Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De velomobielmarkt [split] Vandaag ben ik niet blij omdat.....
#53
(23-Jan-2023, 01:56 PM)365cycle schreef: Alpha 7 en de SL

De Milan SL wordt niet meer gemaakt vanwege de Bulk?
De Milan GT wordt nog wel gemaakt, omdat deze ruimer is dan de Bulk?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#54
(23-Jan-2023, 02:22 PM)pietandringa schreef: De Milan SL wordt niet meer gemaakt vanwege de Bulk?
De Milan GT wordt nog wel gemaakt, omdat deze ruimer is dan de Bulk?
Ik weet het niet precies. Snap het ook niet. De mallen liggen er toch. De Milan SL is met de juiste rijder volgens mij sneller dan de Bülk.
De Milan GT is niet veel langzamer en maar voor een zeer beperkte groep ruimer dan de Bülk.
De Alpha 7 is een héle andere fiets dan de Alpha 9. En alweer: de mallen liggen er toch. Velomobile World is sowieso high mix low volume, twee extra modellen voegt volgens mij niet veel complexiteit toe.

Het zijn maar geruchten, maar als het waar is, vind ik het jammer.
Antwoord }
#55
Vreemd verhaal.

Waar komen deze geruchten vandaan?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#56
(21-Mar-2022, 07:05 PM)365cycle schreef: Klopt
hey, leuk! kun je daar ook zoeken?

'khebbem al Smile

url tags werken voor mij onduidelijk hier Sad
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#57
Als je velomobiel.nl even een mailtje stuurt kan je 'm op je naam laten zetten Onno Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#58
dank, maar ik hoef niet zonodig openbaar op het www.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#59
(24-Jan-2023, 11:46 AM)=oNNo= schreef: dank, maar ik hoef niet zonodig openbaar op het www.

Kan ook even anoniem als nu.  Dan vraag je gewoin of je als gebruiker =oNNo= in de lijst kan, zonder je woonplaats erbij.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#60
Nou, ik kijk net op de site van Velomobileworld en alle velomobielen die zogenaamd uit produktie zouden zijn genomen staan er nog.

Dat de SL uit produktie zou worden genomen lijkt me erg onwaarschijnlijk want Helge Herrmann van Velowerk heeft een jongeman aangetrokken die zeer goed is met vormen en lamineren en deze doet werk aan de ontwikkeling van de Milans. Dat SL en Bülk elkaar beconcurreren staat natuurlijk wel vast. Dat in de Bülk iemand met bredere schouders past is ook Helge niet ontgaan natuurlijk en ik heb gezien dat er voorbereidingen zijn om een verbreding in de SL mal te maken voor breedgeschouderden. Maar zoiets heeft tijd nodig. Het is eigenlijk heel erg jammer dat Jens en Helge elkaar beconcurreren met zeer gelijksoortige velomobielen, maar er zijn redenen voor dat dat zo gekomen is. Redenen waar ik echter beslist niet over uit ga wijden.

Wat ik erg mooi vind om te zien is dat zulke oude modellen als Quest, MilanGT en SL nog steeds populair zijn. Door steeds de modellen verder te blijven perfectioneren zijn ze nog steeds helemaal up-to-date. Ze zijn nu veel onderhoudsvriendelijker en nog wat efficiënter bij dezelfde uiterlijke vorm.
Antwoord }
#61
(24-Jan-2023, 12:29 PM)twilwel schreef: Nou, ik kijk net op de site van Velomobileworld en alle velomobielen die zogenaamd uit produktie zouden zijn genomen staan er nog.
Weer, waarschijnlijk. De QV is ook een tijd weg geweest van de site. Laten we die dus inderdaad maar met een korrel zout nemen Big Grin 

(24-Jan-2023, 12:29 PM)twilwel schreef: Dat de SL uit produktie zou worden genomen lijkt me erg onwaarschijnlijk want Helge Herrmann van Velowerk heeft een jongeman aangetrokken die zeer goed is met vormen en lamineren en deze doet werk aan de ontwikkeling van de Milans.
Je zit zeker dichter bij het vuur dan ik en vele anderen hier, dus wat mij betreft is dit heel goed nieuws! Blijft de SL dan wel bij Velomobile World in productie?

