en hij heeft me net ingehaald, moet ik dus óók op stoppen;
- als ik het fietspad, dat daar begint, op ga, kan ik doorrijden, maar dan gaan de deuren vermoedelijk precies open op het moment dat ik met 40 km/h langs kom knallen, en die buspassagiers moeten het fietspad oversteken dus dat is een fiasco-in-wording, tenzij ik HEEL erg veel vaart wil verliezen.
Ik wil 'm echter ook niet in de weg zitten, en verhoog m'n snelheid dus tot strak 60 km/h (GPS en een goed afgestelde sensor, dus écht 60 km/h). De bus komt echter toch dichterbij... tot op een paar meter van de achterkant van m'n fiets Lekker veilig pik, 17 meter per seconde rijden en jezelf 0,2 seconde de tijd geven om in te grijpen als mijn remlichten aan gaan. Ik zag 'm al aankomen en was dus al vérder aan het versnellen naar ruim over de 60 km/h, maar raak nu ook de rem aan (de lamp gaat aan voordat de remmen aangrijpen), de buschauffeur versnelt ook en beantwoordt mijn remlicht met de claxon.
Sinds wanneer hebben die lui een ontheffing voor de maximumsnelheid? En moeten ze geen zwaailichten voeren als ze boven de maximumsnelheid rijden? De uitzondering voor opsporing zullen ze niet hebben.
Goed... ik heb het kenteken, busnummer en tijd. Straks ff een klacht indienen.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(19-Sep-2022, 07:35 PM)365cycle schreef: Goed... ik heb het kenteken, busnummer en tijd. Straks ff een klacht indienen.
Soms zou je willen dat ze wat vaker staken. Heb je een idee waarom hij zo handelt?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 2.016
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
Misschien was 'ie laat met zijn bustijden. Of je was de zoveelste in zijn ogen irritante weggebruiker. Iedereen heeft wel eens een moment waarop alle irritante dingen tegelijk komen op een moment dat je toch even geen geduld meer hebt.
Berichten: 635
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1356 x bedankt in 599 berichten
(19-Sep-2022, 08:55 PM)Lopopodium schreef: Misschien was 'ie laat met zijn bustijden. Of je was de zoveelste in zijn ogen irritante weggebruiker. Iedereen heeft wel eens een moment waarop alle irritante dingen tegelijk komen op een moment dat je toch even geen geduld meer hebt. Ik ben normaal ook behoorlijk vergevingsgezind in het verkeer, maar als een bus met dat gewicht/reactiesnelheid gaat bumperkleven dan houdt dat snel op. Fouten maken kan, een slechte dag hebben ook, iemand moedwillig in gevaar brengen niet.
Berichten: 1.646
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2083
1967 x bedankt in 767 berichten
Ik wist niet dat Höllenboer zo'n haast kan hebben. Misschien olie op het vuur van mij, ik snap beetje de schrik van frustratie, maar is het nu zo erg om die bus er langs te laten, stukkie 40 km /h over km of 5 dat je een paar minuten extra onderweg bent, maar wel minder gefrustreerd? Vanwaar die haast? Misschien sta je verderop beide voor dezelfde spoorwegovergang te wachten...
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
19-Sep-2022, 11:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Sep-2022, 11:48 PM door 365cycle.)
(19-Sep-2022, 08:48 PM)Bart Verbeek schreef: (19-Sep-2022, 07:35 PM)365cycle schreef: Goed... ik heb het kenteken, busnummer en tijd. Straks ff een klacht indienen.
Soms zou je willen dat ze wat vaker staken. Heb je een idee waarom hij zo handelt? Waarom hij willens en wetens een medeweggebruiker in levensgevaar brengt?
Ik heb bij mijn weten niet z'n vrouw afgepakt of z'n kind mishandeld, dus zeg jij het maar
(19-Sep-2022, 10:17 PM)Bob Hagendijk schreef: (19-Sep-2022, 08:55 PM)Lopopodium schreef: Misschien was 'ie laat met zijn bustijden. Of je was de zoveelste in zijn ogen irritante weggebruiker. Iedereen heeft wel eens een moment waarop alle irritante dingen tegelijk komen op een moment dat je toch even geen geduld meer hebt. Ik ben normaal ook behoorlijk vergevingsgezind in het verkeer, maar als een bus met dat gewicht/reactiesnelheid gaat bumperkleven dan houdt dat snel op. Fouten maken kan, een slechte dag hebben ook, iemand moedwillig in gevaar brengen niet. Dat idd. Daarbij, hij moest dus al te hard rijden om überhaupt bij me te komen. Ik versnelde om rekening met hem te houden, maar hij kiest er toch voor om me in gevaar te brengen en te bedreigen met een bus van 11577 kg.
