Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
Hoe bedoel je een convertor?
Ik had een GPS versterker in m'n QV. Vond het voordeel beperkt, maar iets strakker werd het wel.
In m'n Milan heb ik de GPS gewoon direct achter het vizier voor m'n neus zitten, op de rand. Dat werkt het best.
Berichten: 106
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 6
155 x bedankt in 76 berichten
(02-Oct-2021, 06:17 PM)Marnix schreef: In mijn carbon velomobiel heb ik in stedelijke gebieden niet altijd een goede gps ontvangst.
Rede is dat de carbon het signaal niet goed doorlaat.
Mijn garmin navigatie heeft geen externe antenne aansluiting zodat ik een antenne hierop kan aansluiten en deze buiten de velomobiel plaats.
Nu kwam ik deze gps versterker tegen.
https://velomobil.net/en/detail/5aa87def...651dff998b
Heeft iemand ervaring hiermee? en is een convertor noodzakelijk om goede werking te krijgen?
"Intellifiets" heeft er een jaar of wat geleden over geschreven.
https://intellifiets.blogspot.com/2016/0...e-kap.html
Stedelijke gebieden zijn lastig voor gps-ontvangst omdat er veel oppervlakken zijn waartussen het signaal heen en weer kan kaatsen. Dat veroorzaakt onduidelijkheid omdat het apparaat dan niet goed kan berekenen waar het is.
Soms is het heel grappig, ik ben eens door de geluidsbarrière gegaan in een Engels stadje. Dat bleek toen ik naderhand mijn track bekeek, de maximum snelheid lag boven 1200 km/uur. Op het moment zelf had ik daar overigens niets van gemerkt.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
Berichten: 117
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
90 x bedankt in 46 berichten
365 cycle
De convertor zou mogelijk voorkomen dat de powerbank zichzelf uitzet ivm het erg lage stroomverbruik.
Berichten: 5.460
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10737
8305 x bedankt in 4102 berichten
Welkom ekleiberg! En dank voor de zeer waardevolle bijdrage. Verklaart misschien ook mijn issues ermee.