Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe ligfietser: Mercator
#27
M5 gebruikt chroomstaal. Dat kan wel tegen een beetje roest en zal echt niet zomaar doorroesten. Nouja, niet als ie van M5 komt.

Of de Sinner phantom ook van dat staal is durf ik niet te zeggen, maar roest zal ongetwijfeld de reden zijn dat er een nieuw laagje verf op zit op die plek.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Mercator
#28
(05-May-2022, 12:35 PM)ZoefZoef schreef: Sinner phantom
Ik had eigenlijk niet eens naar het model fiets gekeken op die voor/na foto's. Maar... heb je er een fiets bij Mercator?
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Ja, ik heb een nieuwe fiets! Was vergeten om dat erbij te zetten. Ik denk erover om uiteindelijk een M5 M-racer of Raptobike te kopen, maar wil eerst ervaring op doen met mijn eisen en wensen aan een ligfiets voordat ik een nieuwe koop.

Bedankt voor de informatie over het roesten. Ik heb even goed gekeken en het ziet er netjes uit. Het Frame is trouwens van Aluminium gemaakt. Dus ik heb ook even goed naar een scheurtje gekeken. 

De tip van de remkabel als kettingbuis is een hele goede! Zal ook eens proberen of minder/geen buis ook werkt. En fijn dat ik weet dat het waarschijnlijk een waterleiding buis is. De buis heeft de neiging om terug te keren naar een cirkel waardoor hij tegen de ketting komt.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#30
(05-May-2022, 02:09 PM)Mercator schreef: Zal ook eens proberen of minder/geen buis ook werkt. 
Ja, dat gaat prima. Ik had op m'n low racer alleen weleens dat de ketting zwiepte, bij pittig optrekken en dan schakelen bijvoorbeeld. Als je dan een witte broek aan hebt is het hoog tijd voor een potje Dylon (en vergeet niet te vragen of je de wasmachine van de buren ff mag lenen).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
(05-May-2022, 02:09 PM)Mercator schreef: [...] waarschijnlijk een waterleiding buis is. De buis heeft de neiging om terug te keren naar een cirkel waardoor hij tegen de ketting komt.
Geen idee of het werkt maar zou je met een haardroger of verfafbrander die waterleiding tijdelijk wat soepeler te maken?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Mercator
#32
(05-May-2022, 02:48 PM)365cycle schreef:
(05-May-2022, 02:09 PM)Mercator schreef: Zal ook eens proberen of minder/geen buis ook werkt. 
Ja, dat gaat prima. Ik had op m'n low racer alleen weleens dat de ketting zwiepte, bij pittig optrekken en dan schakelen bijvoorbeeld. Als je dan een witte broek aan hebt is het hoog tijd voor een potje Dylon (en vergeet niet te vragen of je de wasmachine van de buren ff mag lenen).

Geen probleem! Ik heb geen witte broeken! Smile

Bacchus: goede tip, dank!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vorige week was ik n...Willeke_IGKT — 06:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#9...melle z — 06:01 PM
Kilometer topic
Afgelopen week 302,5...arnovelo — 04:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een int...Gideonaut — 04:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hier nog een interes...Jeroen S — 03:27 PM
Milan 4.2
Mooi als ze mee kome...Jeroen S — 03:18 PM