En oh ja: Ik was ook laat met m'n "bustijden", want ik had vanavond ook nog een paar afspraken. Dus hield ik me wél aan de regels en was later dan gepland. Zo werkt dat met verkeer.
(19-Sep-2022, 10:57 PM)Fietsbennie schreef: Ik wist niet dat Höllenboer zo'n haast kan hebben. Misschien olie op het vuur van mij, ik snap beetje de schrik van frustratie, maar is het nu zo erg om die bus er langs te laten, stukkie 40 km /h over km of 5 dat je een paar minuten extra onderweg bent, maar wel minder gefrustreerd? Vanwaar die haast? Misschien sta je verderop beide voor dezelfde spoorwegovergang te wachten... Geen olie op het vuur hoor, maar als ik zo ga beginnen is het eind zoek. Ik zou hem er dus voorbij moeten laten, en om hem veilig te laten passeren eigenlijk dus even stoppen, want één stuurfoutje van één van ons als hij naast me zit en het is einde 365Cycle. Daarna weer optrekken, om vervolgens bij de bushalte te moeten wachten zodat zijn passagiers veilig kunnen oversteken. Vervolgens datzelfde ritueel nog een keer want verderop in het dorp zit nog een halte. En zo verder.
Hij had zich ook gewoon even aan de maximumsnelheid kunnen houden. Als er een auto voor hem had gezeten, had hij dan ook zo belachelijk gedaan? Die rijden vaak nog langzamer.
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
Toen ik mijn nieuwe ww-route ging rijden kreeg ik ook te maken met een lijnbus.
Het eerste jaar heb ik een stuk of 4 klachten ingediend. 3x zelfs ook een melding gedaan bij de politie.
Dat professionele chauffeurs mede-weggebruikers zo in gevaar brengen is een schande.
Eentje ging er bij mij ook extreem bumperkleven. Ik ben gesneden door een bus, waardoor ik hard moest remmen anders was ik in een berm gekomen die ruim 20cm lager lag en dan was ik zeker omgeslagen.
En eentje haalde mij vlak voor de bushalte in, ging vervolgens vol in de remmen om een passagier in te laten stappen. Ik kon er nog om heen. Dan was er nog één die mij zo ruim inhaalde dat het tegemoetkomende verkeer hard moest remmen en zelfs de berm in moesten om hem te ontwijken.
Ik heb bij Arriva het voorstel gedaan om langs te komen met de vm om uitleg te geven. En dus vaak gemaild en gebeld. Na 1 jaar ging het goed. Nu rijden alle chauffeurs keurig met een nette boog om mij heen.
Ze moesten gewoon even aan mij wennen
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(19-Sep-2022, 11:16 PM)365cycle schreef: (19-Sep-2022, 08:48 PM)Bart Verbeek schreef: Soms zou je willen dat ze wat vaker staken. Heb je een idee waarom hij zo handelt? Waarom hij willens en wetens een medeweggebruiker in levensgevaar brengt?
Ik heb bij mijn weten niet z'n vrouw afgepakt of z'n kind mishandeld, dus zeg jij het maar
Ik wil wel een poging doen. Volkomen speculatief, uiteraard. Het kan natuurlijk zijn dat hij net had gezien dat de cryptovaluta die hij had gereserveerd voor zijn oude dag in rook op is gegaan. Of dat hij in een vlaag van plichtsbesef plotseling op tijd bij de halte wilde zijn. In dat geval kun je dit als niet geschreven beschouwen.
Sinds jaar en dag heb ik de gewoonte om als mensen irrationeel gedrag vertonen, ik navraag doe waarom dat zo is. Dat ga ik hier niet doen, vandaar dat mijn verhaal volledig speculatief is.
Navraag wees meestal uit, dat binnen de kaders waar men vanuit gaat, het gedrag over het algemeen wel min of meer rationeel is. Alleen klopt er meestal niets van de kaders waarbinnen men opereert.
