Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Steekt nog gauw ff over...
#1
Ligfietser steekt nog gauw ff over (0:18)... 




weet niet of ik het erop zou wagen, als er zo'n fluitende motoragent op een kruispunt staat gaat er meestal ergens iets op hoog tempo vandaan komen  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Hij ging niet zo hard, misschien was hij al begonnen met oversteken toen de agent het kruispunt opreed.

Achteraf gezien had hij tijd genoeg Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Om in stijl te blijven: Tering, die motoragent #2 dacht dat hij een "lig"motorfiets reed? Wink Veel meer hoek kan hij niet maken voor het plaatwerk de grond raakt. Indrukwekkend! Ook trouwens hoe netjes en geduldig (bijna) al het verkeer de kruising vrij laat. Het duurt nog wel even voor ik de M-Racer zo plat door de bocht durf te gooien. Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Viel me ook mee dat hij zijn knie niet uitstak. Maar laten we blij zijn dat we niet achterin die gele wagen liggen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#5
(30-Dec-2021, 01:34 PM)Bacchus schreef: Om in stijl te blijven: Tering, die motoragent #2 dacht dat hij een "lig"motorfiets reed? Wink Veel meer hoek kan hij niet maken voor het plaatwerk de grond raakt. Indrukwekkend! Ook trouwens hoe netjes en geduldig (bijna) al het verkeer de kruising vrij laat. Het duurt nog wel even voor ik de M-Racer zo plat door de bocht durf te gooien. Big Grin
Haha die ging idd behoorlijk plat. Maar rijden kunnen die motormuizen wel hoor! Ben ooit ingehaald door zo'n motorfiets die denk ik aan een achtervolging bezig was ofzo. Hij vloog me met de hele kermis aan voorbij, en ging daarna meteen de afslag af om 'm driekwart rond te gooien naar de volgende snelweg (van A27 ri. Utrecht naar A15 ri. Rotterdam). Met een auto kán je in principe harder door de bocht, maar ik zou dat tempo niet zomaar nadoen, en zeker niet op een klaverblad  Big Grin 

Wat betreft die M-Racer: Ik ben er in bochten nog wat onzeker op. Met de lowracer durfde ik heel veel harder de hoek om.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Er kwam er wel ns eentje buiten spelen bij ons in de buurt toen ik nog jong was. (Ons in de gaten houden en een beetje meedoen. Motoragenten zijn de slechtste niet. Kreeg respect op het klaverblad en als die zei dat het nu wel ver ging werd er geluisterd.) die kunnen door hun cursussen en ervaring echt wel sturen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#7
Ik kijk er niet van op. Hollanders hebben hun eigen regels en ligfietsers in het bijzonder. Als het dan toch niet niet lukt om tijdig over te steken wordt hoogstens de aanhanger achter de ligfiets vandaan gereden. Smile

Op zich doet die ligfietser niets fout en houdt zich keurig aan de regels. De aanwijzing van de politie houdt in:
"Stopteken voor het verkeer in de vrije richtingen. Opletten voor het verkeer in de stopgezette richtingen. Kruispunt vrijmaken." Aan dat laatste voldoet de ligfietser. Hij of zij verlaat het netjes het kruisingsvlak.

Overigens blijft de vraag of de aanwijzing van de politieagent vanaf zijn motor gegeven rechtsgeldig is?

En dan nog iets over "voorrangsvoertuigen". Weggebruikers moeten bestuurders van een voorrangsvoertuig voor laten gaan. (art. 50 RVV1990). Ook daar voldeed de ligfietser aan.

De bestuurders van "voorrangsvoertuig" zijn ontheven van de regels van het RVV1990, maar niet ontheven van artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994. De bestuurders van "voorrangsvoertuigen" mogen zich niet zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt." Heb 32 jaar in en op politievoertuigen gereden met signalen en de vreemdste capriolen meegemaakt. Zelfs moeten stoppen.
De opleidingen voor de auto en motor waren toen top. Van slipcursussen tot trainingen op Zandvoort met de auto en motortrainingen over de militaire tankbanen van De Vlasakkers tot trainingen op Zandvoort. 

De motoragent rijdt netjes om zijn collega heen. De hedendaagse motoren hebben een veel ruimte om de motor "plat te leggen" in de bochten. De hedendaagse banden zijn topproducten met verschillende rubber compounds. Achter 3 compounds. Hard in het midden, zachter ernaast en zacht naar de zijflanken.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Bacchus


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Heb het gevoel dat d...365cycle — 11:30 PM
MM/DID naven
Check, voorwiel is 1...Victor — 11:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... Omdat de zachte ...Boyd Maduro — 10:12 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
En met CCU kan je pr...Frutsel — 08:25 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Aan het einde van ee...365cycle — 08:09 PM
MM/DID naven
Ja, voornaven zijn o...melle z — 06:39 PM
MM/DID naven
De breedte van de vo...gideon — 06:29 PM
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM