Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometers en vervanging
#1
Gisteren zag ik dat mijn QV209 in anderhalf jaar alweer > 20.000 km onder de wielen gegleden heeft. Dat gaat hard dacht ik. Zie ik in de rijderslijst 2 QuattroVelo's van rond de dezelfde leeftijd, met nog meer kilometers  Rolleyes

Behalve banden om is er nog niks vervangen. Ketting heb ik al bekeken. Lijken halverwege rek te zitten. Zou dan iets van 40k km worden. Ketting en cassette. Voor tandwiel zou het dubbele doen.

Nou werd ik benieuwd wat vervangen wordt bij welke hoeveelheid kilometers.
Heeft iemand al eens een overzicht gemaakt van vervanging bij welke km stand?
Denk aan: Ketting bij welke km stand? Cassette bij welke km stand? Voortandwiel bij welke km stand? Kettingrol(len)? Lagers?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#2
Tja, alles gaat en staat met hoe fanatiek ben je als machinist met de vetspuit. :-) , ken een mango rijder die doet 100k met een ketting, maar ook heb ik ze gezien dat ze versleten waren na 10k. Als je ketting vervangt moet je eigenlijk wil je er lang plezier van hebben de tandwielen ook vervangen, ze sluiten op elkaar in. Wat ook helpt is dat je je voorbladen allebei gebruikt. daarmee gebruik je ook gelijk de tandwielen achter over meerdere, hierdoor sluit het spul minder snel. Gemiddeld moet een ketting toch wel 40k of 50k meegaan.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Fietsbennie
#3
Bij m'n e-bike was de ketting al met 2000km uitgerekt - al was dat ook niet de beste kwaliteit...
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#4
Ook sterk afhankelijk van hoeveel kracht jij op die ketting zet en in welke versnellingen, met welk weer je rijdt, waar je fiets gestald wordt, hoeveel je transpireert etc.. Ik versleet de boel op de wielrenfiets altijd al rap, da's nu op de velomobiel niet anders (in verhouding misschien nog wel sneller). Mijn fiets staat buiten in een soort halletje zonder echt dak, het regent er natuurlijk niet in maar hij wordt wel koud en vochtig, en ik zweet flink dus de boel wordt ook nog weleens wat zout.
Ik zit op 11/12K denk ik? Maar ben al aan m'n 2e ketting en cassette.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
De “ethische” regels van de ligfietser
Dat heeft niks met '...melle z — 11:45 AM
Een nieuwe Velonout
Als ik terug den...Hardloper — 11:43 AM
Een nieuwe Velonout
Alleen optisch, ...Wim -de roetsende — 11:36 AM
Een nieuwe Velonout
De 327 in het ge...LowJob — 11:28 AM
Een nieuwe Velonout
De 327 in het geel...Wim -de roetsende — 11:23 AM
Een nieuwe Velonout
Als ik terug denk ...LowJob — 11:09 AM
Een nieuwe Velonout
Als ik terug denk aa...Hardloper — 10:53 AM
Een nieuwe Velonout
......ik ben rec...LowJob — 10:50 AM
Een nieuwe Velonout
Ik merk dat ik voo...365cycle — 10:20 AM
Een nieuwe Velonout
......ik ben recen...Wim -de roetsende — 10:12 AM
Een nieuwe Velonout
In de tussentijd, ni...LowJob — 09:57 AM
De “ethische” regels van de ligfietser
Sinds ik de term 'sl...Wim -de roetsende — 09:37 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
JA, dát ben ik. ...Wim -de roetsende — 09:29 AM
M5 LowRacer van Hans
Hans blijft zijn bep...Snoek043 — 09:13 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
We hebben dezelfde h...Snoek043 — 08:44 AM
De “ethische” regels van de ligfietser
Baron, Pino, Gekko...365cycle — 01:50 AM
De “ethische” regels van de ligfietser
Ze zijn natuurli...Tijanus — 11:16 PM