De vraag is voor mij dan ook: kan ik de kaders bedenken waarbinnen dit gedrag min of meer rationeel lijkt?
Een tijdje geleden las ik een krantenartikel, misschien stond het zelfs hier op het forum, over een groep racefietsers die op de weg reden in plaats van op het fietspad. Een automobilist werd daar zo boos over, dat hij één van de fietsers de berm in reed. Het commentaar van mede-automobilisten was bijzonder rancuneus en agressief.
Laat ik voorop stellen dat als iemand zijn auto als wapen gebruikt om zijn ergernis kracht bij te zetten, dat zo iemand voor het leven van de weg geweerd dient te worden.
De agressie had vooral te maken met de consensus dat wielrenners toch wel tot een abjecte levensvorm behoren. En je moest ze dan weliswaar niet van de weg af rijden, maar door ze een lesje te leren wordt de mensheid toch wel een dienst bewezen.
Hetzelfde proef ik in de agressie van de buschauffeur. Ten eerste weet hij niet dat je als velomobilist op de weg mag rijden. Ten tweede associeert hij jou met die verachtelijke asociale racefietsers die zich niet aan de wet houden. Door je op te jagen, zorgt hij er voor dat je het in de toekomst wel uit je hoofd zal laten die overtreding daar nogmaals te maken. Hij dient daarmee de volgende doelen: hij beschermt jou tegen je eigen domheid, hij beschermt de overige automobilisten tegen een hinderlijke aanrijrijding, en hij heeft er zelf profijt van, want hij rijdt regelmatig op die route. Kortom, een win-win-win-situatie. Je moet hem eigenlijk dankbaar zijn. Uiteraard ben je niet in gevaar geweest, want hij zou op tijd op de rem getrapt hebben.
Dit alles geheel binnen zijn kaders, natuurlijk.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 2.016
Topics: 32
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1469 x bedankt in 833 berichten
Kijk. Ik zou de buschauffeur een bos bloemen sturen nu!
Misschien moet ik dat ook maar doen naar al die automobilisten die het nodig vonden om nog snel voor mijn neus in te voegen op de weg waar ik fiets en vervolgens door de dorpskern met smalle straatjes hinderlijk voor mijn neus te blijven rijden, remmend voor elke drempel en ander eng iets, en mij ondertussen de walm van de uitlaat laten inhaleren zonder kans op inhalen. Dat is vast ook ter mijner bescherming.
Jammer dat ze niet zullen schrikken als ik mijn bel gebruik. Ik zou wel een bustoeter op mijn fiets willen op zo'n moment...
Berichten: 28
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2020
Bedankt: 19
83 x bedankt in 29 berichten
(20-Sep-2022, 08:33 PM)Lopopodium schreef: Kijk. Ik zou de buschauffeur een bos bloemen sturen nu!
Misschien moet ik dat ook maar doen naar al die automobilisten die het nodig vonden om nog snel voor mijn neus in te voegen op de weg waar ik fiets en vervolgens door de dorpskern met smalle straatjes hinderlijk voor mijn neus te blijven rijden, remmend voor elke drempel en ander eng iets, en mij ondertussen de walm van de uitlaat laten inhaleren zonder kans op inhalen. Dat is vast ook ter mijner bescherming.
Jammer dat ze niet zullen schrikken als ik mijn bel gebruik. Ik zou wel een bustoeter op mijn fiets willen op zo'n moment...
Kennelijk slaan bij ‘medeweggebruikers’ soms zekeringen in het hoofd door als ze zich ‘gehinderd’ voelen door zo’n rare contraptie op ‘hun’ weg. Gek genoeg is mijn driewieler ongeveer even breed en ik maak dit soort verkeersterreur nauwelijks mee. Een behoorlijk harde luchthoorn is er wel, voor fietsgebruik. Ik gebruik ‘m ook op m’n zeilboot. Je moet ze oppompen, maar dat lukt vast ook met een CO2 patroon: https://www.youtube.com/watch?v=E-Jtk6_g8x8 Geen idee waar te koop, ze staan op de Azub fabriekssite, dus via Azub dealers, misschien.
Berichten: 1.213
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 137
2069 x bedankt in 753 berichten
(20-Sep-2022, 08:33 PM)Lopopodium schreef: Kijk. Ik zou de buschauffeur een bos bloemen sturen nu!
Als je zijn visie deelt, dan zou ik dat zeker doen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|