(24-Jan-2023, 12:29 PM)twilwel schreef: Dat SL en Bülk elkaar beconcurreren staat natuurlijk wel vast. Dat in de Bülk iemand met bredere schouders past is ook Helge niet ontgaan natuurlijk en ik heb gezien dat er voorbereidingen zijn om een verbreding in de SL mal te maken voor breedgeschouderden. Maar zoiets heeft tijd nodig. Het is eigenlijk heel erg jammer dat Jens en Helge elkaar beconcurreren met zeer gelijksoortige velomobielen, maar er zijn redenen voor dat dat zo gekomen is. Redenen waar ik echter beslist niet over uit ga wijden.
Zeker zonde, en ze snoepen echt wel wat van elkaars markt af, maar ik denk dat het twee heel verschillende fietsen zijn, en dat voor beide gewoon ruimte is in de markt. De Bülk is nu even superpopulair, die wind gaat wel weer liggen en dan bestaan ze gewoon naast elkaar. Gold destijds ook voor A7/DF. 
Suggestie van deze stuurman aan wal: Om de SL dan ook geschikt te maken voor bredere schouders is wat mij betreft niet de juiste richting. Het ontwerp is op dit moment gewoon niet geschikt voor fors gebouwde personen, wat dat betreft zitten er in het Milan-ontwerp sowieso een paar missertjes.
Ik heb bijvoorbeeld echt niet zo'n hele forse bovenbenen, maar in een SL raak ik het stuur en de buitenkant als ik m'n been strek (tenzij ik in het luchtledige trap, dan past het net). Tenzij ik héél erg korte cranks monteer raken m'n knieën de bovenrand (dat had ik in de GT in mindere mate overigens ook, met 150mm cranks was er maar een paar mm speling).

Als je het mij vraagt kan de SL voor iemand die er goed in past nog steeds de betere keuze zijn. Er wordt door veel mensen gezegd dat de Bülk minstens even snel is, maar eerlijk gezegd geloof ik het niet helemaal. Heb meer het gevoel dat ie tussen de GT en de SL in zit qua tempo; dit op basis van eigen ervaringen en metingen die ik van anderen zie. Afhankelijk van je bouw biedt ie fors meer ruimte dan de Milan GT, en dat in een kortere fiets die in de praktijk ook nog eens sneller is. Heel knap gedaan. 

(24-Jan-2023, 12:29 PM)twilwel schreef: Wat ik erg mooi vind om te zien is dat zulke oude modellen als Quest, MilanGT en SL nog steeds populair zijn. Door steeds de modellen verder te blijven perfectioneren zijn ze nog steeds helemaal up-to-date. Ze zijn nu veel onderhoudsvriendelijker en nog wat efficiënter bij dezelfde uiterlijke vorm.
Da's inderdaad ook fraai! En als ik zie hoe hard sommigen rijden met een Quest carbon, dan zie je dat Allert meer 25 jaar geleden al heel dicht bij het maximaal haalbare zat qua stroomlijn. Mooi, want de keuze voor de voor jou juiste velomobiel wordt daarmee steeds meer een zaak van details en persoonlijke smaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw , Hoekie , twilwel
#62
Voor de snelle beslissers : een Bülk te koop in Duitsland :

https://www.facebook.com/velomobil.net/p...6317668193

Denk dat die vlug weg zal zijn ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
#63
mooie 2 tone 8)
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#64
Idd heel mooie kleurencombinatie. Staat ook bij een topdealer. Henning is erg fijn km zaken mee te doen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#65
Nogmaals deze jonge Quest te koop https://link.marktplaats.nl/m1938990777?...ios_tablet
Staat nu 2x op marktplaats.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#66
Mijn benen zeggen: rustdag vandaag....
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#67
(02-Feb-2023, 09:51 PM)pietandringa schreef: Nogmaals deze jonge Quest te koop https://link.marktplaats.nl/m1938990777?...ios_tablet
Staat nu 2x op marktplaats.

Die zou 'm gewoon in consignatie moeten verkopen bij velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#68
(23-Jan-2023, 02:22 PM)pietandringa schreef: De Milan SL wordt niet meer gemaakt vanwege de Bulk?
De Milan GT wordt nog wel gemaakt, omdat deze ruimer is dan de Bulk?
Ik zou ik niet zijn als ik dit niet even uit zou zoeken Wink 

Direct van de bron: De SL blijft in productie. Enige wat Jan ooit gezegd heeft, is dat als er minder dan 10 per jaar gebouwd gaan worden er een keer een eind aan komt. De skill gaat dan "uit de vingers" en dat maakt productie van een ongebruikelijk model dus erg duur. 

Gelukkig! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , mvdriel , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM