Fietskar achter ligfiets
|
Berichten: 175
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2017
Bedankt: 0
50 x bedankt in 38 berichten
Hallo,
Binnenkort mag ik een kindje naar de dagopvang brengen (3,5 km) en ik ben dichter bij huis gaan werken (6 km). Prima afstanden om alles met de fiets te doen en daarom was mijn idee: fietskar achter de m-racer. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met een kinderfietskar achter de ligfiets. Ik had dit topic al gevonden: https://ligfietsers.nl/thread-775.html
Maar ik vroeg me af of er nog ervaringen zijn met specifieke merken/typen fietskarren of waar op te letten.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(18-Oct-2021, 08:48 AM)Jurrien schreef: Hallo,
Binnenkort mag ik een kindje naar de dagopvang brengen (3,5 km) en ik ben dichter bij huis gaan werken (6 km). Prima afstanden om alles met de fiets te doen en daarom was mijn idee: fietskar achter de m-racer. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met een kinderfietskar achter de ligfiets. Ik had dit topic al gevonden: https://ligfietsers.nl/thread-775.html
Maar ik vroeg me af of er nog ervaringen zijn met specifieke merken/typen fietskarren of waar op te letten. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
En deze volg ik even. Heb de fietskar al eens getrokken met de Challenge Focus, maar ook wel benieuwd naar wat de M-Racer doet.
Met de Challenge vond ik vooral stoppen en starten lastiger, omdat de kar dan invloed heeft op je balans (gaf bij mij kleine duwtjes naar links/rechts). Eenmaal op tempo is ie vooral langzamer, mijn 2-kinds kar ving erg veel wind (maar je kan je ook afvragen of je echt 30+ wil met een kar achter je fiets).
Berichten: 533
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 537
1347 x bedankt in 486 berichten
Ik ben ook benieuwd hiernaar! Zelf hebben we de Thule Coaster al jaren, geweldig ding, getrokken met verschillende fietsen van Speed Pedelec (heus ook ruim boven de 30 km/u voor langere stukken, ging prima :-)) tot een vouwfietsje (dus ook geschikt voor kleinere wielen, 24" in dit geval, net als mijn ligger realiseer ik me nu :-)).
Zat er wel al aan te denken om de 'trekhaak' op de Furai te gaan zetten :-) Benieuwd naar ervaringen van anderen dus!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 5.896
Topics: 150
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2122
7499 x bedankt in 3690 berichten
18-Oct-2021, 11:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Oct-2021, 11:21 AM door Wim -de roetsende.)
Wij hadden een Burley, geen idee welk type.
Ik had de kar achter de Baron. Reed prima. Max 25km/u, echt niet harder.
Zonder kinderen uiteraard wel
Ook achter de OkéJa en een gewone damesfiets.
Later reed de oudste zelf mee en dan ging het meestal zo rond de 10/12km/u
Nu rijdt ze met haar omafiets 25km in een uurtje
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 211
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 54
439 x bedankt in 197 berichten
Hier rijden we al jaren met de kinderkar (kidcar) achter de ligfiets (nazca gaucho), zowel voor kinderen als boodschappen. Rijdt prima, wel een anker bij tegenwind, voor het gevoel is het verschil beduidend groter dan bij een gewone fiets met kinderkar.
Berichten: 5.434
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10707
8263 x bedankt in 4079 berichten
(19-Oct-2021, 09:28 PM)blokdoorn schreef: voor het gevoel is het verschil beduidend groter dan bij een gewone fiets met kinderkar. Klopt, want de fiets zonder kar heeft fors minder luchtweerstand. Met de (tweezits) kar achter de DF moest ik alle zeilen bijzetten om een wielrenner bij te houden. De QV+ met kinderzit was wat dat betreft echt ideaal; optrekken duurde wat langer maar de kruissnelheid was niet veel lager. Daar konden we lekker vlot mee naar het strand (~50 km).
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
Dat vind ik wel het grootste manco aan een VM: het blijft een éénpersoons voertuig (op een kinderzitje met beperkte ruimte in de QV na dus).
Hier gaat na jaren wikken en wegen dan toch echt een (electrische) bakfiets komen, om nog vaker de auto te kunnen laten staan. Passen ook gewoon de 2 kinderen in als iets te ver is voor de oudste om zelf te fietsen, of één achterop in een stoeltje en één in de bak + bagage.
We hebben denk ik al een jaar of 4 een Croozer for 2, maar het in- en uitklappen en het opbergen in de schuur blijkt toch een drempel te zijn om hem regelmatig te gebruiken. Naast dat het sowieso al een crime kan zijn om 2 kinderen vlak naast elkaar te zetten zonder dat ze elkaar de tent uit klieren
Ik heb er wel aan zitten denken of ik die op de één of andere manier achter de Mango kan hangen, maar ik ga er niet aan beginnen. En mijn vrouw is nog niet aangestoken met het ligfietsvirus. Wie weet komt dat ooit nog
Berichten: 176
Topics: 16
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 313
266 x bedankt in 119 berichten
(20-Oct-2021, 10:11 AM)ThijsR schreef: Dat vind ik wel het grootste manco aan een VM: het blijft een éénpersoons voertuig (op een kinderzitje met beperkte ruimte in de QV na dus).
Hier gaat na jaren wikken en wegen dan toch echt een (electrische) bakfiets komen, om nog vaker de auto te kunnen laten staan. Passen ook gewoon de 2 kinderen in als iets te ver is voor de oudste om zelf te fietsen, of één achterop in een stoeltje en één in de bak + bagage.
We hebben denk ik al een jaar of 4 een Croozer for 2, maar het in- en uitklappen en het opbergen in de schuur blijkt toch een drempel te zijn om hem regelmatig te gebruiken. Naast dat het sowieso al een crime kan zijn om 2 kinderen vlak naast elkaar te zetten zonder dat ze elkaar de tent uit klieren
Ik heb er wel aan zitten denken of ik die op de één of andere manier achter de Mango kan hangen, maar ik ga er niet aan beginnen. En mijn vrouw is nog niet aangestoken met het ligfietsvirus. Wie weet komt dat ooit nog Op You Tube zie ik veel video's waarin van alles achter een trike gehangen wordt, aanhangers, fietscaravans, aanhangers voor kinderen, de hond, noem maar op,
Als je de auto zoveel mogelijk wil laten staan, vergroot dit de mogelijkheden van een ligfiets, vaak mis je de mogelijkheid bagage mee te nemen, en dan ga je maar met de auto, alleen als ik bijvoorbeeld bouwmateriaal moet meenemen, gebruik ik de auto nog, waardoor de auto vaak maanden stilstaat, gelukkig hoef je hier in Tsjechië geen autobelasting te betalen, anders krijg je het gevoel voor niks te betalen, en wie wil dat?
Groet uit een winderig Boheemse woud, wel met zon.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|